Forum - Golf 3 (92-99) - Kablar till pump på 1y motorn

stygging
Golf 3 Ort: Nyköping
Mån 06 jul 2020 17:45 Svara med citat
Efter 46 tusen mil så packade motorn ihop på min 93:a, nåja jag lyckades hitta en motor från en Inca årsmodell 99, som gått 6000, bara att skifta.. om det inte vore för att den nyare motorn har blivit nedsölad med elektronik, kan någon skärpt människa tala om för mig vad dom olika grejerna är, om jag ens behöver koppla in dom, och om så är hur jag går till väga för att få det att lira?

Bild

grej som sitter under pumpen.
stygging
Golf 3 Ort: Nyköping
Mån 06 jul 2020 17:48 Svara med citat
Pryl som sitter mellan spridarrören

Bild
stygging
Golf 3 Ort: Nyköping
Mån 06 jul 2020 17:49 Svara med citat
Svart mojäng, bak på pumpen, ovanför spridarrören.

Bild
stygging
Golf 3 Ort: Nyköping
Mån 06 jul 2020 17:51 Svara med citat
En kabel som går i samma kabelrör som kallstartprylen, men verkar inte räcka fram till något..

Bild
stygging
Golf 3 Ort: Nyköping
Tis 07 jul 2020 16:37 Svara med citat
Tror jag klurat ut dom 2 första nu, och den fjärde ska tydligen gå till en stopp-solenoid som inte sitter där... bara läskiga "svarta lådan" kvar, misstänker det är en immobilizer-pryttel... om så är fallet, någon som vet hur jag kommer förbi den, tror inte det går med att jorda och lägga på plus på dom 2 kablarna(vore simpelt stöldskydd isåfall)?
Det slog mig även att detta kanske inte är en sugpump, utan ngn modern sak som behöver elpump i tanken, ngn über-smart person som vet?
stygging
Golf 3 Ort: Nyköping
Ons 08 jul 2020 6:31 Svara med citat
Eller så är kabel numro 4 till "full throttle stop"-givare, som antagligen ska skicka någon signal till min obefintliga ecu... inte lätt då man är hänvisad till ryska och polska forum för min forskning...