Forum - Andra Volkswagen-modeller - VW LT35 1978 Bensin (75hk) - För mycket soppa och dör...

li3nux
Kör: Ingen VW Ort: Nordanstig Medlem: 30 juni 2021
Ons 30 jun 2021 16:46 Svara med citat
Morsning gott folk!

Blir inte klok på bilen...

Problemet började påväg hem från Norge, en resa på över 100 mil och när jag har bara 5mil kvar så tankar jag bilen med soppa och inom några minuter ute på motorvägen så börjar bilen att "böa" och dör vid gaspådrag.

Lyckades köra hem bilen efter mångt och mycket krångel. Svart rök och smällar som heter duga.

Jag har gjort följande:

Bytt tändstift.

Skruvat isär förgasaren och rengjort den på djupet.

Bytt vakumslangar.

Bilen får fortfarande för mycket soppa, men nu så dör den inte vid gaspådrag, utan tomgången är obefintlig istället och går jäkligt ojämt.

Nu till det knepiga: Jag fick för mig att koppla ur "solex" tjofräsen och då gick bilen helt plötsligt som en klocka. Men bränslepumpen började för ett jävla oväsen, så jag stänger av bilen, köper soppa och fyller på, oljudet upphör. Men nu är jag tillbaka på ruta 1 igen. Ingen tomgång och motorn får alldeles för mycket soppa åter igen.

Tänkte gå loss på fördelarlocket och eventuellt sandpappra lite på "bläcken" och se om det hjälper.

Fyll gärna på med förslag!

Med vänlig hälsning
/Tummen mitt i handen

Modererad av Anders - Ämne flyttat från Din Volkswagen till Andra Volkswagen-modeller