Forum - Golf 7 (13-19) - Felkod motorlampa laddtrycksregulator

Anka1234
Golf 7 Ort: Karlskrona
Tor 24 aug 2023 1:29 Svara med citat
Hej

jag är ny här så ni får ha överseende om ev.fel.

Köpt en bil som hjälpmedel. La alla mina sparpengar + lån. Strax efter köp så tändes motorlampan. stod sporadiskt fel laddtryck mekaniskt fel. Tänkte de kunde vara en felsignal för bilen går bra om än inte så fort. Hackar ej. Fått veta det skall vara wastegaten. Säljaren vill vi skall åka långväga fastän han lovade att ev fel 81 mån garanti) skulle få åtgärdas hemma, då det inte fanns möjlighet att åka 25 mil för att lämna bilen och 25 mil för att hämta hem den. Sen bröt han löftet.

Fått panik Har inte pengar till ny/utbytesturbo. Läste att VW vill byta hela turbon ( i annat fall) men personen löste det med ny "ventil" (wastegate?). Rolig början...

Golf 7
2018 tillverkad dec 2017,
1,4 TSI
92kw = 125 hk
manuell
multifuel
motor CPVB

(Wastegaten - elektrisk) måste finnas som lös del billigt någonstans. Till min stora besvikelse fanns det ingen på autodoc.com

Undrar var personen kan ha hittat sin del.

Blev lurad på andra saker också.. rengöring, hatthylla... som också kostar pengar.

Ingen som har bild på delen i sin helhet? Vad är det för originalnr? Hoppades delen skulle gå att smörja upp då det stod mekaniskt fel. Verkar som elektronik gått sönder.

Tacksam för hjälp, svar, tips, bilder