Forum - Golf 5 (04-08) - GTI trimmad med BSR PPC

Quattro_mannen
Moderator Kör: Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland Medlem: 05 april 2006
Tis 25 jul 2006 22:49 Svara med citat
Trimm på gång till MK5:an imårron Twisted Evil Ska göra ett nytt försök med att trimma min GTI
på onsdag,har tröttnat på att vänta på att BSR ska få en lösning på problemet med -06:orna
som INTE går att trimma med deras PPC box...Ska sätta program från www.revotechnik.com i bilen så får vi se om det lyckas bättre Pray
Quattro_mannen
Ons 26 jul 2006 14:24 Svara med citat
Får väl svara på mig själv då...bilen trimmad med BSR PPC iaf funkar nu helt OK. Very Happy
Anders
Moderator Kör: Ingen VW Ort: Haninge Medlem: 27 mars 2006
Ons 26 jul 2006 15:09 Svara med citat
Vad var det för problem de lyckades lösa? Uppskattad ny effekt vid orignal laddtryck?
ISBjörnen
Kör: Ingen VW Ort: Malmö Medlem: 06 april 2006
Ons 26 jul 2006 15:09 Svara med citat
varför ändrade du dig i sista sekund?

Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
Quattro_mannen
Ons 26 jul 2006 15:27 Svara med citat
Bilar tillverkade efter ett visst datum på -06 har haft en orginal programvara med någon typ av "brandvägg"som PPC boxen INTE kunnat gå igenom vid programmering,detta e nu löst och min bil kunde trimmas.Vad effekten beträffar så har jag ingen aning,då bilen inte e bänkad varken före eller efter,men bättre blev det aif.Har även catback syst. på bilen och det borde ju inte bli sämre än 248hk som det "gamla" steg 1 gav på -05:orna.Orsaken till varför jag satte BSR iaf e nog det att vi på mitt jobb e åf. på BSR:s produkter för den Finska importören,och det kan ju inte skada att ha det själv då du ska sälja det vidare åt kund. Razz
Quattro_mannen
Ons 02 aug 2006 0:11 Svara med citat
Första bankörningen med PPC avklarad idag,och vilken skillnad de blev med trimmad bil,
kunde ändra växlingspunkterna nu så att bilens vrid utnyttjades ist för att växla hela tiden...
Kanon Thumbs up såå jä*la kul Razz