Forum - Golf 7 (13-19) - Batterilåda till nya Golfen

cadwal
Golf 7 1.4 GT 140 -13 Ort: Örebro
Tor 22 nov 2012 21:57 Svara med citat
Hej,

Har en ny Golf på gång, men när jag tittade på den i verkliga livet på premiärhelgen dök en oväntad brist upp.

Man hade, på bensin:arna, visserligen tagit bort den "traditionella" motorkåpan men vad värre var på alla modeller bytt ut batterilådan mot någon sladdrig, tämligen värdelös, påse som ju inte duger alls. Får man dit vatten på något sätt åker det bara rakt ner i påsen.

Så en riktigt batterilåda behövs och jag tänker förstås jaga reservdelsfolket hos VW, men det kanske finns någon med bra koll som har tips o idéer?

/Ulf
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Fre 23 nov 2012 13:37 Svara med citat
cadwal skrev:
Hej,

Har en ny Golf på gång, men när jag tittade på den i verkliga livet på premiärhelgen dök en oväntad brist upp.

Man hade, på bensin:arna, visserligen tagit bort den "traditionella" motorkåpan men vad värre var på alla modeller bytt ut batterilådan mot någon sladdrig, tämligen värdelös, påse som ju inte duger alls. Får man dit vatten på något sätt åker det bara rakt ner i påsen.

Så en riktigt batterilåda behövs och jag tänker förstås jaga reservdelsfolket hos VW, men det kanske finns någon med bra koll som har tips o idéer?

/Ulf


så var de på gamla golf4, även på golf6 diesel varianterna, ingen fara om vatten kommer där?

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
cadwal
Golf 7 1.4 GT 140 -13 Ort: Örebro
Fre 23 nov 2012 14:35 Svara med citat
De två 4:ror jag haft hade "riktig" låda?

Och nej, det är ju inte elektriskt farligt, bara sunkigt. (och säkert rostdrivande om påsen blir fuktig undertill)
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Lör 24 nov 2012 1:59 Svara med citat
cadwal skrev:
De två 4:ror jag haft hade "riktig" låda?

Och nej, det är ju inte elektriskt farligt, bara sunkigt. (och säkert rostdrivande om påsen blir fuktig undertill)


a juste du har rätt nu när jag tänker efter fanns de ett plastlock, inte direkt tät men men

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!