Forum - Golf 3 (92-99) - start problem

Lillbaxin
Golf 3 (ABS motorn 1,8l), mk1 1,8 Gti Ort: Finland
Ons 04 okt 2006 11:02 Svara med citat
Hejsan!

Jag har problem att få starta min mk3 -94a (motor 1.8 90hk.)..elr de heter den startar inte alls nu. den drar runt men inget händer..hade igång bilen för typ 5dagar sen,och då var det jä*la problem oxå..men då var det cargard startspärren som jävlades..men det är det inte nu.
Nån som har nån ide var jag skall börja leta efter felet??
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Ons 04 okt 2006 11:04 Svara med citat
kolla så att du har soppa i den Wink
Lillbaxin
Golf 3 (ABS motorn 1,8l), mk1 1,8 Gti Ort: Finland
Ons 04 okt 2006 11:19 Svara med citat
soppa finns,e dock på mindre sidan,men man känner bensindoften i avgassystemet (svag stank) så den får nog soppa..tror ja.
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Ons 04 okt 2006 17:50 Svara med citat
hör du ifall bensin pumpen går igång?. min farsa hade problem med en bil för ett tag sedan, och då va de samma symptom som din, på hans bil var det iaf bara till att byta reläet till bensinpumpen
'
//Andre
Lillbaxin
Golf 3 (ABS motorn 1,8l), mk1 1,8 Gti Ort: Finland
Ons 04 okt 2006 21:15 Svara med citat
Nått är de som brusar till i bakre ändan..så antagligen är det pumpen som ger ifrån sig nått ljud.vet nu inget annat där som skulle kunna låta.. men tack endå,ska kolla igenom säkringsblocket imorron,tror inte grannarna (pansionärerna)blir glad om man börjar härja åpå nu =p

Nån som har nått annat förslag elr haft nån liknande syndrom?

Ringde till märkesvärkstaden idag,å dom tänkte de var nått med nått,då sa dom ja skall hålla gasen i bottne å vrid runt..om de skulle vara så att den får för mycket bensin.hm..
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Ons 04 okt 2006 22:15 Svara med citat
kolla reläerna också när du ändå ska kolla säkringarna. större chans att det är ett sådant som spökar för dig. för om en säkring hade gått, så tror ja du inte ens hade kunnat höra pumpen öveer huvudtaget...
Lillbaxin
Golf 3 (ABS motorn 1,8l), mk1 1,8 Gti Ort: Finland
Tor 05 okt 2006 10:24 Svara med citat
näe,tänkte det jag oxå..gäller bara å hitta rätt jä*la relä nudå Rolling Eyes
Lillbaxin
Golf 3 (ABS motorn 1,8l), mk1 1,8 Gti Ort: Finland
Mån 23 okt 2006 12:21 Svara med citat
såja..blev märkesvärkstaden,körde själv felkodsläsaren,och då sa den till om hallgivaren,men på vwvärkstaden så fann dom att det var tennspolen som hade sakt upp sig.så nu e de fixat!(dyrt blev de oxå... =( )