Forum - Golf 7 (13-19) - Knacka på dörren

pocil
Golf 7 Ort: Utomlands
Tor 04 aug 2022 6:16 Svara med citat
Tänkte kolla om någon känner igen mitt irriterande problem på min 2015 golf kombi. Vid körning så skrammlar det på höger sida och det verkar komma från framdörren. Extremt irriterande. Kan vara något som sitter löst? Avhjälps genom ett par slag men det kommer tillbaka. Känns som att vissa plastdetaljer är billigt utfotmade och ihopsatta trots mycket beröm om känslan på interören.

Bågon som känner igen detta?
Masi
Golf 7 SC TGI '15 Ort: Åtvidaberg
Tor 04 aug 2022 7:45 Svara med citat
Det är inget vanligt modellrelaterat fel. Dörrsidan har kanske varit bortplockad någon gång och inte ihopsatt korrekt? Enda sättet är väl att plocka bort den igen och kolla så allt sitter som det ska och kontrollera så alla clip är hela.
/Mats

VW ID.4 GTX '23
Seat Arona '19
Pensionären
Golf 7 GT 140 R-line -15 Ort: Västerås
Tor 04 aug 2022 9:12 Svara med citat
pocil skrev:
Tänkte kolla om någon känner igen mitt irriterande problem på min 2015 golf kombi. Vid körning så skrammlar det på höger sida och det verkar komma från framdörren. Extremt irriterande. Kan vara något som sitter löst? Avhjälps genom ett par slag men det kommer tillbaka. Känns som att vissa plastdetaljer är billigt utfotmade och ihopsatta trots mycket beröm om känslan på interören.

Bågon som känner igen detta?

Jag har också en 2015 och hade samma problem som lät som om det kom från höger dörr. Jag lät frugan körda och jag satte mig på höger sida och tror mig eller ej så kom ljudet från höger solskydd. Det låg och skallrade mot innertaket men ljudet lät som om det kom från höger dörr. Jag fällde ner solskyddet lite och ljudet var borta men om man släpper solskyddet snabbt och hårt så kommer ljudet tillbaka då lättar jag bara det lite så det inte ligger emot.
Värt att prova, lycka till!