Forum - Golf 4 (98-04) - STÄNGS AV NÄR JAG KÖR

Franklandqvist
Kör: Golf 4 1.6 i Ort: Borlänge Medlem: 20 april 2021
Tis 20 apr 2021 8:10 Svara med citat
Stängs av när jag kör.

Golf 1.6 i, Bensin, 2002, stl695

Bilen dog 4 gånger när jag körde i stan mellan ca 40-10km/h men har gått att starta direkt. Sedan dog den en 5e gång och då fungerade inte ens tändningen. Nu fungerar inte tändningen, klockan lyser inte ens när jag öppnar bildörrarna, verkar helt dött. Några idéer på vad felet är, dog bilen pga batteriet när jag körde eller kan det vara något annat?

Inga varningslampor har lyst.

Tack på förhand 🙂

Mvh
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0 tsi Ort: Lund Medlem: 10 juli 2011
Tis 20 apr 2021 8:38 Svara med citat
Skrik högre, jag hör inte dig.
rolly
Kör: Golf 4 1,6 16v (azd) Ort: Norrköping Medlem: 12 juni 2016
Tis 20 apr 2021 10:00 Svara med citat
Ifall inte EGR ventilen är bytt , så kan du kolla det .
Jätte vanligt att bilen dör när man frikopplar vid låga fart .
Inte säkert det blir någon felkod heller . Det blev det inte på min . Det kan också vara svajig tomgång stundtals ifall det är egr ventilen .
Franklandqvist
Tis 20 apr 2021 10:31 Svara med citat
rolly skrev:
Ifall inte EGR ventilen är bytt , så kan du kolla det .
Jätte vanligt att bilen dör när man frikopplar vid låga fart .
Inte säkert det blir någon felkod heller . Det blev det inte på min . Det kan också vara svajig tomgång stundtals ifall det är egr ventilen .

Okej jag förstår, men resulterar det i att bilens batteri dör ut till slut eller?
rolly
Kör: Golf 4 1,6 16v (azd) Ort: Norrköping Medlem: 12 juni 2016
Tis 20 apr 2021 10:41 Svara med citat
Före du kollar det jag nämde vilket är ett vanligt problem på dessa bilar ,så får du kolla upp ditt batteri .

Kolla så generatorn laddar när bilen är igång . Om batteriet är tomt får du ladda det först .

Det sitter säkringar på batteriet och en är till generatorn . kolla så dom är hela också
Franklandqvist
Tis 20 apr 2021 10:43 Svara med citat
rolly skrev:
Före du kollar det jag nämde vilket är ett vanligt problem på dessa bilar ,så får du kolla upp ditt batteri .

Kolla så generatorn laddar när bilen är igång . Om batteriet är tomt får du ladda det först .

Det sitter säkringar på batteriet och en är till generatorn . kolla så dom är hela också

Tack 🤩🤩