Blev nyss medlem här då jag beställt mig den nya MK7:an
Vet inte om någon är intresserad men jag skriver iaf vad jag beställt då jag säkert lär titta in här då och då och svara på någon tråd.
Blev då en GT 140 DSG.
Då jag fick lite beslutsångest över färgen så blev det en Oryx White.
Någon av er som också har den färgen?
Uppgradering till 18" Durban (Självklart...)
Pluspaketet, Massagestolen (då man fick halvskinn i hela bilen kändes det som ett bra val för 3000 kr), Navi på 5,8" skärm. 8" var en skvätt för dyr känner jag..
Climat, Premiumskärm, Keyless, Körvalsprofil, Lysen i backspeglarna och till det bästa med tanke på vårt cepeklimat: Fjärrstyrd parkeringsvärmare!
Om ca 2 månader får jag denna skönhet.
Tills dess fortsätter jag att rulla i min Polo -11 GT (105 HK DSG) ....
Jag tycker du gjorde helt rätt färgval!
Får själv min GT på tisdag (beställde strax i början av januari), även det en Oryx vit, 18" Durban, panoramataklucka, pluspaket, dragpaket, climat å lite annat.
Jag ville ha takluckan.. men det blev för dyrt. Dragpaketet hade jag aldrig använt.. och att bilen skulle fickparkera sig själv behövde jag verkligen inte.
Annars fick jag nästan med allt. Du med verkar det som.
Att du får den på tisdag förklarar varför du inte hade så många bilder på den
Låter som en trevlig kombo. Jag undrar hur den fjärrstyrda värmaren funkar. Har flyttat och har inget garage så en sådan är intressant. Fungerar fjärrstyrningen om man bor 200m ifrån och inte har fri sikt till bilen? En timer borde väll finnas i bilen annars, trodde sånt bara fanns till diesel bilar
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Lör 30 mar 2013 22:10
Guza skrev:
Låter som en trevlig kombo. Jag undrar hur den fjärrstyrda värmaren funkar. Har flyttat och har inget garage så en sådan är intressant. Fungerar fjärrstyrningen om man bor 200m ifrån och inte har fri sikt till bilen? En timer borde väll finnas i bilen annars, trodde sånt bara fanns till diesel bilar
Ok. Jag hade nöjt mig med en timer som finns i tex volvo där man ställer hämttid 1 och 2 tex. Frågan är bara om den värmaren fungerar om man kör mycket i stan och turer på max 15 minuter.
candyweiss Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 31 mar 2013 11:25
Guza skrev:
Ok. Jag hade nöjt mig med en timer som finns i tex volvo där man ställer hämttid 1 och 2 tex. Frågan är bara om den värmaren fungerar om man kör mycket i stan och turer på max 15 minuter.
Man ska köra bilen minst lika länge som värmaren har gått, annars riskerar du att suga ut det stackars batteriet. Detta är vad både VW och t.ex. Webasto rekommenderar.
Men värmaren övervakar batteriet, så märker den av att batteriet är för dåligt laddat slår den inte ens på värmaren.
Citat:
Man får med både fjärris och en timer. Timern ställer du inne i bilens färddator (så är det på MK6).
Fjärrisen fungerar utmärkt, jag har fått den att fungera inifrån en industribyggnad när bilen står kanske 100 meter bort.
Jag använder den alltid.
Har använt fjärren vi har till tjänstebilen, Passat. Funkar hur bra som helst.
Säljaren sa också att de tar alltid de när de beställer sina egna bilar.
Då jag inte har garage så kommer det vara värt vartenda krona