Forum - Golf 6 (09-13) - Fel innerbeysning vid Pedaler

jnordb
Kör: Golf 6 TDI 1.6 BMT Ort: Stockholm Medlem: 21 oktober 2011
Fre 21 okt 2011 19:56 Svara med citat
Hej,

Har problem med innerbelysningen vid pedalerna. Lampan vägrar att släckas. Sad
Påväg hem från affären så lyste varningslampan för att någon ytterbelysning inte fungerade, när vi kom hem kontrollerade vi alla lampor och alla fungerade. När vi sedan slog av bilen vägrade lampan nere vid pedalerna att slockna. Den har lyst ganska länge nu och börjar bli varm. Vet inte riktigt hur jag ska släcka den.
Har försökt att öppna säkringsboxen, men det var tydligen svårare än jag trodde.
Någon som har några tips om hur jag kan lösa det hela?

Är en Golf 1.6 TDI BMT -11

Tack på förhand!
nollåtta
Kör: Golf 6 TDI 140 BMT -12 Ort: Stockholm Medlem: 05 juli 2011
Lör 22 okt 2011 8:16 Svara med citat
Du kan väl ta ur glödlampan, annars är det inte så svårt att lossa jordningen till batteriet, gör ju dock att hela bilen tappar ström.

Säkringsboxen är inte alls svår att öppna, bara att ta en skruvmejsel eller annat och pressa locket ut mot dörren så clipsen lossnar. Var försiktig så du inte repar något bara!
jnordb
Kör: Golf 6 TDI 1.6 BMT Ort: Stockholm Medlem: 21 oktober 2011
Lör 22 okt 2011 12:47 Svara med citat
Jo, lampan fick jag bort så det inte drar ström längre...
Så säkringsboxen sitter vänster om ratten? Vad är det då för låda som sitter brevid batteriet?
kanske blir lättare att lyckas under de ljusa timmarna idag, än med näckmörker igår.
nollåtta
Kör: Golf 6 TDI 140 BMT -12 Ort: Stockholm Medlem: 05 juli 2011
Lör 22 okt 2011 18:13 Svara med citat
Säkringsboxen sitter vänster om ratten, man får öppna dörren för att komma åt att öppna den.

I lådan du nämner finns också säkringar, tror dock att de är till lite mer viktiga system som startmotor, abs mm.

Belysningens säkring bör iaf vara bredvid ratten, ut mot dörren.

Såg förresten detta precis, har ej belysning där nere men har du den här inställningen som de har i filmen kanske du kan stänga av det i färddatorn?