hellebjork
VW Lupo Ort: Sandviken |
Lör 15 apr 2006 17:04 |
|
Har en liten fråga, jag gjorde en annons, efter ett tag så såg jag detta;
"Ändrat av SpeedAbuser: Lagt till S: i rubriken"
Varför är det så noga med S: i annonsen? Det är ju separat för köp och sälj.
|
|
Wahterboy
Caddy 1.9TDI Ort: Söderhamn |
Lör 15 apr 2006 22:32 |
|
ja dom är lite konstig på detta forum, här tar dom bort annonser utan att fråga och inte talar dom om orsaken heller
|
|
Johlsson
Golf 2 91'a (GTI G60) Ort: Sundsvall |
Lör 15 apr 2006 22:45 |
|
Det kanske uppfattas som lite snyggare med just det som "inledning", elr så är det bara en kvarleva från tidigare regler. Hur som helst, forumet/community'n har ju just startat så man får nog ha lite överseende med olika saker, är väl en hel del som ska spinnas vidare på och finslipas allt eftersom, och då kan det ju ske plötsliga ändringar och hopp hit och dit. =)
|
|
DaAaN
Golf 2 -91 Ort: Mönsterås |
Sön 16 apr 2006 2:07 |
|
Wahterboy skrev: | ja dom är lite konstig på detta forum, här tar dom bort annonser utan att fråga och inte talar dom om orsaken heller  |
I ditt fall kanske det beror på att du gjorde en massa reklam för ditt företag och dess produkter?
Då är det väl lite bättre att länka sidan som ett tips, och dessutom ser det snyggare/proffsigare ut.
|
|
Wahterboy
Sön 16 apr 2006 10:51 |
|
DaAaN skrev: | Wahterboy skrev: | ja dom är lite konstig på detta forum, här tar dom bort annonser utan att fråga och inte talar dom om orsaken heller  |
I ditt fall kanske det beror på att du gjorde en massa reklam för ditt företag och dess produkter?
Då är det väl lite bättre att länka sidan som ett tips, och dessutom ser det snyggare/proffsigare ut. |
Hmm, jag har inget företag
|
|
DaAaN
Golf 2 -91 Ort: Mönsterås |
Sön 16 apr 2006 11:12 |
|
Wahterboy skrev: |
Hmm, jag har inget företag |
Du gjorde i varje fall reklam för ett företag.
Så jag antog att det var ditt, jag ber om ursäkt då.
Men jag anser att säljdelen ska vara för privata försäljningar, inte från företag.
Admin kanske tycker likadant, och därför tog han/hon bort din tråd?
|
|
Wahterboy
Sön 16 apr 2006 11:16 |
|
DaAaN skrev: | Wahterboy skrev: |
Hmm, jag har inget företag |
Du gjorde i varje fall reklam för ett företag.
Så jag antog att det var ditt, jag ber om ursäkt då.
Men jag anser att säljdelen ska vara för privata försäljningar, inte från företag.
Admin kanske tycker likadant, och därför tog han/hon bort din tråd? |
jag driver sidan som en hobby, har du/ni frågat om www.mstyling.se är ett företag innan ni tog bort annonsen, och sen har jag inte gjort en massa reklam här en, bara lagt in 2 annonser och en blev borttagen...
|
|
Anders
Moderator
Ingen VW Ort: Haninge |
Sön 16 apr 2006 14:16 |
|
Angående regeln om första bokstaven i annonser så beror det på att det även kan vara folk som vill byta, vilket innebär "B:" istället för "S:". Utöver det var Köp & Sälj inte heller likadant från början som det är nu. Men som det är nu har regeln känts lite överflödig, och med era åsikter kommer regeln om annonsbokstav kommer att slopas omgående.
Wahterboy > Angående ditt fall har jag skickat PM till dig angående orsak.
Är det något annat ni undrar som är oklart gällande tillämpning eller regler på forumet, är ni välkomna att höra av er till mig i första hand.
|
|