Bilen i Fråga är en gammal Golf Gti 16V med KR motorn.
har faktist haft den ganska länge och aldrig kommit något vart.
men nu så.
planerna är att den ska sug trimmas kul med lite udda=) då alla här nere i ystad verkar köra med turbo =(
de har gått väldigt trögt innan och är lite ny med dehär med forum. så kommentera gärna och rätta mig gärna
Motorn är på borrning / uppmätning av lager osv.
.
Citat:
[img][/img] [img][/img]
Senast ändrad Sön 20 dec 2015 21:45, ändrad totalt 90 gånger
Nu har det börjat. börjat med slipa ner bilen och lyft ur motor då den bilen ska lackas
och motorn ska. jag den står i ett motorstativ bredvid. då jag fixat ny motor som ska
moddas lite gran:) ska se om jag kan lägga upp bilder.
såhär såg den ut innan.
lyfte ur motorn och satte den i ett stativ. så man sen kan börja förfriska den:)
sen fick jag tag på ett nytt insprut så man kan plocka bort de jäkla K.jeten.
massa sladdar överallt
tänkte även bilen skulle få bli lite modern så det blev nyare kofongare med:) [/gallery]. sen kom det ett paket från posten
äntligen fick man bort extraljusen från grillen och även märket.
sen ko där ett paket till. lite förvirrande paket med det visade sig tillslut vara själv(klart) under denna tid letande jag även nya fälgar
och slump mässigt så hittade jag ett par äkta ATS CUP fälgar hos en bil-handlare han ville inte ha merän 1000 för dom. så där blev det en snabb affär.
osså ville jag ha större vinge till bilen så hittade jag denna Kamei vinge
men där va lite slip jobb. så jag la den till sidan. sålänge. så när jag va på skroten och skulle hämta en sak till min vinter bil hittade jag en lite större vinge utan massa spackel för ett rimligt pris så där slog jag till igen . nu har jag allt jag behöver till karossen bilen är slipad till mesta del och grund färg pålagd. kommer bilder inom snarast. så nu har jag beställt nya stakar till motorn:)
Ja jag hoppas det med:). hos en mindre bilhandlare.
han visste inte vad det var för fälgar. fick stort sett betala för däcken som satt på vinterdäck med 6 mm kvar haha:)
fick ett nytt paket med posten idag:)
det visade sig vara mina nya H-profils stakar
så ska det snart börjas bygga motor.
Nu känns det som detta få uppdateras LITE:)
sjukt länge sen jag drog igång detta men nu när rejält med pengar börjat komma in har man råd med 3 golfar:)
kommentera gärna:)
Jo men har ju de negativa med sprutet att de är inte de nyaste. och snackade med en som är rätt jävlig på
mc förgasare på bilar=) så lutar ganska mycket ditåt
Då är det bestämt:) blir förgasarna som åker på
och så ska man hämta en bil till som donator bil=)
behöver endast växellådan från den. så restrerande som är till något är till salu.
Hallå Emilius jag beställde allt från ebay i england faktist. men dom jag köpte kolvarna hade nån hemsida med ska se om jag hittar den igen,,
ja är nog mer eller mindre bestämmt nu att de blir förgasare:) men nu vill jag ha hem blocket så jag kan montera allt:) står hos motorbyggaren ännu