Forum - Bilstereo - Crank tävling MDS Sundsvall 30/9!

jenza
Golf 3 Ort: Umeå
Mån 02 okt 2006 11:39 Svara med citat
I lördags va jag och testa stereopryttlarna i crank tävling på mds i sundsvall..
Lyckades till min förvåning spela 140.1 db med stängda dörrar, 139.5 db med öppna dörrar
och 117.5 db med bara framsystem.

Låten som spelades var banan inc - tick tock..
Grym bas vid 1.12 min på låten..

Detta gav mig en 3:e plats..
Och jag hade inte värst prylar Razz
Det som imponera mest av det skapliga resultatet var att det inte var någon avstämd
låda utan ihopsnickrat av eget tyck Wink

vann gjorde en sprätt med en peugeot 206 med dubbla rockford 12" basare (tror jag) riktade uppåt.
Spelade 145.5 db, bra trycka de.
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Mån 02 okt 2006 16:44 Svara med citat
jenza skrev:
I lördags va jag och testa stereopryttlarna i crank tävling på mds i sundsvall..
Lyckades till min förvåning spela 140.1 db med stängda dörrar, 139.5 db med öppna dörrar
och 117.5 db med bara framsystem.

Låten som spelades var banan inc - tick tock..
Grym bas vid 1.12 min på låten..

Detta gav mig en 3:e plats..
Och jag hade inte värst prylar Razz
Det som imponera mest av det skapliga resultatet var att det inte var någon avstämd
låda utan ihopsnickrat av eget tyck Wink

vann gjorde en sprätt med en peugeot 206 med dubbla rockford 12" basare (tror jag) riktade uppåt.
Spelade 145.5 db, bra trycka de.


mds prylarna verkar ju inte komma så långt:D gratulerar till 3e platsen va sj på en sån tävling men åkte efter 5min för de va de sämsta ja vart med om:P

Envis med dåligt tålamod....
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Mån 02 okt 2006 17:09 Svara med citat
GRATTIS
Alltid roligt att komma på bra placering, vad hade du för pryttlar då?
Hallin
VW Polo 1.6 -95 Ort: Gotland
Mån 02 okt 2006 23:12 Svara med citat
Var själv på MDS´s tävling som dom hade i Helsingborg dagen innan vallåkra.. var inte så mycket folk men ändå lite kul..
ALLTID kul o vara med o bråka lite... Twisted Evil

Var någon vecka efter tävlingen inne på MDS hemsida, och fick se att de hade diskat mig!!!!! Shocked orsak = jag hade ju tagit bort mitt baksäte vilket man inte fick göra!!
Det lustiga i det hela är att det var en grön CRX på samma tävling som jag som också körde utan baksäte.. men blev han diskad?.. NEJ...
Men jag tror jag vet varför jag blev diskad.. JAG SPELADE FÖR HÖGT!! Twisted Evil Twisted Evil


Måste också säga att du spelade imponerande HÖGT med framsystemet!!!.. jag kom bara upp i 112db om jag minns rätt..

//Hallin
www.easca.se
Projekt SNÖVIT sponsras av CARBONIZE
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Mån 02 okt 2006 23:23 Svara med citat
inte lagom kaxig där hallin.... Laughing

jag har inte varit på något sånt någon gång, men det hade nog varit kul.

när kan man få vara med och leka??

skulle vara kul att veta hur högt det kan bli i bilen...

Clio Sport 2,0 16v -01
jenza
Golf 3 Ort: Umeå
Tis 03 okt 2006 13:36 Svara med citat
jockebostrom skrev:
GRATTIS
Alltid roligt att komma på bra placering, vad hade du för pryttlar då?


Infinity REF-9613i 6x9:er som fram system.
DLS ca41 4-kanalssteg till 6x9:erna..
DLS A6 Monoblock till basarna..
Dubbla DLS UR 12" basare..

Och lådan har jag ba mixxat ihop själv ej efter ritning så
jag blev grymt imponerad själv av resultatet Very Happy
jenza
Golf 3 Ort: Umeå
Tis 03 okt 2006 13:38 Svara med citat
Hallin skrev:
Var själv på MDS´s tävling som dom hade i Helsingborg dagen innan vallåkra.. var inte så mycket folk men ändå lite kul..
ALLTID kul o vara med o bråka lite... Twisted Evil

Var någon vecka efter tävlingen inne på MDS hemsida, och fick se att de hade diskat mig!!!!! Shocked orsak = jag hade ju tagit bort mitt baksäte vilket man inte fick göra!!
Det lustiga i det hela är att det var en grön CRX på samma tävling som jag som också körde utan baksäte.. men blev han diskad?.. NEJ...
Men jag tror jag vet varför jag blev diskad.. JAG SPELADE FÖR HÖGT!! Twisted Evil Twisted Evil


Måste också säga att du spelade imponerande HÖGT med framsystemet!!!.. jag kom bara upp i 112db om jag minns rätt..



Jo jag blev chockad när den visa 117 db, men tok nöjd, endå fräckt att jag poppa
ifrån alla tävlande med öppna dörrar, 139.5 db, den som vann med stängda dörrar spela ju 145 db och 138 med öppna så ah, kul va de iaf Smile

"Diskad för inget säte ? huh ? Typ alla körde ju med nervikta säten, och dem som kör Epa traktorer har ju fan inge baksäte endåså !"
Helt klart diskad för att ha spelat för högt Wink
Hallin
VW Polo 1.6 -95 Ort: Gotland
Tis 03 okt 2006 20:55 Svara med citat
jöns skrev:
inte lagom kaxig där hallin.... Laughing

jag har inte varit på något sånt någon gång, men det hade nog varit kul.

när kan man få vara med och leka??

skulle vara kul att veta hur högt det kan bli i bilen...


Cool Cool Cool Cool Cool
Måste passa på när man kan..hehe..
(Spelar än så länge högst i sverige med musik...)

//Hallin
www.easca.se
Projekt SNÖVIT sponsras av CARBONIZE
Hallin
VW Polo 1.6 -95 Ort: Gotland
Tis 03 okt 2006 21:00 Svara med citat
jenza skrev:
Jo jag blev chockad när den visa 117 db, men tok nöjd, endå fräckt att jag poppa
ifrån alla tävlande med öppna dörrar, 139.5 db, den som vann med stängda dörrar spela ju 145 db och 138 med öppna så ah, kul va de iaf Smile

"Diskad för inget säte ? huh ? Typ alla körde ju med nervikta säten, och dem som kör Epa traktorer har ju fan inge baksäte endåså !"
Helt klart diskad för att ha spelat för högt Wink



Att vika ner sätet är okej.. jag har ju gått ett steg längre om man säger så.. jag har inget baksäte!.. det är bara en stooooooooor baslåda bakom framstolarna.. Cool

Men det roliga var att jag frågade personen som körde tävlingen om jag fick vara med o tävla fast jag inte hade baksäte.. och fick till svar att det var lungt eftersom jag då fick gå i den här "öppna" klassen..

//Hallin
www.easca.se
Projekt SNÖVIT sponsras av CARBONIZE
jenza
Golf 3 Ort: Umeå
Tis 03 okt 2006 21:38 Svara med citat
jo jag har la sett de Wink hehee = )

Okok , märkligt.. jaja : ) bara skratta åt de Razz