Skapar min första tråd här på detta underbara forum
Köpte förra veckan en VW Jetta CL -90 (1.6, budget) bilen kändes kanon under
provkörning, den är ju förvisso inte ny så lite kan man gnälla på men inget viktigt.
Efter jag köpt den och åkt iväg en bit så började den rycka till, var lite soppa i så
jag tankade den, sen iväg igen och skulle dra på då dör den av! Jag växlade ner (eller upp minns ej) och då gick den bra igen..småryckte lite då å då men på landsväg funkar den bra.
Köpte den i tors. och åkt på den en del i helgen och den har ryckt lite då å då, i lör. var det väldigt lite.
Kom ihåg att säljare sa att lambdan var hög besiktningen och att det var fixat..men han sa inte hur så jag undrar om det inte är etanol kvar i systemet? Har hällt i lite bensin nu några ggr
(Senast igår, full tank) men den ryckte/dog av imorses och i eftermiddags hem från jobbet.
Fick även höra att det sitter ett gummi mellan luftburken och förgasaren som kan läcka, stämmer detta?
Så hjälp mig, detta forumet borde ju vara rätta stället för hjälp
Mvh
Tyskstukad Jetta är det enda rätta !
Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Andra Volkswagen-modeller
polomannen Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Mån 24 aug 2009 23:03
Det stämmer....förgasar fot packning kan det vara.....
Men det största sannolighet är tändnings delarna som är slitna..som fördelar lock.rotor,tändhattar,ev stift.
Det stämmer....förgasar fot packning kan det vara.....
Men det största sannolighet är tändnings delarna som är slitna..som fördelar lock.rotor,tändhattar,ev stift.
Är den krånglig att byta?
JAg vill ju inte lägga större summor på bilen så biltema gäller
men hur funkar deras tänddelar?