Forum - Golf 5 (04-08) - ESP-lampan lyser

armoton
Polo 6 Ort: Falkenberg
Ons 20 aug 2014 21:43 Svara med citat
Har inte gjort beställningen ännu , avvaktar några dagar. Såg att det även tillkommer 20% VAT på priset. Räknar jag rätt om modulen kostar £150 så blir det £180 med 20% VAT ? Plus frakten på det
henkebenke
Golf 5 1.6 -06 Ort: Helsingborg
Tor 21 aug 2014 12:56 Svara med citat
Jag tror det är fel del du hat hittat. Om du nu har samma fel som jag hade så sitter tryckgivaren i hydraulblocket. Den del du hittat verkar vara elektroniken. Sen vet jag ju inte säkert att du har samma fel som jag.
armoton
Fre 22 aug 2014 12:04 Svara med citat
henkebenke skrev:
Jag tror det är fel del du hat hittat. Om du nu har samma fel som jag hade så sitter tryckgivaren i hydraulblocket. Den del du hittat verkar vara elektroniken. Sen vet jag ju inte säkert att du har samma fel som jag.

Felkod
Dtc:01
01435
01/01
henkebenke
Fre 22 aug 2014 13:46 Svara med citat
Kommer inte ihåg tyvärr. Har för mig att jag fick ut ett meddelande om att givaren G201 var dålig. Kommer inte ihåg om det var VCDS som tolkade felkoden så eller om det var något ytterligare.
armoton
Fre 29 aug 2014 11:31 Svara med citat
Fel av mej.. Delen behöver luftas , förhoppningvis får jag den på måndag så kan jag börja med bytet direkt. Håller tummarna 👍👍
armoton
Fre 29 aug 2014 19:34 Svara med citat
henkebenke skrev:
Det är själva hydraulik-delen du byter, så du måste visst lufta. Kolla länken jag postade tidigare, har för mig att jag inte gjorde något speciellt för att lufta mer än att trycka ner bromspedalen en bit innan jag började.

Men bra pris!

Ser ut som att man måste radera felkoden direkt efter att man bytt enheten, alltså innan man börjar lufta om man läser den engelska sidan. Tror inte min U281 raderar denna typ av felkod . Du raderade som sagt inga koder och den slocknade ändå?
Minns du vilka verktyg man behöver?
10mm nyckel till bromsrören gissar jag och vad mer ?
Lika bra o vara förbered, blir svårt att åka o handla verktyg efter att man lossat bromsrören Smile

Mvh
irbanur
Passat 6 CC Ort: Sundsvall
Tis 02 sep 2014 22:18 Svara med citat
Så, köpte du en från Ebay? Har precis fått samma fel. Ska in med bilen på verkstad nästa vecka för ett annat fel så jag tror väl att jag ber dem kolla på det där också.. Very Happy

Edit: skrev på fel sida ser jag.. Lyckades du byta? Eller, du fick den typ igår.. Så kanske inte?

Bildyslektiker, men jag kan googla.
henkebenke
Ons 03 sep 2014 13:49 Svara med citat
Om jag minns rätt så behövde jag inte radera några felkoder. Efter ett par omstarter slocknade lampan själv. Jag kör kina-vag-com och beroende på humör så kan den radera de flesta felkoder. (Är inne på tredje kabeln nu, de går sönder hela tiden...)
Inga speciella verktyg vad jag kan minnas, har för mig det var två dimensioner på bromsrörsanslutningarna och någon torx eller insex för att dela på hydraulenheten. Sen fick jag lossa insuget också för att komma åt, men jag har en vanlig 1.6:a och ingen FSI så det kan ju se annorlunda ut.
Felkod 01435 ringer en klocka, men jag är inte 100.
armoton
Ons 03 sep 2014 14:40 Svara med citat
irbanur skrev:
Så, köpte du en från Ebay? Har precis fått samma fel. Ska in med bilen på verkstad nästa vecka för ett annat fel så jag tror väl att jag ber dem kolla på det där också.. Very Happy

Edit: skrev på fel sida ser jag.. Lyckades du byta? Eller, du fick den typ igår.. Så kanske inte?

Köpte från ebay, byter den till helgen så jag återkommer .
armoton
Lör 06 sep 2014 22:11 Svara med citat
Sådär nu har jag bytt abs enheten, allting gick bra och Esp lampan slocknade. Efter bytet så körde jag och bromsade lagom hårt så slocknade lampan, gick in med min U281 och släckte felkoden.
Beställde abs delen på Ebay.uk för 2200kr med frakt.
Verktygen jag använde
10 och 11mm blocknyckel
Torx20
Torx25
irbanur
Mån 08 sep 2014 12:18 Svara med citat
Tack,

Nått speciellt att tänka på?

armoton
Tor 11 sep 2014 14:03 Svara med citat
irbanur skrev:
Tack,

Nått speciellt att tänka på?

Beställer du från BBA Reman på ebay.uk så ska du skicka din gamla enhet till dom, det var jag bered på men du ska även stå för frakten dit. Vilket nog inte blir billigt
irbanur
Tor 11 sep 2014 14:38 Svara med citat
Fixar mitt genom att kasta pengar på bilen. Verkstad får fixa det åt mig. Har för mig att kostnaden för renoveringen var 1300 + moms och frakt på 300 (plus moms). Och arbete från verkstaden, så det lär väl hamna runt 4-5' eller så..

armoton
Ons 24 sep 2014 8:49 Svara med citat
Abs, (esp) enheten har nu vart med i 100mil utan bekymmer, bilen besiktades igår utan problem 👍
Enheten kostade som sagt 2200kr.
Frakten för min gamla enhet till England hamnade på 230kr så det var inte så farligt.
Blev mycket billigare än vad jag hade hoppats på.
Fundurose
Golf 5 1.6 Multi -08 Ort: Umeå
Lör 31 okt 2015 16:52 Svara med citat
Hej Har också råkat ut för att ESP lampan lyser och har läst ut felkod med vag-com. Beställde en renoverad enhet och har den nu i handen.
Men, måste få bort insuget. Lossat två skruvar, slangen borta, 4 bultar vid spjället, men allt sitter fast.
Vad är det mer man ska lossa, letar och letar.. ??
1.6 2008 bensin/etanol
Sida <  1, 2