Forum - Din Volkswagen - Golf GTI 8v MK III "Newman Edition"

Newman
Golf 3 GTI Edition 95
Sön 10 sep 2006 16:58 Svara med citat
Man får väl ställa in sig i ledet och göra en tråd om sin bil. Jag vet inte egentligen vad syftet är, men jag kommer slänga upp när jag har ändrat nåt i bilen. Eller bara när jag har lyckats fånga den på en snygg bild. Det är alltså mitt lilla krypin för min bil, min mk III:a Newman Edition Wink

Historia/Specs
Tror alla här inne kan specifikationerna, är en Golf GTI Mk III GTi Edition 1995 årsmodell, 116 blygsamma hästar.
Bilen köptes av mig här nere i Skåne (Juli 2006) av en bilfirma. Bilen i sin tur blev importerad 1999 av en man som skulle ha den åt sin fru. I tyskland så ska bilen endast ha haft en ägare, vet inte hur pass bra det stämmer. Men bilen är enligt mig ruskigt fräsch, och tror att den har blivit lungt körd eftersom den går perfekt i motor och låda.


Framtiden
Eftersom detta är min första bil är inte ekonomin den bästa. Utan kommer modda bilen så gott ekonomin och min kunskap tillåter. Har många planer men lite pengar Smile. Tror nog att först blir det nya fälgar, kanske ett chip och nytt avgastsystem.

Kommer också uppdatera med mer fakta och bilder. Slänger upp några som jag tog vid köpet.
Ni är välkommna att tipsa och tyckta till vad jag ska göra med bilen.

Bild
Bild
Bild
Newman
Golf 3 GTI Edition 95
Sön 10 sep 2006 17:00 Svara med citat
Hittade de här fälgarna http://www.blocket.se/vi/8201898.htm?ca=23_11_s , vad tror ni om det? Annars väntar jag till våren med att köpa nya fälgar.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 10 sep 2006 18:44 Svara med citat
tycker dom ser lite väl billiga ut. alldeles för vanliga :\
vänta du till våren istället Smile

mk2 vr6
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Sön 10 sep 2006 19:01 Svara med citat
Ser grymt fräsh ut i både lack och plast din bil, ang. fälgarna tycker jag du kan vänta tills våren, dom du har nu ser inte helt galet ut..
Newman
Golf 3 GTI Edition 95
Sön 10 sep 2006 19:03 Svara med citat
Tackar tackar för kommentarerna. Ja, jag tror också att jag väntar till våren. Så slänger jag på vintersulor på mina nuvarande fälgar så länge.
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Sön 10 sep 2006 20:59 Svara med citat
precis som min! Very Happy jag skulle också vänta och satsa på andra fälgar. ett tips är att du kopplar om bakljusen så alla röda lyser samtidigt, blir snyggare då Wink

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Newman
Golf 3 GTI Edition 95
Tor 21 sep 2006 19:41 Svara med citat
Fyllde 18 år idag och tror inte man kan ha en bättre dag faktiskt. Vaknade upp, fick presenter från diverse släktingar osv, men det bästa var ändå att jag fick helt nya 17tummare till bilen!

Bild

Ovanpå detta hade jag teoriprovet vilket jag klarade. Så nu är det bara uppkörningen kvar Smile

Batterierna i digikameran var slut så kommer lägga upp en bild imorrn på bilen.
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Tor 21 sep 2006 20:09 Svara med citat
man får lov att gratulera Applause

men lite avundsjuk är jag allt på dina fälgar...jag vill också ha 17 tum Regular Smiley min dag var inte lika bra, spelade sönder huvudsäkringen på kabeln till förstärkaren så det blev lite tyst Boo hoo!

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Fre 22 sep 2006 13:14 Svara med citat
Gratulerar.. alltid lika roligt att få så fina presenter!