Forum - Golf 4 (98-04) - Tappat bort min bilnyckel

Nelle46
Kör: Golf 4 1.6 Variant Ort: Luleå Medlem: 07 januari 2021
Tor 07 jan 2021 19:31 Svara med citat
Hejsan är ny på detta forum och hittade inget om detta ämna sedan 2012 så tänkte i alla fall testa och se om någon här kunde tipsa vad jag borde göra.

Jag har tappat bort min enda bilnyckel jag fick med när jag köpte bilen, vet att det var dumt att inte skaffa en kopia men det blev inte så nu Sad

Men ja så nu har jag vänt ut och in på hela lägenheten och vandrat fram och tillbaka mellan bilen men hittar inte nyckeln någonstans. Vet någon vem man ska vända sig till så att dem kan hjälpa en att få en ny nyckel? Smile

Läste även på en annat forum att bilar innan 2005 inte behövs tas till Vag-verkstad för kodning, är det någon som har haft liknande erfarenhet tidigare?

Min bil är en golf variant från 2003 så det var endast en nyckel utan några knappar.

Kom jätte gärna med tips och tankar, jag ska flytta om några veckor och behöver då köra ner bilen så känner mig lite stressad med hela situationen. Confused
niclast
Kör: Golf 4 GTI Ort: Sigtuna Medlem: 12 augusti 2011
Tor 07 jan 2021 20:40 Svara med citat
Ta med ägarbeviset och gå till närmsta VAG Reservdelsbutik och beställ en ny nyckel.
Kommer tyvärr inte vara billigt.

Det finns ställen på nätet där du kan beställa en ny nyckel...men då krävs att du har ett bra foto på nyckeln då de kan såga till en nyckel från bilden. Skulle det vara så att du har immobiliser på din bil så finns det ställen som kan programmera bort den.
r o l l e
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 21 november 2012
Fre 08 jan 2021 10:39 Svara med citat
Nelle46 skrev:
Hejsan är ny på detta forum och hittade inget om detta ämna sedan 2012 så tänkte i alla fall testa och se om någon här kunde tipsa vad jag borde göra.

Jag har tappat bort min enda bilnyckel jag fick med när jag köpte bilen, vet att det var dumt att inte skaffa en kopia men det blev inte så nu Sad

Men ja så nu har jag vänt ut och in på hela lägenheten och vandrat fram och tillbaka mellan bilen men hittar inte nyckeln någonstans. Vet någon vem man ska vända sig till så att dem kan hjälpa en att få en ny nyckel? Smile

Läste även på en annat forum att bilar innan 2005 inte behövs tas till Vag-verkstad för kodning, är det någon som har haft liknande erfarenhet tidigare?

Min bil är en golf variant från 2003 så det var endast en nyckel utan några knappar.

Kom jätte gärna med tips och tankar, jag ska flytta om några veckor och behöver då köra ner bilen så känner mig lite stressad med hela situationen. Confused

Som så ofta med reservdelar så brukar många gånger säljare/generalagent etc kunna ordna reservdelar.

Annan möjlig väg är att från en bilskrot köpa nycklar, alla lås, instrument och motorstyrdon från en likadan bil. Obs allt måste komma ifrån samma bil och flyttas över komplett.