Forum - Volkswagen Passat - Helljussignalkabel

Pseudonym
Caravelle T4 bensin 2.5 -97 Ort: Göteborg
Lör 15 okt 2022 8:23 Svara med citat
Har äntligen kommit mig för inför den kommande vintern att montera LED-rampen som har legat i garderoben allt för länge redan. Har då testat den men inte hittat rätt kabel som kan styra den och har givetvis inget mätinstrument tillgängligt heller, så är det någon som råkar veta vilken kabel i kopplingsstycket mot lamphuset som är den rätta så vore det ett rätt beslut att nämna det nu. Wink Friskt kopplat hälften brunnet! Bild
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 15 okt 2022 22:33 Svara med citat
Pseudonym skrev:
Har äntligen kommit mig för inför den kommande vintern att montera LED-rampen som har legat i garderoben allt för länge redan. Har då testat den men inte hittat rätt kabel som kan styra den och har givetvis inget mätinstrument tillgängligt heller, så är det någon som råkar veta vilken kabel i kopplingsstycket mot lamphuset som är den rätta så vore det ett rätt beslut att nämna det nu. Wink Friskt kopplat hälften brunnet! Bild

Jag säger lila/grön men du kan prova med brun/rosa också utan att något går sönder....

Eller så skriver du vad för bil, modell, belysning etc så kanske någon kan ge ett bra svar som hjälper dig.
Pseudonym
Caravelle T4 bensin 2.5 -97 Ort: Göteborg
Sön 16 okt 2022 6:47 Svara med citat
En CC från 2010 med xenon så troligen ställer canbus till det. Helljuset är ju bara en lucka som öppnar och fyller hela reflektorn med ljus. Får se om man kan hitta en canbusbox som löser detta.