Prodazzz
Kör: Golf 3 VR6 92- Ort: Varberg Medlem: 02 augusti 2020 |
Lör 03 okt 2020 0:04 |
|
Jag har märkt ett litet fel, med min Golf 3 VR6 att när jag öppnar Förar dörren tänds ej inne belysningen. Det har funkat innan, vet inte om det är glapp dvs. Det funkar på passagerare dörren men ej den andra.
Någon som vet hur man kollar detta?
Tack på förhand!
|
|
r o l l e
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 21 november 2012 |
Sön 04 okt 2020 11:14 |
|
Prodazzz skrev: | Jag har märkt ett litet fel, med min Golf 3 VR6 att när jag öppnar Förar dörren tänds ej inne belysningen. Det har funkat innan, vet inte om det är glapp dvs. Det funkar på passagerare dörren men ej den andra.
Någon som vet hur man kollar detta?
Tack på förhand! |
Leta upp var brytaren för förardörren sitter, har för mig A3 plattformen har separat brytare på A-stolpen mellan gångjärnen typ. Börja med att trycka in brytaren, dra ut den med handen, jucka och vibrera lite.
Om ljuset nu blinkar till eller börjar lysa, byt brytare då den är sliten.
Om inget händer, demontera brytaren och kontrollera och mät... Skaffa ett elschema (finns att köpa hos tex volkswagen, samt finns i ett flertal reparationsböcker)
|
|
Prodazzz
Sön 04 okt 2020 13:38 |
|
Okej tack! Skall joxa lite så kanske det händer ngt! Eller så byter jag allt i stället!
|
|
r o l l e
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 21 november 2012 |
Sön 04 okt 2020 13:42 |
|
Prodazzz skrev: | Okej tack! Skall joxa lite så kanske det händer ngt! Eller så byter jag allt i stället! |
Dörrbrytaren kostar säkert 50-100 kronor på volkswagen så byte kanske inte är helt fel. Nu är det ju inte säkert det är brytaren det är fel på men många gånger.
|
|
Prodazzz
Lör 17 okt 2020 1:11 |
|
Lustigt nog har skiten börjat fungera igen.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|