Forum - Golf 7 (13-19) - Light assist tänder långsamt

Mullwad
Golf 7 TGI SC 2016 Ort: Linköping
Lör 11 jan 2020 20:11 Svara med citat
Har blivit ägare till en Golf SC TGI -16 sen ett par månader. Är i stort riktigt nöjd, men irriterar mig på att Light assist är mer än lovligt seg med att tända helljuset igen efter automatisk avbländning. Det dröjer 3-5 sekunder efter mötet passerat innan helljuset kommer tillbaka. Jag har provat att justera inställning ”sen - medel - tidig” men märker ingen skillnad.

Är detta normalt för modellen eller kan det vara något fel på min?

Jag har tidigare kört Volvo V70 och på den hann mötande bli knappt passera innan ljuset flödade igen.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Lör 11 jan 2020 20:35 Svara med citat
Mullwad skrev:
Har blivit ägare till en Golf SC TGI -16 sen ett par månader. Är i stort riktigt nöjd, men irriterar mig på att Light assist är mer än lovligt seg med att tända helljuset igen efter automatisk avbländning. Det dröjer 3-5 sekunder efter mötet passerat innan helljuset kommer tillbaka. Jag har provat att justera inställning ”sen - medel - tidig” men märker ingen skillnad.

Är detta normalt för modellen eller kan det vara något fel på min?

Jag har tidigare kört Volvo V70 och på den hann mötande bli knappt passera innan ljuset flödade igen.

Min erfarenhet är att alla VW är långsamma med det. Man tycker att det skulle gå att justera.
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Lör 11 jan 2020 21:57 Svara med citat
"Sen, medel, tidig" har inget med helljuset att göra utan där väljer du bara när halvljuset ska slås på. "Tidig" slår på halvljuset relativt tidigt, alltså när det är ganska ljust ute fortfarande. "Sen" slår på halvljuset när det är mörkare ute.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Lör 11 jan 2020 22:33 Svara med citat
Mranderz skrev:
"Sen, medel, tidig" har inget med helljuset att göra utan där väljer du bara när halvljuset ska slås på. "Tidig" slår på halvljuset relativt tidigt, alltså när det är ganska ljust ute fortfarande. "Sen" slår på halvljuset när det är mörkare ute.

Tack för den. Har alltid undrat över vad den justerar Brick wall
Mullwad
Golf 7 TGI SC 2016 Ort: Linköping
Sön 12 jan 2020 12:59 Svara med citat
Mranderz skrev:
"Sen, medel, tidig" har inget med helljuset att göra utan där väljer du bara när halvljuset ska slås på. "Tidig" slår på halvljuset relativt tidigt, alltså när det är ganska ljust ute fortfarande. "Sen" slår på halvljuset när det är mörkare ute.

Tack!