Forum - Volkswagen Passat - Passat -11, blinkers vänster bak fungerar ej

McZ
Kör: Passat 7 2.0 TDI -11 Ort: Gävle Medlem: 09 december 2019
Mån 09 dec 2019 8:43 Svara med citat
Hej,

Jag har precis införskaffat mig en Passat 2011 (B7?) och då fick jag en (billig) fast dragkrok eftermonterad.

Men när jag hämtade bilen så indikerade den i displayen att lampan för blinkers vänster bak var trasig, så jag tänkte inte mer på det, lampa kan jag byta själv. Dagen efter så åkte jag och köpte en ny och bytte den. Indikeringen om trasig lampa slocknade och allt var frid och fröjd, tills jag gick ut och verifierade att blinkers fungerade. Vilket den inte gör, så då kopplade jag i släpvagnen för att se så att allt på den också fungerar. Men samma där, ingen blinkers på vänster sida (allt annat fungerar).

Men det som är extra förvirrande är att bilen inte längre anser att lampan är trasig, jag får ingen sån indikering på instrumentpanelen. Men blinkerslampan i bak lyser aldrig, varken när jag låser/låser upp, blinkar eller varningsblinkers.

Någon som kan ha nån idé på vad som är fel?
golf666
Kör: Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun Medlem: 05 april 2006
Lör 14 dec 2019 20:43 Svara med citat
Ja de är inte bara koppla in en eftermonterad dragkrok, antagligen någonting som blivit inkopplat tokigt och med lite oflyt har något pajat med det.
Draget skall även kodas in mot bilen så den vet att de sitter drag där osv..

Har du köpt den på firma, vänd dig dit.

Privat? då är de nog bara bita i de sura äpplet och boka tid på verkstad och få de felsökt ordentligt..

/Tobbe, Passat R-line 2.0tdi dsg 4m -13, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00