Jag kan väl skriva lite till när jag ändå är i farten
Jag tycker att sportchassit är ett "måste", och det ingår ju i GT:n.
Samma med sportstolar, fast helst ska det vara ErgoActive sportstolarna.
Du får 2600 kr rabatt på ErgoActive sportstolarna om du väljer GT.
Såg att du började vela lite angående DSG lådan..
Jag skulle utan tvekan välja DSG.
Jag tänker lite såhär.. risken är trots allt liten att det blir kostsamma problem. Skräckexempel finns det alltid.
Och även OM det skulle krångla så kanske det är värt det, fast jag kanske gillar DSG lite för mycket, hehe.
Tanken med mitt bilbyte från början var ju att minska bränslekostnaden och då talar jag emot mig själv lite genom att välja den lite större motorn i GT:n.
DSG:n ja, jag är osäker där med. Dock överväger jag den fortfarande.
Hade tänkt att köpa till 2 års nybilsgaranti. Är dock lite fundersam om jag är uppe i de där 12000 milen innan bilen är 4 år gammal eller i närheten iaf.
Nej DSG:n kanske inte har haft mer problem än någon annan om man bortser från gas taxi bilarna det pratas om, jag vet inte.
Jag hade ändå tänkt montera mina RS4 replica fälgar som jag har på Passaten. Så fälgarna som föjer med kommer att hamna på vinterdäcken. Ytterligare en grej som talar emot mitt "bränsle sparande tänkande" .
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tor 14 mar 2013 2:21
Blackbird_CaD_ skrev:
Inte ska du sitta och rycka i en spak år 2013 som de gjorde för 100 år sen
Håller med dig Rena rama stenåldern med manuell växellåda.
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tor 14 mar 2013 2:22
Blackbird_CaD_ skrev:
Inte ska du sitta och rycka i en spak år 2013 som de gjorde för 100 år sen
Håller med dig Rena rama stenåldern med manuell växellåda.
Om man inte vill välja GT kan man ju välja Master i GT utförande för ca 20 000 kr billigare.
Väljer man dessutom 4M så får man ju multilänk axeln. Men då får man avstå DSG.