wide
Golf 8 Ort: Uppsala |
|
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång |
Tor 28 mar 2013 22:07 |
|
Där ja, känns som vi har gjort rätt val!
|
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
Lör 30 mar 2013 4:43 |
|
Avundsjukan svallar inne på AMS-loggen där alla spyr galla över Golfen.
Dags för er Mk7-ägare att försvara er.
|
|
Tooth
Ingen VW Ort: Göteborg |
Lör 30 mar 2013 10:31 |
|
Två år i rad har VW fått titeln, fan vad gött
|
|
Family_man
Golf 7 1,2 Tsi Masters Ort: Umeå |
|
Nico
Golf 7 GT 140 DSG Ort: Helsingborg |
Lör 30 mar 2013 13:54 |
|
För att inte tala om de trevliga säkerhetsfunktionerna som är STANDARD i den
|
|
fastson
Donator 100
Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar |
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
Sön 31 mar 2013 19:45 |
|
fastson skrev: | GOLF OWNERS, ASSEMBLE!
Utan att ha läst, kan jag redan förutspå vad som sägs.
"Tråkig!"
"Ser ju ut som den förra"
"VW suger dase. Toyota däremot, mina herrar vilket fantastiskt åkdon det äro! Låt mig få läsa ur den hela skrift, författad av Toyoda anno domini 1937."
Rätt eller fel?  |
Kan klistra in lite utav inläggen - du kunde ju retoriken utantill!
ZR1 Postat: 2013-03-28 17:55 skrev: | Golf är ju riktigt överksttad numera!
Köp nya Toyota Auris eller nåt! en riktigt snygg bil med ny design! |
Trams Postat: 2013-03-28 18:49 skrev: | Vilket skämt. ytterst små förändringar och inga innovativa funktioner. Vad är det som är så unikt med nya Golfen? |
Dulle Postat: 2013-03-28 19:13 skrev: | C-stolpe på golf 5,6,7 är ju likadant, hur fan kan den här anonyma bilen bli Årets bil, åkte förbi en och man måste anstränga sig för att verkligen se om det är nya golf eller kanske en Polo.
Lever vi fortfarande i den gamla tiden med mycket konservativ design. |
Tage Postat: 2013-03-29 07:45 skrev: | Det är förnedrande att Golf kan vinna denna tittel överhuvudtaget. Men sämst är det att svenska bil jurryn har så dålig smak och ringa tecknisa kunskaper.Det måste ligga pengar bakom. Att mindre rika länder skulle föredra Golf det förstår jag men inte i europa. Många är glada för en cyckel men jag vill ha en säker svenskbyggd välutrustad bil. Det är jag värd. |
Gecko Postat: 2013-03-29 09:06 skrev: | Renault Megane var ju lika stor och vägde lika lite för en "evighet" sedan. Golf är inget att hänga i julgranen (eller midsommarstången). Jag har provkört en massa bila, även nya Golf, och Megane är den som har bästa chassi och känns bäst på vägen i Golf-klassen. Själv kör jag Peugeot 308 för tillfället (4 år utan ett enda problem). |
Per Postat: 2013-03-29 12:52 skrev: | Volvo kommer aldrig bli årets bil även om den är bäst.
Tyskland bestämmer och kan muta journalister. |
Katast. Postat: 2013-03-29 14:55 skrev: | Enda vinnaren på dessa utmärkelser är företaget VW, alla andra är förlorare.
De som har och gillar VW förlorar därför att när ledningen ser stora försäljningsframgångar och utmärkelser så ser de ingen orsak att åtgärda de omfattande kvalitetsbristerna eller ändra sin inställning mot klagande kunder.
Eftersom det går så bra behöver man inte ändra någonting.
Detta synsätt gäller också Audi där framgången leder till att man inte tycker att man behöver anstränga sig.
Samtidigt förlorar resten av världen också på VW oförtjänta framgångar eftersom andra biltillverkare inte kan undgå att se hur bra det går att tillverka och sälja bristfälliga bilar så varför ska då de lägga tid och pengar på att göra något som är bättre när det tycks gå så fint att sälja det som är sämre?
Så alla andra bättre byggda bilar med högre kvalitet än VW riskerar genom VW framgångar att bli försämrade när andra företag följer efter VW för att öka sina vinster.
Kunderna tycks ju inte bry sig om kvalitén på bilarna så varför då bygga in den? |
Stefan Postat: i går, 18:56 skrev: |
Nya Toyota Auris är ju betydligt snyggare bil än Golf. Jag har provat nya Golf och den var en besvikelse mot den gamla hur man satt i den. Ingen värsting version förstås men det var inte heller den gamla utan båda var masters versioner. Men jag fördrog som sagt den gamla.
Toyota Auris var däremot en mycket positiv upplevelse, det hade jag inte väntat mig. Nya Honda Civic var också en positiv upplevelse med nya 1,6 liters dieseln. Som att köra en gocart. Men hade svårt att hitta en idealisk körställning vilket var synd, skulle behöva skjuta tillbaka stolen lite till. |
Sen, bland det mest humoristiska jag läst på länge!
ncap Postat: 2013-03-29 15:16 skrev: | Viktminskningen på 100 kg säger många är imponerande och något positivt.
Nej det är det inte alls, därför att man kan inte trolla bort 100 kg ur en bil utan att det märks på en tunnare och vekare material och helt enkelt en sämre byggt bil.
Dessutom 100 kg mindre material betyder en stor ekonomisk besparing per bil, VW tjänar pengar på detta.
Vilket ju är det VW främst prioriterar - maximala vinster - på kundernas bekostnad.
Det du får är en bil med tunna svaga glasrutor som inte tål stenskott och som krossas i småsmulor i alla olyckor istället för att bara spricka som tyngre och starkare glas gör.
Du får tunnare plåt överallt och färre balkar som styvar upp karossen och ökar krocksäkerheten, och du får en bil där minsta skruv är minimerad till hundradelen av en millimeter nära punkten då den bryts.
Hela bilen är tagen nära gränsen för vad material och teknik alls klarar av att prestera och detta säger också VW helt öppet att jo precis så är det, man förnekar det inte.
Du får en betydligt sämre byggt bil.
Om du glädjer dig åt det, då är det väldigt sorgligt. |
|
|
fastson
Donator 100
Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar |
|
candyweiss
Donator 100
Sön 31 mar 2013 20:26 |
|
MiWi skrev: | Text och andras inlägg |
Alla inläggen är bra, men som du skrev, ncap´s tar priset, fy fan vilken korkad människa
Senast ändrad Sön 31 mar 2013 20:31, ändrad totalt 1 gång
|
|
candyweiss
Donator 100
|