Forum - Andra Volkswagen-modeller - Problem med min Vento

antepannte
VW Vento 1,8 CLX -98 Ort: Haninge
Ons 05 aug 2009 9:41 Svara med citat
Hej!

Min Vento har fått fnatt. Problemet är att baklysena, famlysena samt instrumentpanelen fortsätter att lysa trots att jag dragit ur nyckeln ur tändningen.
Öppnar jag dörren börjar det pipa.

Spelar ingen roll om jag har parkeringsljusen, halvljusen eller helljusen på, de vägrar att slockna i vilket fall. Som det är nu måste jag varje gång jag parkerar öppna huven och koppla bort pluspolen från batteriet för att få lysena att slockna.

Någon som varit med om något liknande eller har någon aning om vad detta kan vara?

/Andreas


Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Andra Volkswagen-modeller
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Ons 05 aug 2009 21:43 Svara med citat
Låter som ljusströmställaren som fått fnatt eller starttändkontakten. testa att dra ur ljusvredet först ! annars så är det bakstycket på tändningslåset (starttändkontakt)

.....privat liv.....
mr v
Golf 3 VR6 Ort: Utomlands
Ons 05 aug 2009 21:48 Svara med citat
tobbe80 skrev:
Låter som ljusströmställaren som fått fnatt eller starttändkontakten. testa att dra ur ljusvredet först ! annars så är det bakstycket på tändningslåset (starttändkontakt)


japp.. två rätt vanliga fel... har bytt ett par starttändkontakter på lite olika golfar, seater.. Kostar väl typ en tre fyra hundra så d e ju inte så faligt.

..:: Golf VR6 ::..
www.garaget.org/MrV
antepannte
VW Vento 1,8 CLX -98 Ort: Haninge
Tor 06 aug 2009 9:53 Svara med citat
Tack för svaren.

Ni tror inte det kan vara något relä som spökar?