Forum - Golf 7 (13-19) - Köpråd! Golf sportscombi

testbil
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 29 november 2020
Sön 29 nov 2020 18:50 Svara med citat
Hej! Letar efter en begagnad bil för max 120 000 som gått under 10 000 mil. Ska få plats med två barnstolar och är mer ute en bil som tar mig från a till b än som är superkul att köra.
Kollat på Toyota, Skoda och KIA men så kom jag på att vi hyrt en Golf Sportcombi och gillade den skarpt.
Är samtliga från 2014 och framåt utan kamkedja?

Tycker denna verkar lovande, vad säger ni?
https://www.dasweltauto.se/swe/sv/begagnade-bilar/volkswagen+golf-spor tscombi+trelleborg+kombi+bensin+U1dFNDA1MTREQVoyNjE=/

Något man bör tänka på? Får inte ut något av att läsa besiktningspotokoll pga. okunnig men tänker att om den är das weltauto certifierad så är det någon garanti i alla fall...
Masi
Kör: Golf 7 Alltrack TDI - 17 Ort: Åtvidaberg Medlem: 31 maj 2018
Mån 30 nov 2020 19:55 Svara med citat
Med das welt så har du bra garanti så det är ju ett säkert köp på det sättet. Halogenstrålkastare ger ju inget enormt ljus direkt men rör du dig mest på belysta gator kanske det inte gör något.
Något som verkar saknas i många Golf kombi är det uppdragbara lastnätet vilket ju är lite knasigt. I en kombi vill man ju kunna lasta ända upp till taket. Den fällbara dragkroken är ju kanske praktiskt att ha med. Det finns rätt gott om Golfar så det är hyfsat lätt att hitta en med den utrustningen man vill ha.
Golf 7 som vi pratar om här finns inte med kamkedja, rem i alla motoralternativ.
/Mats

VW Golf Alltrack TDI '17
VW Golf SC TGI '15
testbil
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 29 november 2020
Ons 02 dec 2020 8:47 Svara med citat
Masi skrev:
Med das welt så har du bra garanti så det är ju ett säkert köp på det sättet. Halogenstrålkastare ger ju inget enormt ljus direkt men rör du dig mest på belysta gator kanske det inte gör något.
Något som verkar saknas i många Golf kombi är det uppdragbara lastnätet vilket ju är lite knasigt. I en kombi vill man ju kunna lasta ända upp till taket. Den fällbara dragkroken är ju kanske praktiskt att ha med. Det finns rätt gott om Golfar så det är hyfsat lätt att hitta en med den utrustningen man vill ha.
Golf 7 som vi pratar om här finns inte med kamkedja, rem i alla motoralternativ.
/Mats

Tack för svar!
Don tomaso
Kör: Golf 7 Alltrack TDI-17 Ort: Båstad Medlem: 15 juli 2016
Sön 07 feb 2021 16:15 Svara med citat
Masi skrev:

/Mats

Är det verkligen rem i alla motoralternativ till Golf MK7? Även i bensin 1,8 och 2,0? Observera att det är en fråga och inget påstående.
Masi
Kör: Golf 7 Alltrack TDI - 17 Ort: Åtvidaberg Medlem: 31 maj 2018
Sön 07 feb 2021 19:25 Svara med citat
Don tomaso skrev:
Är det verkligen rem i alla motoralternativ till Golf MK7? Även i bensin 1,8 och 2,0? Observera att det är en fråga och inget påstående.

Nä, det har du helt rätt i. 1,8 och 2,0 TFSI i motorfamiljen EA888 har faktiskt kedja. Huruvida detta är ett problem idag törs jag inte uttala mig om.
/Mats

VW Golf Alltrack TDI '17
VW Golf SC TGI '15