Forum - Golf 7 (13-19) - Strålkastarspolare

pepe
Kör: Golf 7 SportsVan Ort: Kristinehamn Medlem: 20 augusti 2016
Lör 30 okt 2021 14:39 Svara med citat
Kopplade ur ena vattenslangen till strålkastaren och då rann all vatten ur burken, efter att jag kopplade tillbaka slangen och fyllde på vatten så fungerade inte spolningen.
Kan tänka mig att det måste luftas på nåt sätt men hur?
Bilen är Sportsvan med såna munstycken som kommer upp ur kofångaren.
Masi
Kör: Passat 8 Alltrack TDI - 17 Ort: Åtvidaberg Medlem: 31 maj 2018
Sön 31 okt 2021 8:15 Svara med citat
Eftersom spolningen av strålkastarna bara aktiveras var 5e gång du spolar vindrutan tar det tid att lufta systemet.
Fyll på behållaren, slå på tändningen, spola en gång. Slå av tändningen, slå på tändningen igen och spola.
Slår du av och på tändningen mellan varje gång så aktiveras strålkastarspolningen varje gång.
Om munstyckena åker ut men inte sprutar tar du hjälp av någon som får hålla emot det vänstra munstycket så tvingar du vätskan vidare till höger sida och slangen blir fylld.
Detta funkar alltid så länge du inte råkat få ett veck på slangen någonstans.
Hoppas du förstår hur jag menar.
(Halvljuset måste vara aktiverat annars spolas inte lyktorna)

VW Golf SC TGI '15
VW Passat Alltrack TDI' 17
pepe
Kör: Golf 7 SportsVan Ort: Kristinehamn Medlem: 20 augusti 2016
Sön 31 okt 2021 16:41 Svara med citat
Masi skrev:
Eftersom spolningen av strålkastarna bara aktiveras var 5e gång du spolar vindrutan tar det tid att lufta systemet.
Fyll på behållaren, slå på tändningen, spola en gång. Slå av tändningen, slå på tändningen igen och spola.
Slår du av och på tändningen mellan varje gång så aktiveras strålkastarspolningen varje gång.
Om munstyckena åker ut men inte sprutar tar du hjälp av någon som får hålla emot det vänstra munstycket så tvingar du vätskan vidare till höger sida och slangen blir fylld.
Detta funkar alltid så länge du inte råkat få ett veck på slangen någonstans.
Hoppas du förstår hur jag menar.
(Halvljuset måste vara aktiverat annars spolas inte lyktorna)

Tack för tippset, ska prova det

Med mycket om och men kom vattnet till slut