Tjenare, hade lilla uppkörningen idag, och då klagade körläraren på att jag inte stenhöll 110km/h låg runt 105-110km/h, gör jag fel som väljer att ligga 105 ist för kanske 115-120 på 110 på tvåfilig motorväg? Eller ska man blåhålla sig på 110km/h? Samt skulle behöva lite tips innan uppkörningen!
Dom vill gärna att man håller sig på 110 på motorväg, för att man inte ska sakta ner bakomvarande trafik.
Men köra för fort gillar dom ju inte heller
Hoppas du är med i resonemanget.
Passa dig för 30- och 50-vägar på uppkörningen, där är dom stenhårda om du kör för fort.
Var det bara det du föll på så verkar han ju helfläng! Anpassar du farten till vad du tycker är rimligt efter trafiken så skall det inte vara några problem...
Håll koll i speglarna, överdrivet mycket.... brukar dom sätta dit en på.
tror nog att han menade att det är viktigt att visa att man kan hålla jämn fart och derför säger att du ska hålla 110
fast det kan vara svårt ibland
även jag som kört X antal år pendlar lite i farten
mest för att min golf är så slö
en sak du ska tänka på när du byter fil kolla döda vinkeln och stressa INTE i filbytet utan ta god tid på dig när du byter fil så du inte stressar till det bara för att det är lite bilar i filen du ska byta till
vet att det är lätt att stressa upp och göra konstiga filbyten
Har surt fått lära mig läxan att va nooooga med stop-skyltar... fan va surt att jag inte stannade helt den gången
Men bästa rådet är nog att försöka slappna av och inte tänka på att det är uppkörning, är man för nervös (lite är man alltid) kör man oftast förbannat mycke sämmre!