Forum - Golf 5 (04-08) - Endast tre cylindrar fungerar

sergio mancini
Golf 5 1.6 Ort: Nacka
Tor 15 dec 2022 12:36 Svara med citat
Hej jag har en Golf 1,6 2004
Ettans cylinder har ingen gnista jag har bytt alla tändstift jag har bytt ettans tändspole men det är samma fel..
Om någon kan hjälpa mig så är jag tacksam..
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Tor 15 dec 2022 19:02 Svara med citat
sergio mancini skrev:
Hej jag har en Golf 1,6 2004
Ettans cylinder har ingen gnista jag har bytt alla tändstift jag har bytt ettans tändspole men det är samma fel..
Om någon kan hjälpa mig så är jag tacksam..


Är tändkablarna bytta de senaste åren?
sergio mancini
Golf 5 1.6 Ort: Nacka
Tor 15 dec 2022 19:32 Svara med citat
Ja det är ju inte vanliga tändkablar som man är van vid sex mm tjocka ungefär det här är andra typer ..tändstiften sen uppe på det så trycker man ner en tändspole och det finns en tändspole för varje tändstift från den tändspolen så går det ut jag tror det är fyra men tunna kablar som går någonstans
sergio mancini
Golf 5 1.6 Ort: Nacka
Tor 15 dec 2022 19:45 Svara med citat
Det är inga vanliga tändkablar som fanns för det här är en tändspole för varje tändstift det går ut fyra tunna trådar från den
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 16 dec 2022 1:26 Svara med citat
sergio mancini skrev:
Hej jag har en Golf 1,6 2004
Ettans cylinder har ingen gnista jag har bytt alla tändstift jag har bytt ettans tändspole men det är samma fel..
Om någon kan hjälpa mig så är jag tacksam..


Då har du felet i kablaget fram till tändspolen eller tändförstärkaren (sitter kanske på luftburken)
sergio mancini
Golf 5 1.6 Ort: Nacka
Fre 16 dec 2022 5:56 Svara med citat
Tack för tipset ska kolla inkväll..hör av mig
sergio mancini
Golf 5 1.6 Ort: Nacka
Mån 19 dec 2022 18:08 Svara med citat
Hej jag har varit sjuk några dagar den här tändmodulen som du skrev om var sitter den exakt om du vet.. eller om någon annan vet var tändmodulen sitter på en Golf 5 1,6 vore jag tacksam