Forum - Andra Volkswagen-modeller - Kan det vara tänd kontakt grejen…? 🙄 Beetle 1.8T

Ninjaapa
Kör: Beetle 1.8 -08 Ort: Forshaga Medlem: 07 november 2019
Tor 07 nov 2019 17:21 Svara med citat
Bubblan har haft några små egenheter senaste tiden som jag givetvis ignorerar. För ca ett år sedan la elen i förardörren av. (Tanklock, värme i spegeln, fönstret) sen har jag under sommaren njutit av lysande ABS och anti spinn men bara om det har regnat.
Nu har den däremot lite värre egenheter för sig. Fläkten, cigarett uttagen, spolning, torkare och blinkers. Först funkade de då och då. Nu inte alls. Den startar utan problem. Är det den där plattan eller vad kan det mer vara?
Jon@s
Kör: Golf 2 Golf mk2 x7 Ort: Orsa Medlem: 19 april 2014
Tor 07 nov 2019 21:19 Svara med citat
Har du gjort någon felkods sökning?

My check engine light is a flashlight
r o l l e
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 21 november 2012
Lör 09 nov 2019 10:42 Svara med citat
Ninjaapa skrev:
Bubblan har haft några små egenheter senaste tiden som jag givetvis ignorerar. För ca ett år sedan la elen i förardörren av. (Tanklock, värme i spegeln, fönstret) sen har jag under sommaren njutit av lysande ABS och anti spinn men bara om det har regnat.
Nu har den däremot lite värre egenheter för sig. Fläkten, cigarett uttagen, spolning, torkare och blinkers. Först funkade de då och då. Nu inte alls. Den startar utan problem. Är det den där plattan eller vad kan det mer vara?

Har du riktig otur så är akvariets dräneringar igentäppta och det blir vattenfyllt när du tvättar bilen och regnar. Detta vatten rinner sedan in i din elcentral istället för ut på marken under bilen.

Öppna huven, ta bort eventuell plast ovanför akvariet och kolla. Eller varför inte rensa de två dräneringarna från löv och annat skräp när du ändå är i farten.