Forum - Golf 4 (98-04) - Golf R32 Interior Trim Kit till en golf 4 motion ?

Lion
Golf 3 Ort: Bjurholm
Tis 04 nov 2008 13:16 Svara med citat
Hejs!

Skulle vilja veta var jag kan köpa Golf R32 Interior Trim Kit till en golf 4 motion ?

All hjälp uppskattas..

lloll
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tis 04 nov 2008 19:35 Svara med citat
Finns några olika alternativ.

1. Kolla skroten
2. Kolla VAG = dyrt
3. Kolla ebay
4. Kolla Tmtuning.com

Hehe Very Happy

Jag köpte ratt och pedaler på tmtuning.com iaf. Wink

Lycka till!
MagArne
Donator 50 VW Bora 1.6 -99 Ort: Norrköping
Tis 04 nov 2008 19:46 Svara med citat
Ett litet tipps för att få samma fläktutblås ovanför stereon som R32 är att plocka en från VW Bora. Bora och R32 har nämligen samma. Kanske inte har ett dugg att göra med vad du frågar efter Embarassed

LÄNK
Lion
Golf 3 Ort: Bjurholm
Tis 04 nov 2008 20:04 Svara med citat
MagArne skrev:
Ett litet tipps för att få samma fläktutblås ovanför stereon som R32 är att plocka en från VW Bora. Bora och R32 har nämligen samma. Kanske inte har ett dugg att göra med vad du frågar efter Embarassed

LÄNK


Har suttit framför datorn och letat hela dagen, Har inte kunnat hitta nåt som passar på min bil.

Förar dörren tex. där är det lite trä, och fläkten i mitten är inte alls samma som en r32, hur fan ska man få det här att funka ?

lloll
Lion
Golf 3 Ort: Bjurholm
Tis 04 nov 2008 20:10 Svara med citat
MagArne skrev:
Ett litet tipps för att få samma fläktutblås ovanför stereon som R32 är att plocka en från VW Bora. Bora och R32 har nämligen samma. Kanske inte har ett dugg att göra med vad du frågar efter Embarassed

LÄNK


dom som fanns på Tmtuning.com ser inte ut att passa min, det står mk4 men det ser ju helt annurlunda ut i min bil.

lloll
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tis 04 nov 2008 20:11 Svara med citat
Det skall vara samma fästen bakom iaf. Bobo som finns både här på golf forummet och på garaget.org bytte hela sin inredning på sin Golf V6 4-motion till R32 inredning. Så det är inga problem. Wink
Lion
Golf 3 Ort: Bjurholm
Tis 04 nov 2008 20:15 Svara med citat
Edge skrev:
Det skall vara samma fästen bakom iaf. Bobo som finns både här på golf forummet och på garaget.org bytte hela sin inredning på sin Golf V6 4-motion till R32 inredning. Så det är inga problem. Wink


Låter grymt.

Det som jag tror blir problem är ju, dörrhantaget på förarsidan, det som sitter ihop med elhiss knapparna, det är också trä..... Sad

lloll
Lion
Golf 3 Ort: Bjurholm
Tis 04 nov 2008 20:16 Svara med citat
Kan skicka bild till din mail om du vill se.. ?

lloll
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tis 04 nov 2008 20:53 Svara med citat
Kolla i Heynes handbok, så ser du hur du lossar handtag mm. Bra bok, väldigt nyttigt om man håller på att pilla i bilen. Very Happy
Lion
Golf 3 Ort: Bjurholm
Tis 04 nov 2008 20:55 Svara med citat
Edge skrev:
Kolla i Heynes handbok, så ser du hur du lossar handtag mm. Bra bok, väldigt nyttigt om man håller på att pilla i bilen. Very Happy


Har inget sånt:(

lloll
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tis 04 nov 2008 21:23 Svara med citat
Ok, finns på Biltema, Micro mfl. Wink
Lion
Golf 3 Ort: Bjurholm
Tis 04 nov 2008 23:52 Svara med citat
Edge skrev:
Ok, finns på Biltema, Micro mfl. Wink


Ska köpa det, men först måste jag ju hitta det jag behöver.

Har skrivit i olika forumar och bett om hjälp, ingen har svarat. Fan, man blir ju besviken.

lloll
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Ons 05 nov 2008 14:50 Svara med citat
Du undrar hur du får bort handtaget med alla elhissar och hela den konsolen eller?

Knäpp loss den lilla plattan som sitter inne i handtagets baksida. Sitter med små pinnar och clips.
En liten plattmejsel gör susen.
Sen när den är borta sitter resterande del med clips, bara att bänna rakt upp, (får ta i lite).
Sen har du elkontakt att knäppa loss för elhissarna.
Voila, sen har du den i handen. Wink
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Fre 07 nov 2008 13:51 Svara med citat
Guide till hur du lossar förardörren med bilder: http://www.dubdiy.net/interior/z.html
Lycka till! Wink