Forum - Din Volkswagen - MK2 Vr6 Turbo 4motion

MiWi
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 30 oktober 2010
Sön 28 okt 2012 3:48 Svara med citat
Vad för hjul har du till bilen?
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Sön 28 okt 2012 7:26 Svara med citat
Projektet går att följa på vr6.nu och det kommer nog spåra ur rejält i vinter! Hjulen är Brock B6 9X16
lunna
Kör: Golf 1 GL 83 Ort: Ystad Medlem: 22 februari 2009
Sön 28 okt 2012 14:48 Svara med citat
Läst allt på vr6.nu sjuk bil du har:)

Mk2 16v real power
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Tor 09 jul 2015 18:03 Svara med citat
Om någon är intressead av vad som hände med bilen så lever den fortfarande. Den har fått 4motion drivlina och turbo!. Kände mig lite nostalgisk när jag hittade den här tråden så jag lämnar lite färska bilder här Smile

Bild

Bild

Bild

Bild
boster
Kör: Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika Medlem: 18 oktober 2009
Tor 09 jul 2015 19:17 Svara med citat
Rent och snyggt motorrum och Snygggt Grenrör Thumbs up

går den lika som Very Happy

http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Golf 4 1,6 99
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Tor 09 jul 2015 22:45 Svara med citat
Haha nä inte direkt Smile har lite problem med misständningar just nu men efter det ska jag försöka ordna en filmsnutt så får ni se hur den går 😆
boster
Kör: Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika Medlem: 18 oktober 2009
Tor 09 jul 2015 23:06 Svara med citat
Skartt okej Very Happy
vad kör du med för sprut???
vilken turbo??

http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Golf 4 1,6 99
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Tor 09 jul 2015 23:11 Svara med citat
Link g4 storm sprut och holset hx52 turbo. Blir dock byte till Borgwarner s366 snart Smile
boster
Kör: Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika Medlem: 18 oktober 2009
Tor 09 jul 2015 23:15 Svara med citat
Okej kammar ? spridare 1800cc eller större?? E85?

Borgwarner s366 fin leksak

http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Golf 4 1,6 99
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Tor 09 jul 2015 23:21 Svara med citat
Original kammar tyvärr men blir några drc 268 snart. 1700cc spridare och e85.
Rickard.v
Kör: Golf 6 R Ort: Västerås Medlem: 31 augusti 2008
Tor 09 jul 2015 23:23 Svara med citat
Jäklar vilket bygge! Supernice!
Återanvänder ett ord från VW Typ1 tiden. Jäklar vilket "ormbo" bakom motorn.
Ser ut som ett jätte turbo. Är det så? Ketchupeffekt vid 5000??

Golf R mk6
boster
Kör: Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika Medlem: 18 oktober 2009
Tor 09 jul 2015 23:27 Svara med citat
Kör själv med DRC i min 16v och är satans nöjd. Många i usa som kör med DRC i sina vr6 dom kör hellre med drc än med dr schrick

john på som äger drc är mycket trevlig att prata med ringde till han innan jag köpte mina kammar jag är ensam i landet att äga drc kammar till 16v
se till bara att du får lyft i tdc
usa är lite gammla av sig dom vill ha grader i ställe för lyft i tdc

han kan vara lite svår att få tag på

http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Golf 4 1,6 99


Senast ändrad Tor 09 jul 2015 23:31, ändrad totalt 1 gång
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Tor 09 jul 2015 23:27 Svara med citat
Inte så farligt faktiskt. Laddar på bra från 4500! Vill inte ha effekten längre ner heller för då kommer det börja gå sönder saker.

Ja Drc verkar vara fina kammar till bra pris Smile
boster
Kör: Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika Medlem: 18 oktober 2009
Tor 09 jul 2015 23:36 Svara med citat
Om du får tag på drc så kan han custom slipa kammar åt dig

förra gången när jag skulle ha tag på han då gick jag bet Sad

Så då vände jag mig till schneider camshafts och kevin fick slipa en custom kam till min 8v golf var mycket nöjd med den Thumbs up

http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Golf 4 1,6 99
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Lör 25 jul 2015 14:50 Svara med citat
Då tar vi en kort update. Haldex controller is no more. Störde mig något fruktansvärt på displayen och skitet runtomkring så den fick flytta ut! Nu körs haldexen av mitt Link g4 istället! Jag kan ställa det steglöst mellan 0-100% via en pot i bilen plus att sprutet själv låser mer beroende på laddtryck Very Happy funkar grymt bra!

Det blev en hel del moddande bak på haldexenheten för att få det att funka. Fick modda på en potentiometer på axeln för steppermotorn så sputet fick en feedback på vart ventilen benfann sig hela tiden.

