Forum - Volkswagen Passat - Fläktproblem Passat 1,8t 2003

aem
Kör: Passat 5 1,8t Ort: Arvika Medlem: 16 februari 2015
Mån 16 feb 2015 13:26 Svara med citat
Värmefläkten/kupéfläkten går ojämnt, det märkliga är att den blåser jämnt och fint när bilen står stilla men så fort man kommer upp i lite hastighet börjar fläkten blåsa ojämnt ibland lägger den nästan av. Har testat med en annan fläktmotor men det va lika med den, dock använde jag samma motstånd.. kan det va motståndet som är kasst, borde inte fläkten va helt dö då? Spelar heller ingen roll vilken hastighet jag ställt in climan på, varmt, kallt, auto.. lika hela tiden. Tacksam för hjälp!
Dalarna
Kör: Passat 8 Alltrack 2.0TDI -20 Ort: Gävle Medlem: 28 juli 2009
Mån 16 feb 2015 17:25 Svara med citat
Har lite fläktproblem på min bil med, samma årsmodell och bil. Tar tacksamt emot hjälp om du har länk eller något till hur du plockar lös och kommer åt fläkten. Smile
aem
Kör: Passat 5 1,8t Ort: Arvika Medlem: 16 februari 2015
Mån 16 feb 2015 18:21 Svara med citat
Ganska enkelt, fläkten sitter bakom handsfacket. Du skruvar loss det, sitter med ett gäng torxskruvar.. sen ser du bakstycket på fläkten å då är det bara lossa på tre till skruvar och dra ut den Smile
tobbe80
Kör: Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg Medlem: 16 augusti 2007
Tis 17 feb 2015 18:22 Svara med citat
Läs av felkoder klima ! mer eller mindre standard med felkoder på samtliga spjällmotorer. skulle börja i den ända och radera samt grundinställa spjäll kan och bruka ev avhjälpa ett tag men lägger ofta felkoder igen. börja där hur som

.....privat liv.....
Dalarna
Kör: Passat 8 Alltrack 2.0TDI -20 Ort: Gävle Medlem: 28 juli 2009
Lör 28 feb 2015 12:31 Svara med citat
aem skrev:
Ganska enkelt, fläkten sitter bakom handsfacket. Du skruvar loss det, sitter med ett gäng torxskruvar.. sen ser du bakstycket på fläkten å då är det bara lossa på tre till skruvar och dra ut den Smile

Oj, såpass enkelt alltså. Tackar!
Lindhetjärn
Kör: Passat 5 1.8T Ort: Kil Medlem: 04 januari 2021
Mån 04 jan 2021 1:19 Svara med citat
aem skrev:
Värmefläkten/kupéfläkten går ojämnt, det märkliga är att den blåser jämnt och fint när bilen står stilla men så fort man kommer upp i lite hastighet börjar fläkten blåsa ojämnt ibland lägger den nästan av. Har testat med en annan fläktmotor men det va lika med den, dock använde jag samma motstånd.. kan det va motståndet som är kasst, borde inte fläkten va helt dö då? Spelar heller ingen roll vilken hastighet jag ställt in climan på, varmt, kallt, auto.. lika hela tiden. Tacksam för hjälp!

Hej. Kanske lite långt efter inlägget men har detta problem med min 02a och undrar om du har lyckats löst problemet?
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0 tsi Ort: Lund Medlem: 10 juli 2011
Mån 04 jan 2021 7:22 Svara med citat
Lindhetjärn skrev:
Hej. Kanske lite långt efter inlägget men har detta problem med min 02a och undrar om du har lyckats löst problemet?

Hoppas du får svar, tyvärr är det 6 år sedan aem var inloggad.