Forum - Golf 7 (13-19) - Act-active cylinder something golf 7-19

Cabban
Kör: Golf 7 1.5tsi GT ACT -20 Ort: Utomlands Medlem: 13 juli 2018
Sön 24 nov 2019 7:05 Svara med citat
Måste vara det mest värdelösa, efter dieselgate de har kommit på
Ångrar jag att jag köpte, nja men det är lite jobbit, jag älskar lillegolf

Några viktiga frågor till andra
1. Hur känns era bilar, min bil hoppar från 4 -2 cylindrar hela tiden, med kraftig vibration som påföljd.. Känns som obalans men nu är mina vinterdäck helt nya, med helt nya plåtfälgar, original.
2. Kan vara bra att däcken körs några mil för känna bättre på bilen, sant eller falskt?.
3. Bilen måste väl köras in, bilen blir bättre ju mer den anpassas efter föraren osv?. jättegulligt om ni ville svara 😀mvh
maxmsm
Kör: Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg Medlem: 15 februari 2012
Sön 24 nov 2019 8:39 Svara med citat
Cabban skrev:
Måste vara det mest värdelösa, efter dieselgate de har kommit på
Ångrar jag att jag köpte, nja men det är lite jobbit, jag älskar lillegolf

Några viktiga frågor till andra
1. Hur känns era bilar, min bil hoppar från 4 -2 cylindrar hela tiden, med kraftig vibration som påföljd.. Känns som obalans men nu är mina vinterdäck helt nya, med helt nya plåtfälgar, original.
2. Kan vara bra att däcken körs några mil för känna bättre på bilen, sant eller falskt?.
3. Bilen måste väl köras in, bilen blir bättre ju mer den anpassas efter föraren osv?. jättegulligt om ni ville svara 😀mvh

Jag har kört bilar med V6 och V8 motorer med denna funktion, där stängs ena cylinderbanken av vid låg belastning och det funkade ypperligt men jag skulle aldrig någonsin köpa en bil med en liten R4 med denna funktionen för jag kan inte tänka mej att det kan fungera bra.
Randombastrd
Kör: Golf 7 1.5TSI SC GT Ort: Landskrona Medlem: 11 mars 2019
Lör 28 dec 2019 0:23 Svara med citat
Kör en 1.5 TSI ACT 2019, fungerar utmärkt märks inget under körning.