Forum - Golf 7 (13-19) - Felmeddelande vid start - P-broms

Pensionären
Kör: Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås Medlem: 14 oktober 2014
Tis 21 jan 2020 17:49 Svara med citat
Frosnam skrev:
Jodå, varje dag när jag sätter mig i min Golf R så blir jag glad! Jag är inte den glada typen, så det är stort va. Laughing

Här är också en nöjd Golf ägare! Dancing
Gilberto
Kör: Golf 7 1.4 TSI HighlineDSG Ort: Danmark Medlem: 29 januari 2015
Ons 22 jan 2020 11:15 Svara med citat
En här med! Till och med till danska bil priser!! Boo hoo!
Min Golf gör nästan att jag längtar efter att köra till jobbet bara för att kunna vara i bilen...
Jag har kört olika Ford modeller i många år men ingen av dem gav mig samma körglädje!
För att inte tala om den 'service' man inte fick när man kom till en FORD värkstad! Totalt oförskämt dårlig kund service! Min VW värkstad kan också vara irriterande ibland men inte i närheten av FORD!
Här i Danmark säger alla undersökningar att BMW och Toyota ger den allra bästa kundservicen. Kanske blir det en BMW nästa gång... eller kanske en VW ID.3 ?
Matin
Kör: Golf 7 Alltrack TDI -16 Ort: Trollhättan Medlem: 23 juli 2015
Tis 18 aug 2020 12:20 Svara med citat
Tråden handlar inte om hur bra bilarna är utan om ett fel som verkar kunna bli väldigt dyrt för den enskilda bilägaren.

Nu har även jag drabbats av detta fel, och detta kom när bilen gått ca 4500mil. Gjort lite efterforskningar på detta till synes allvarliga felmeddelande, och vad jag kommit fram till, så ska vi enskilda bilägare inte betala ett öre för denna typ av ursprungsfel.

Personligen har jag kvar förlängd garanti, så ska även bli intressant att se vad den står för när det händer sånt här.

Annars så rekommenderar jag er att hänvisa till Volkswagens officiella svar gällande detta felmeddelande:
https://www.vibilagare.se/bilfragan/bilfragan-vad-ar-vw-felet

Citat:
"Vi vände oss till VW Sverige och fick detta svar från informationschef Marcus Thomasfolk:
”Det här är ett fel som det finns en lösning på och som beror på ett fel i växelväljarspaken. Silikon tränger in i kontakterna och orsakar detta.”
Ta kontakt med din verkstad på nytt och redovisa det svar Vi Bilägare fått från generalagenten så ska säkert verkstaden rätta till detta på din bil!"
Klubban 2019
Kör: Golf 7 TSI 115 DSG7 Ort: Stockholm Medlem: 06 juli 2020
Tis 18 aug 2020 14:32 Svara med citat
Frosnam skrev:
Jodå, varje dag när jag sätter mig i min Golf R så blir jag glad! Jag är inte den glada typen, så det är stort va. Laughing

Jag är den glada typen så vissa dagar kan jag inte sätta mig i bilen. Då kan jag bli överbelastat glad och vad kan då hända ... Laughing
Panadero
Kör: Golf 7 1.2 TSI Ort: Stockholm Medlem: 23 augusti 2020
Sön 23 aug 2020 18:03 Svara med citat
Hej har fått samma fel i min 2016 Golf 7 1.2 TSI. Tog bilen till verkstan och de sade att det är en mikrobrytare som sitter i växelspaken som är trasig. Kostar ca 6000sek att byta. Tur att jag har begagnad bilgaranti kvar men håller med Matin att vi inte ska betala för ett fel från fabrikat.
tb97tool
Kör: Golf 7 Ort: Orust Medlem: 10 oktober 2020
Lör 10 okt 2020 12:42 Svara med citat
zamboni skrev:
Har en Skoda också som fick samma larm. Uppkoppling ger följande:
4113- kamaxelpos. sensor givare(G40)
P034100(032)-orimlig signal.
Intermittent fel.
Larmet kommer då och då. kan vara tyst i dagar för att sen larma var tionde sekund.
Märker ingenting på bilen,tappar aldrig effekt eller dyligt.
Väntar med skräck på besked från märkesverkstad.
Någon annan med samma problem?
Tbrunn var det på Volkswagen Göteborg som de gjorde lagningen? Vilken anläggning?
? De bytte växelföraren på vår golf sportcombi -16 för flera år sedan på garantin hos VW Göteborg (grafiska vägen). Inte sugen på att lägga 15000kr. Den har gått 21000 mil nu.
Citat:
Mini_ice
Kör: Golf 7 1,4 DSG GT Ort: Avesta Medlem: 25 mars 2019
Ons 14 okt 2020 17:16 Svara med citat
Fick en ny microbrytare 23/6 golf 2017 5700mil facelift..

3000, i självrisk ordinarie pris ca 8000 pratade de om på min lokala wv..
Sida <  1, 2