Nu var det dags igen för en liten uppdatering av mitt lilla projekt som har stått still ett bra tag nu Har rivit ner framvagnen å bakaxeln och diverse delar som jag snart ska lämna iväg inför blästring och lackering. Har även inskaffat helt nya skivor ifrån G60 och bättre beg spindlar ifrån en corrado.
Javisst, känns som motivationen har ökat igen De går fint, passatens motor sitter äntligen i nu med elen så nu ska jag bara lämna iväg lite delar under bilen på blästring å lack som blir nu i helgen sen när jag få hem dom så räknar jag med att plocka ihop allt å väcka törnrosan ur sin sömn
Här kommer en ny uppdatering på projektet Fick tillbaks alla mina delar ifrån blästringen/ lackering som nu ska monteras tillbaks på bilen igen , blev grymt nöjd med arbetet på delarna (sorry för dålig bild) Rengjorde även fälgarna som ska sitta på bilen med. Byte också bort vr6:an emot en Audi 80 cab snyft kommer sakna den golfen
Hej allesammans!
Va ett tag sen jag gjorde en uppdatering men nu kommer en
Allt är monterat och bränslesystemet är provtryckt och sen är det gamla insprutningssystmet skrotat och bytt till megasquirt system så nu är de bara några elkablar kvar att skavar ihop och sen är det dax för att väcka den till liv igen!
Återkommer inom kort!
Det ska gå att regga med annat sprut och etanol via sfro men jag vet inte hur mycket jobb som behövs.
Jag har en bekant från grönskåra som brukade prata om denna
Det är en hel del arbete men ingeting är omöjligt Ja precis! Hade inte tänkt ta så lång tid med motorbytet men nu börja det närma sig för en provtur i den iaf