Forum - Volkswagen Passat - Montera 1,8L motor i passat -75, hjälp!

anders_passat1975
VW Passat 1,3 -75 Ort: Ludvika
Ons 26 okt 2011 16:08 Svara med citat
Hej!
Jag har en passat -75 som jag ska bygga i 1,8l motor i, med 16v topp samt bygga turbo. Har även köpt megasquirt och andra bra saker:D
har några frågor.

1. eftersom jag har rakställt idag, och ska rakställa golf motorn så måste jag byta tråg. och vad kan man ta tråget ifrån för bil, eller kan man bygga om original tråget?

2. min originallåda kommer inte hålla, och är så lågt växlad så även den måste bytas ut. finns någon låda från audi eller vw som är bättre och kan monteras istället för min låda? (tänk på att jag rakställer en tvärställd motor).

3. insuget påstås bli ett problem. är problemet att insuget kommer ta i insidan av huven?


mycket tacksam för svar och tips!
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Ons 26 okt 2011 22:08 Svara med citat
1. det finns rakställda 1.8t i audi a4 (b5) och nyare passat. Dom kan du ta tråget ifrån.

2. Är du säker på att lådan inte kommer att hålla? Eller kom på nu att du ska ju naturligtvis inte köra med original effekt. Beroende på hur duktig du är på att fabricera och budget. Antar att bilen är framhjulsdriven. Då kanske du kan ta nån låda från nån gammelaudi med framhjulsdrift. De borde passa.