Jag bytte bromsskivor/klossar bak idag efter konstens alla regler, tyckte jag. Kopplade upp dator, la i serviceläge, lossade el-parkeringsbromsen och tänkte: fullt ös! Nu kör vi.
så vi ställde av bromsarna rätt, men tog däremot av kontakten till ABSen. Och här är då min fundering:
En herrans massa felmeddelanden och bla kurvljusen slutade fungera helt.
vad har hänt?
Vad gör jag åt det?
Spontant så hänger nog ABS och däcktrycket ihop då däcktrycket räknas ut med hjälp av ABS. Kurvljus känns dock långsökt.
Har bilen varit strömlös eller med kraftigt urladdad batteri? Du får inga felkoder på underspänning? Då brukar man få alla möjliga irrelevanta felkoder.
Går dem inte att radera?
/Mats
Hej, jag måste också innan bes. byta skivor och belägg bak på min golf7.
och vad jag fått för info ang detta är att koppla på en batteriladdare under tiden som oken är öppna.
men så undrar jag vad du hade för hylsa/storlek som passar till fästbulten till oket?
glidbultarna passar 7mm insex det vet jag däremot.. //Gert
Hej, jag måste också innan bes. byta skivor och belägg bak på min golf7.
och vad jag fått för info ang detta är att koppla på en batteriladdare under tiden som oken är öppna.
men så undrar jag vad du hade för hylsa/storlek som passar till fästbulten till oket?
glidbultarna passar 7mm insex det vet jag däremot.. //Gert
Man måste inte alltid byta skivor när man byter beläggen, om dom inte ser för jävlig ut.