Bild
Bild
Bild
16v_gti
Kör: Golf 2 Gti Tdi -84 Ort: Ryd Medlem: 22 maj 2006
Tor 30 jul 2015 13:08 Svara med citat
Mäkta imponerad av detta bygge! Hur mkt effekt tippar du på? Trevligt med Haldex styrningen med ju

Kör: Golf Gti Tdi -84
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Tor 30 jul 2015 16:48 Svara med citat
Kul att du gillar den. Jag vet faktiskt inte, med tanke på slutfart på 402m så borde det vara någonstans runt 5-600hk.
Jag måste dock byta turbo, kammar och kanske byta kolvar och stakar innan jag ger mig på mer effekt.
Målet är runt 800hk!
Fnatrik
Kör: Golf 2 16v GTi -89 Ort: Gnesta Medlem: 08 november 2011
Tor 30 jul 2015 20:18 Svara med citat
Allt är så rätt med denna! grymt trevlig bil och ett grymt jobb har du gjort! Smile

OEM+
boster
Kör: Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika Medlem: 18 oktober 2009
Mån 03 aug 2015 23:46 Svara med citat
VWallin skrev:
Link g4 storm sprut och holset hx52 turbo. Blir dock byte till Borgwarner s366 snart Smile


Har du kollat in extreme tuners turbos
Boba kör med dom turboaggregat

kolla in gerken hans evo satan var den går


http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Golf 4 1,6 99
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Tis 04 aug 2015 10:32 Svara med citat
Tyvärr så är extreme tuners ett företag som bara säljer garrett turbos med sitt egna namn på. Googla lite om dom så förstår du vad jag menar Wink
boster
Kör: Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika Medlem: 18 oktober 2009
Tis 04 aug 2015 10:48 Svara med citat
VWallin skrev:
Tyvärr så är extreme tuners ett företag som bara säljer garrett turbos med sitt egna namn på. Googla lite om dom så förstår du vad jag menar Wink


Vist Men han har egna billet impellervingar i dom kolla Googla lite om dom Wink

träffade en på Action Meet som har hans stakar och kolvar i en ford sierra cosworth han skulle sända dit sin garrett på modd

tänkte bara tipsa dig om detta Regular Smiley

http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Golf 4 1,6 99
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Tis 04 aug 2015 11:08 Svara med citat
Ja det är lätt att kopiera andras grejor Very Happy
boster
Kör: Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika Medlem: 18 oktober 2009
Tis 04 aug 2015 11:12 Svara med citat
Men han gör sin egna billet impellervingar och det är inta att kopiera andras grejor Very Happy Wink
sen gjuter han upp kompressorhus med hans loggo på de är inget fel på det
de finns mera som gör det

http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Golf 4 1,6 99
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Tis 04 aug 2015 19:33 Svara med citat
Hjulen är från Comp turbo. Hur som, nog diskuterat om det. Jag har fått nytt jobb i Norge nu och det innebär att det kommer bli många förändringar på bilen men också längre mellan uppdateringar!
TheHmm
Kör: Golf 1 1.8 GTi Cab -87 Ort: Gällivare Medlem: 21 april 2011
Ons 05 aug 2015 1:46 Svara med citat
VWallin skrev:
Hjulen är från Comp turbo. Hur som, nog diskuterat om det. Jag har fått nytt jobb i Norge nu och det innebär att det kommer bli många förändringar på bilen men också längre mellan uppdateringar!


Förändringar för norges skull?

H.J.L.H.
freddan84
Kör: Passat 7 TDI 4-motion Ort: Vansbro Medlem: 07 april 2006
Ons 05 aug 2015 8:12 Svara med citat
TheHmm skrev:
Förändringar för norges skull?


Tror Micke menar bättre betalt och därmed andra förutsättningar med bilen Wink

tummen upp!

VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Ons 05 aug 2015 11:42 Svara med citat
Precis. Ungefär 4dubbla lönen mot vad jag har haft dom 2 senaste åren så det kommer finnas ekonomi för att göra det jag vill med bilen Smile
Rickard.v
Kör: Golf 6 R Ort: Västerås Medlem: 31 augusti 2008
Ons 05 aug 2015 22:00 Svara med citat
VWallin skrev:
Precis. Ungefär 4dubbla lönen mot vad jag har haft dom 2 senaste åren så det kommer finnas ekonomi för att göra det jag vill med bilen Smile


Jäklar vad nice. Behövs det mera folk?

Körde du bana på BR med denna? (Verkar så på min film)

Golf R mk6
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Ons 05 aug 2015 22:14 Svara med citat
Ja för ett par år sedan. Det slutade med ett stort hål i växellådan Razz
VWallin
Kör: Golf 2 VR6 Turbo -88 Ort: Östersund Medlem: 02 februari 2010
Tis 25 aug 2015 8:46 Svara med citat
I söndags blev det 402m race! Gick över förväntan men i sista repan så rasade hardyn bak Sad
Hade bara bilen hållit ihop den repan med 1.55 i 60fot så hade 10an suttit!
Sveriges snabbaste vr6 turbo med orignal botten, topp och kammar?

Bild
Sida <  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  >