Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - VW kompetensbrist

maxmsm
Kör: Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg Medlem: 15 februari 2012
Sön 29 mar 2020 17:15 Svara med citat
Jag skulle gärna ha lite synpunkter från forumet.
Jag har under den gångna veckan haft min Jetta -12 inne för att få åtgärdat en mindre skada efter en påkörning bakifrån och fick på fredagen hämta bilen utan att rätt delar hade monterats!
Klantskallarna på VW i Södertälje hade upprepade gånger skickat fel delar till Bil & Skadeservice i Klippan som fått förtroendet att byta de skadade panelerna.
Uselt!!
Skämmes ta mej fan!
Är detta vanligt eller ett mycket ovanligt undantag?
r o l l e
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 21 november 2012
Mån 30 mar 2020 21:14 Svara med citat
maxmsm skrev:
Jag skulle gärna ha lite synpunkter från forumet.
Jag har under den gångna veckan haft min Jetta -12 inne för att få åtgärdat en mindre skada efter en påkörning bakifrån och fick på fredagen hämta bilen utan att rätt delar hade monterats!
Klantskallarna på VW i Södertälje hade upprepade gånger skickat fel delar till Bil & Skadeservice i Klippan som fått förtroendet att byta de skadade panelerna.
Uselt!!
Skämmes ta mej fan!
Är detta vanligt eller ett mycket ovanligt undantag?


Du kanske kan förtydliga...

Delarna som skickades hade andra artikelnr än vad skadeverkstaden beställde? Dvs någon har läst fel på en plocklista och skickat fel del.

Delarna som skickades hade samma artikelnr som skadeverkstaden beställde, men passar inte på bilen? Klantskallarna är då i Klippan som beställer fel detalj, eller fel version av en detalj.
maxmsm
Kör: Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg Medlem: 15 februari 2012
Tis 31 mar 2020 20:08 Svara med citat
r o l l e skrev:
Du kanske kan förtydliga...

Delarna som skickades hade andra artikelnr än vad skadeverkstaden beställde? Dvs någon har läst fel på en plocklista och skickat fel del.

Delarna som skickades hade samma artikelnr som skadeverkstaden beställde, men passar inte på bilen? Klantskallarna är då i Klippan som beställer fel detalj, eller fel version av en detalj.


Artikelnr har jag ingen koll på, vad som är fel är den undre delen av stötfångarpanelen som är till en bil utan dragkrok trots att man beställt del till bil med dragkrok så pga detta måste bilen in igen för att få rätt del monterad.
maxmsm
Kör: Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg Medlem: 15 februari 2012
Lör 19 sep 2020 8:59 Svara med citat
Lite uppdatering i denna soppan.

200719 så mailar ja Bil & Skadeservice i Klippan och undrar hur det går med delen till min Jetta och får svaret:

"BÖRJESSONS HAR FORFARANDE INTE FÅTT SVAR ANG ER SPOILER.
JAG HAR VARIGT PÅ DOM IDAG ATT DOM SKA KOLLA UPP DETTA SNARAST.
JAG ÅTERKOMMER MED NYTT BESKED SÅ FORT JAG HAR ETT."

Jag ber då om ärendenummer och artikelnummer för att evt kunna kolla genom andra kanaler.
Jag får då svaret från Bil & Skadeservice i Klippan :

"DEN JAG FÅR TAG PÅ NU ÄR ARTKNUMMER 5C6 807 433 B
RÄTT MODELL MEN LITE BREDARE VID UTBLÅSET."

Alltså inte det jag frågade efter.
Jag undrar då vad Börjessons i Klippan anger som orsak till att de inte levererat korrekt del.
Svaret jag får blir:

"DOM TROR DET KAN VARA FEL INLAGT I DERAS LAGERSYSTEM FICK IDAG BESKED ATT DOM JOBBAR PÅ DET"

Jag ringer då reservdelar på Börjessons i Klippan och får svaret att det pga Corona har stängts ner reservdelstillverkningen inom VAG-koncernen.........

200829 så mailar jag igen och frågar hur går det att få fram delen till min bil?

Då blir jag uppringd av Bil & Skadeservice i Klippan och får förklarat för mej att det har visat sej att det hela denna tiden så har det varit ett produktionsfel på just denna delen så att alla dessa delar måste skrotas och nytillverkas men de ska få en del i november och ska då kunna reparera färdigt min bil..............


Nu har det gått nästan 6 månader utan att min bil är färdig!