Golfsnubben
Golf 2 1,6 - 92 Ort: Trelleborg |
| Tis 27 feb 2007 22:11 |
|
Tjenare!
Lägger upp en tråd om mitt projekt... Håller på att renovera och hotta upp en mk1 gl från 83!
Först och främst kommer jag koncentrera mig på insidan, men jag kommer även renovera upp och snygga till utsidan lite oxå. Det är mest ekonomin som styr mitt projekt så det får bli lite efterhand.
Orkar inte lägga upp en massa bilder och sådant här just nu, så jag länkar till min hemsida där ni kan läsa lite om vad som händer och kika på mina bilder!
Har nyligen uppdaterat med nya bilder från inhandlandet av lite billjud!
Enjoy!
Senast ändrad Mån 16 apr 2007 10:03, ändrad totalt 15 gånger
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Ons 28 feb 2007 15:53 |
|
har du bilderna uppladdade på din hemsida är det bara till att ta länken till bilden och sätta den mellan imgtaggar
Vad är det för ljudprylar du skaffat?
|
|
Golfsnubben
| Ons 28 feb 2007 20:56 |
|
Ja jag vet... man behöver inte ens ladda upp bilderna... Men som sagt jag orkade inte hålla på me de igår...
Såg du inte de på hemsidan? Ligger under den 27 februari... Mds prylar...
|
|
ISBjörnen
Ingen VW Ort: Malmö |
| Ons 28 feb 2007 21:15 |
|
läg nu in bilderna o tråden o all textem med så man kan hålla koll. Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
Återupplivad och pånytt född
|
|
Golfsnubben
| Ons 28 feb 2007 23:00 |
|
| Jajajaja ta de lugnt... håller på och skissar och funderar över ljudbygget just nu... men snaaaart:D
|
|
Golfsnubben
| Tor 01 mar 2007 1:37 |
|
Efter lite påtryckningar e de väl bäst jag skickar upp bilder och info här oxå då!
Bilen är en Mk1 Gl-83. Jag kommer att renovera upp den och försöka få till ett cleant retro stuk! Mest energi kommer läggas på interiören och ljudet. Man spenderar ju ändå mest tid inne i bilen, och jag är basbög och audiofil så ljudet är en självklarhet!
Här har jag nästan precis fått hem bilen och fått in den i garaget. Började med att se över bilen lite och riva ut inredningen.
Inte så jäkla kul färg på inredningen...
Allting e brunt!
Här har jag fått ut all inredning! Härligt me 23 år gammal ingrodd skit!
Fula högtalarhål i hatthylle hållarna, dessutom lite uppkarvade av nån föregående ägare! Bara till att lägga igen
Var tvungen att slipa ner dom kanterna för att kunna plasta... Fram me dremeln!
Halvtimmes slagsmål me locket på polyesterburken, väl av så möts jag av detta!
Här var det plastat!
Efter plast var det dags för spackel, och spackel, och spackel...
Ny fin svart instrumentbräda anländ! Tack för det Modig!
Alla plastkonsoler ska lackas svarta, här har jag lackat det första, blev inte bra me blank svart... så jag införkaffade mig matt svart istället!
Och nu e vi framme vid dagens datum, ungefär... ljud prylarna som jag köpte häromdan! Katten var väldigt intresserad han oxå!
Katten e visst oxå basbög
Eller så ville han bara åt lådan!
Sådär ja... de va alla bilder fram tills nu! Kommer en update imorron oxå! Då kommer lite prylar samt att jag ska sätta in den nya instrumentbrädan!!
Idag hittade jag förresten ett jäkla tråkigt rosthål i golvet, precis vid tröskeln på passagerar sidan... efter mycket jobb var det dags att svetsa dit lite ny plåt! Men nädå... inte med ursäkta språket, rövhåls *^/%/%&*(&)/ svetsen vi har Hatar den verkligen... så det får fassan ta och hjälpa mig med till helgen istället!
|
|
Fransmatta
Polo 4 -02 Ort: Norge |
| Tor 01 mar 2007 2:08 |
|
blir kul att följa cool katt har du också.. Medlem sen 6 april 2006 #208
|
|
ISBjörnen
| Tor 01 mar 2007 8:11 |
|
ser bra ut. ska bli skoj att följa. Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
|
|
Golfsnubben
| Tor 01 mar 2007 21:58 |
|
Dags för lite update igen då! Så att ni vet kommer jag inte lägga upp ALLA bilder här, utan dom mest intressanta, alla finns att skåda på min hemsida...
Idag fick jag hem sätena och det! Så nu kan jag börja få ihop inredningen, ok sätena ska dock kläs om först... men ändå...
Alla konsoler är färdig lackade, bestämde mig för att lacka fläktramarna i bilens färg, vilket gick lite åt helvete då jag tydligen inte fick dom helt rena... efter att ha använt en halv sprayburk e där fortfarande några ställen som inte är täckta, precis som om färgen bara rinner därifrån, vill verkligen inte fästa!
Har fått i den nya instrumentbrädan idag oxå! Satt som handen i handsken, gjorde stor skillnad!
Men här kommer ett gäng bilder iaf!
Det äckliga rosthålet!
Dom härliga gti stolarna som jag fick idag, som ska kläs om i fuskskinn, svart och rött lutar det åt nu!
Svart golvmatta som jag fick hem idag!
Liten skada, men det fixar vi me nål och tråd!
Fick hem svarta dörrsidor oxå!
Även här var det en liten skada på den ena, men det går att laga!
