Forum - Golf 7 (13-19) - Nya Golfen

Pool
Golf 7 140 DSG GT Ort: Katrineholm
Fre 28 dec 2012 20:33 Svara med citat
Jag har som en del av er andra beställt en ny gt 7:a.
Provade ni den med sommardäck som den jag provade som hade 225/45/17 Bridgestone Turansa
tror jag dom hette.

Jag tyckte det var mycket däckljud från dessa,
Hade era provbilar samma däck för jag har sett att de levereas med olika fabrikat och vad tyckte ni om ljudnivån?

Provade även TDI med friktionsdäck 15 tummare och den gick väldigt tyst.
Provade sen samma bil med 16 tums friktion (GT:n) och det var stod skillnad till det bättre helt ok som några
andra här tyckte.

Jag ska dock få några andra däck vid leverans av säljaren som förhoppningsvis går tystare.
wide
Golf 8 Ort: Uppsala
Lör 29 dec 2012 9:36 Svara med citat
Har oxå beställt en GT, men har bara provkört med Hakka R friktion med 225/45/18. Då gick det väldigt tyst och fint. Väldigt förvånnad.

När jag pratade med säljaren, så kommer jag troligtvis få Michelin på sommardäcken. Jag valde till 18" are...Smile

INSTAGRAM //FaceliftGT//
https://www.instagram.com/faceliftgt/
DasAuto
Golf 7 2.0 TDI GT Ort: Skövde
Mån 25 feb 2013 17:55 Svara med citat
Vissa däck låter ju mindre än andra vissa mera.
Michelin brukar inte tillhöra de mest tysta dock, men de brukar hålla bättre. Conti låter väldigt lite men håller inte så länge heller. Om du får Michelin på dom är ju svårt för säljaren att lova, de kommer med vad de kommer, beroende på situationen i fabriken, vad de köpt in just då. Men hoppas är ju det bästa Smile
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 25 feb 2013 18:56 Svara med citat
DasAuto skrev:
Vissa däck låter ju mindre än andra vissa mera.
Michelin brukar inte tillhöra de mest tysta dock, men de brukar hålla bättre. Conti låter väldigt lite men håller inte så länge heller. Om du får Michelin på dom är ju svårt för säljaren att lova, de kommer med vad de kommer, beroende på situationen i fabriken, vad de köpt in just då. Men hoppas är ju det bästa Smile

Jag har Continental på min mk6 och dem låter inte lite, 205/55-16.
Hade definitivt inte lagt på Conti om jag själv fått välja.
DasAuto
Mån 25 feb 2013 19:03 Svara med citat
Som sagt. Rätt bra fäste i SportContact. Dålig livslängd Smile
candyweiss
Mån 25 feb 2013 19:06 Svara med citat
Sydsvenskan om fyra tester http://www.sydsvenskan.se/bil--trafik/fyra-stora-tester-av-sommardack/
DasAuto
Mån 25 feb 2013 19:46 Svara med citat
Hänger ej med hur man kan jämnföra sommardäcken med vinter som de gjorde i den första där X-Ice north som är dubbat jämnföra ned Continental SC 2
candyweiss
Mån 25 feb 2013 20:00 Svara med citat
DasAuto skrev:
Hänger ej med hur man kan jämnföra sommardäcken med vinter som de gjorde i den första där X-Ice north som är dubbat jämnföra ned Continental SC 2

Ja, jäklar vad dumt, det såg jag inte Shocked