Forum - Volkswagen Passat - Fönsterhiss-innerbelysning ur funktion. v5-03 Tips önskas.

Passatmicke95
Kör: Passat 5 v5 4wd 03 Ort: Falun Medlem: 21 mars 2018
Ons 21 mar 2018 16:39 Svara med citat
Hej. PASSAT 03,4MOTION, Som rubrik lyder så började det med att jag märkte att dörrbelysningen inte funkade på förardörren när man öppnar dörren. Sen tog jag lös lyktorna, Å insåg efter ett tag att halvljus nivåregleringen inte funkade sen också.
Efter det så slutade så småningom Tak belysningen att funka, Och sedan märkte jag att den inte varnar för att man har lysen på när man stänger av bilen.
Öppna tanklock eller baklucka fungerar inte heller. Bakluckan har krånglat långt innan dessa andra problem började. Med att den bara öppna sig halvt. så man fick hålla in knappen å så ha nån bak som lyfte upp bakluckan då gick det.
Att klicka på låsknappen på dörren fungerar, och låpser alla dörrar. Att låsa med nyckel funkar inte heller.'

KORT SAMMANFATTNING

låsa via knappar på dosa funkar ej
Tank-baklucka funkar ej
fönsterhiss funkar ej
nivåreglering halvljus funkar ej
lampvarnare funkar ej
takbelysning funkar ej
låsknapp på dörr funkar

Samtliga saker är testade
Fått bort fukt under dörrmattan.
skruvat isär låskistan och kollat såg inga fel?
bytt komfortstyrdonet till ett ifrån skroten
kollat alla säkringar

Har tagit isär hela dörrarna och lagt dämpmatta. I samma veva märkte jag en silvrig sak som låg i botten av förar dörren. Ser ut som ett halvt AAA batteri och är silverfärgat. Vad kan det vara?

När jag demonterade dörrarna så ledsnade jag på krånglet och klippte kablarna till låskistan som går genom dörren och skarvade ihop dem sedan.

EVIGT TACKSAM FÖR HJÄLP!
Passatmicke95
Kör: Passat 5 v5 4wd 03 Ort: Falun Medlem: 21 mars 2018
Ons 21 mar 2018 17:33 Svara med citat
Bump, släpvagnskontakten är avklippt också. kan det vara boven?
lurren1
Kör: Passat 5 1,8 Ort: Arvika Medlem: 04 juli 2020
Lör 04 jul 2020 21:00 Svara med citat
Hej har precis samma fel på dotterns passat. Kom du på vad som orsakade allt kaos?
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0 tsi Ort: Lund Medlem: 10 juli 2011
Lör 04 jul 2020 23:51 Svara med citat
lurren1 skrev:
Hej har precis samma fel på dotterns passat. Kom du på vad som orsakade allt kaos?

Har bara varit inloggad en gång och skrivit dessa två inlägg för över två år sedan.
Så minimal chans att du får något svar.

Tiguan 2.0 tsi -17 med optimerad motor och DSG