Dörrsidor bak oxå!
Alla konsolerna lackade!
Fläktramarna står för lack! I min fina lackbox utanför källardörren
Instrumentbrädan på plats!
Så där va dagens update! Nästa blir nog till helgen gissar jag på! Då ska jag och min käre fader ge oss på rosthålet! Sen blir det lite kabeldragning, och efter det ska jag förmodligen få i golvmattan! Det blir nog fan bil av den igen så småningom!
Just nu längtar jag jäkligt mycket efter att kunna dra igång me ljudbygget! Och såklart omklädnaden av stolarna!
Litta feedback nu gott folk!
Peace out!
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Tor 01 mar 2007 22:21 |
|
blir lite finare med svart faktiskt
|
|
ISBjörnen
| Fre 02 mar 2007 8:20 |
|
blir lite mer modernt med de svarta. Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
|
|
GolfOlle
Ingen VW Snart BMW E30 Ort: Bankeryd |
| Fre 02 mar 2007 9:23 |
|
rikigt schysst hur gjorde du innan du lacka slipa du nått eller hur gjorde du!```??
mvh Speed kills drive volvo and live for ever.
|
|
Golfsnubben
| Fre 02 mar 2007 12:00 |
|
Man tackar!
Ja det svarta blir mycket bättre, som du säger Isbjörnen, lite modernare känsla!
Golfolle: Nä jag slipa inte, skulle jag slipa ner det hade jag ju blivit av med mönstringen i plasten, och de ville jag inte... Allt jag gjorde var att tvätta av så det blir riktigt rent! Sen på me 2 lager plast primer, sen så många lager färg som krävs!
|
|
GolfOlle
Ingen VW Snart BMW E30 Ort: Bankeryd |
| Fre 02 mar 2007 12:10 |
|
ok .. Gutt bra vart de iallafall
mvh Speed kills drive volvo and live for ever.
|
|
Golfsnubben
| Fre 02 mar 2007 13:41 |
|
Tack ska du fick:D
Förresten, som ni kan se på sista bilden så e där ett litet hål i instrumentbrädan precis till vänster om rattstången som inte ska vara där... satt en ful lite spak innan... Nån som har nåt bra tips på hur jag kan gå till väga för att lägga igen de snyggt?
|
|
ISBjörnen
| Fre 02 mar 2007 15:11 |
|
försök hitta en platsplupp lr täcklock. annars sätt en bryttare där. kanske inte snyggt men funktionelt Mit freundlichen Grüssen
Mattias Kristensen
|
|
Golfsnubben
|
Golfsnubben
| Lör 03 mar 2007 21:29 |
|
Så nu e rosthålet historia!! Fassan hjälpte mig idag... vi låg och kräla i garaget hela dan! När vi började hacka lite mer så upptäckte vi att hålet gick ännu längre bak än va jag hade märkt... men vi klippte till och knackade lite ny plåt på plats på både in och utsidan... inte helt lätt men det gick!
Så nu ska det bara fyllas i me lite karosseri kitt och målas me rostskyddsfärg... på undersidan blir de underedsmassa! Sen kan jag börja få ihop inredningen igen!
|
|
Golfsnubben
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Mån 05 mar 2007 6:48 |
|
Ser ju riktigt bra ut! Rostlagningen såg fin ut faktiskt..
Kommer bli skitbra med baffeln!
|
|
Golfsnubben
| Mån 05 mar 2007 10:44 |
|
| Man tackar! Förhoppningsvis kommer de en update till ikväll! Ska snart ut och jobba vidare på framsystemet så!
|
|
Jopps
Golf 3 GL 1.8 i -96 Ort: Göteborg |
| Mån 05 mar 2007 12:06 |
|
Blir riktigt fint.... Ser med spänning fram emot kvällens update
|
|
Fransmatta
Polo 4 -02 Ort: Norge |
| Mån 05 mar 2007 13:29 |
|
riktigt nice!! ja väntar också med spänning på kvällens update.. Medlem sen 6 april 2006 #208
|
|
Golfsnubben
|
Jopps
| Tis 06 mar 2007 7:52 |
|
Najs!
Ett tips för fläktramarna kan ju vara att ta lite smärgel där färgen inte biter. Alternativt lite primer på först?
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
| Tis 06 mar 2007 16:25 |
|
| Antar att du inte slipat dom, därför det inte fäster.
|
|
Golfsnubben
| Ons 07 mar 2007 0:03 |
|
Nä jag har inte slipat, men jag har gjort likadant med fläktramarna i min mk2a utan problem... använde plastprimer först... de e ju bara fläckvis så jag har lite svårt att tänka mig att de e för att jag inte har slipat som de inte fäster... fäster ju överallt annars...
Kommer en update imorron, orkar inte hålla på me bilderna just nu, kan avslöja att jag har plastat första lagret, och att jag har börjat snida på hållare till diskanterna
|
|
Golfsnubben
|
Jopps
| Ons 07 mar 2007 12:42 |
|
Najs! ser lovande ut får jag säga. Kul att du lägger upp lite idéer man kan ta efter när det finns pengar/ork/tid för mitt framsystem
Men vart i helsike monterar du steget för framsystemet? Lägger du det bak och drar kablar dubbel väg eller snor du utrymme bakom frampanelen någonstans?
|
|
Golfsnubben
| Ons 07 mar 2007 15:28 |
|
Man tackar!
Blir inget steg till framsystemet... kör de på stereons effekt... 6*9orna i hatthyllan däremot kommer jag köra på steg...
|
|