Forum - Golf 7 (13-19) - Sjuka leveranstider..

Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Ons 27 nov 2013 17:05 Svara med citat
amullo skrev:
Uthämtning 6:e December på vår bil!
Yiihaa!

GT 2.0TDI DSG6
Night Blue Metallic med Shetland inredning
Dijon 17"
Dragpaket
Pluspaket
Parkassist 2.0
Parkeringsvärmare
Stöldlarm
Nya vinterdäck Nokian Hakkapelitta dubbfria på 16" alu (195)


Anders - det blir ju lagom till jul!

Fick du vänta typ 14- 15 veckor eller? Det var vad jag fick vänta på vår SC.

SC:n gick tyst och fint enda tills jag lade på vinterhjulen häromdagen. Hakka 8 med 190 dubb per hjul låter en del, det kan inte förnekas. Frun gillar att höra det, känns tryggt säger hon. Jag är av en annan uppfattning - GTI körs dubbfritt Wink !

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm
Tor 28 nov 2013 9:39 Svara med citat
Typ 14 tror jag det blir. Jag fick regnummret häromdagen, så bilen är förreggad iallafall.

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
Claes W
Tiguan GT TDI 190 R-Line Ort: Lerum
Mån 02 dec 2013 20:01 Svara med citat
Precis under 3 månader för min, vilket är betydligt bättre än de 7 månader som det tog när jag köpte Golf 4.
Deje
Golf 7 1.2 tsi Masters Ort: Göteborg
Mån 02 dec 2013 21:36 Svara med citat
Har beställ idag! Fick lite luddigt våren som leveranstid! Undrar om nån annan har fått likadant?Såg det först efter jag
Skrivit på , så jag orka inte bråka om det.
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Mån 02 dec 2013 23:31 Svara med citat
Deje skrev:
Har beställ idag! Fick lite luddigt våren som leveranstid! Undrar om nån annan har fått likadant?Såg det först efter jag
Skrivit på , så jag orka inte bråka om det.


Beställde en Golf den 22/10 som ska ersätta min GTI. Fick leveransvecka c:a 1 månad senare då inte ÅF fick någon leveranstid när ordern lades. Det blir nog en 15 - 16 veckor.

Där är en fördel med det, man slipper att köra med den i värsta vinterhalkan Smile .

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Deje
Golf 7 1.2 tsi Masters Ort: Göteborg
Mån 02 dec 2013 23:57 Svara med citat
Ja, så kan man ju vänta till nästa vinter med vinterdäcken!
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Tis 03 dec 2013 10:33 Svara med citat
Peter_senior skrev:
Beställde en Golf den 22/10 som ska ersätta min GTI. Fick leveransvecka c:a 1 månad senare då inte ÅF fick någon leveranstid när ordern lades. Det blir nog en 15 - 16 veckor.

Där är en fördel med det, man slipper att köra med den i värsta vinterhalkan Smile .


Japp, fast jag vill hinna med lite feta 4Motion sladdar Smile
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Tis 03 dec 2013 12:07 Svara med citat
GodSpeed skrev:
Japp, fast jag vill hinna med lite feta 4Motion sladdar Smile


Ahh. 4-motion, det får jag på min tillkommande med. Har dock inte tänkt på nöjesfaktorn i halkan Thumbs up !

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Tis 03 dec 2013 12:58 Svara med citat
Beställde bilen i torsdags och fick idag veta att den är planerad att byggas vecka 11 och levereras vecka 14. Jag har förstått att VW brukar planera om en del i produktion för att ge "kundbilar" förtur. Funderar över ifall man redan har gjort denna typ av justering eller om leveransdatum kan komma att förbättras?
Cribbe515
Golf 7 SC GT TDI 150 4M Ort: Karlskoga
Tis 03 dec 2013 14:23 Svara med citat
När jag beställde fick jag en leveranstid på 20 veckor inklusive 2 veckors försening p.g.a nåt komponentstrul. Det är väl den stora efterfrågan som pressar upp leveranstiderna. Sad
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Tis 03 dec 2013 16:47 Svara med citat
GodSpeed skrev:
Beställde bilen i torsdags och fick idag veta att den är planerad att byggas vecka 11 och levereras vecka 14. Jag har förstått att VW brukar planera om en del i produktion för att ge "kundbilar" förtur. Funderar över ifall man redan har gjort denna typ av justering eller om leveransdatum kan komma att förbättras?


Ja det tror jag. För min del har det förbättrats.

Min Golf SC Masters kom 2 veckor tidigare än vad som var sagt (okt).

Golf jag beställt i höst:

- 22/10 fick jag prel. besked om tillverkning V 12.
- En månad senare tillverkning V 7.
- I förra veckan tillverkning V 5.

Jag har inte frågat, det är min säljare som skickar ut förändringarna. Borde kunna hämtas V 8.

Ärligt talat så räcker det om jag får den typ V 12 när det börjar bli fint väder. Vet i fan om jag har lust att ta ut den mitt i vintersörjan därför att den kan ju bli smutsig Shocked !

Ska bli roligt att ha en bil med 4-Motion. Har liksom inte sett vitsen för normalbilisten att ha det tidigare men någon gång ska ju vara den första…..

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
sandberg80
Passat 7 Ort: Nyköping
Ons 04 dec 2013 11:29 Svara med citat
Jag beställde en SC 105 DSG 28/10 och fick då preliminär produktionsvecka 16 (!!). Jag har mailat försäljaren nu igen för att se om det förbättras....
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Ons 04 dec 2013 12:02 Svara med citat
Kan också vara så att handlarna har bokat in ett antal bilar som ligger produktionsplanerade, dessa kan handlarna gå in och specificera om i linje med en kundbeställning. Detta innebär att det kan bli stora skillnader mellan olika handlare.
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Ons 04 dec 2013 17:15 Svara med citat
sandberg80 skrev:
Jag beställde en SC 105 DSG 28/10 och fick då preliminär produktionsvecka 16 (!!). Jag har mailat försäljaren nu igen för att se om det förbättras....


Du och jag beställde nästan samtidigt. Olika levtid beror nog på flera faktorer:

Golf SC (Variant som den heter i DE) tillverkas bara i Zwickau werk tror jag. Bilen har säkert blivit eftertraktad Applause vilket gör att det blir ”kö”.

Den jag beställde 22 Okt är en ”hatchback”, såvitt jag vet tillverkas dessa bl.a. i Wolfsburg. Jag är säker på att den inte var förbeställd då modellen är ny, kom ut i höst. Det kan ju också bero på att inte så många beställt Golf R….. de får skylla sig själv som inte får någon säger jag då Very Happy Very Happy .

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Tis 10 dec 2013 14:47 Svara med citat
GodSpeed skrev:
Japp, fast jag vill hinna med lite feta 4Motion sladdar Smile


Med risk att bli kallad glädjedödare, går det att sladda med en 4motion ? Min polo 2012 går inte att sladda med. Antispinn går att stänga av och man kan slira så mycket man vill , men så fort bilen börjar gå med sladd så tar antisladden över och får bilen på "rätt"kurs igen !! Samma med kompisens tiguan 2011.

Hoppas att jag har fel och att det går att stänga av antisladd.

På min golf 2005 stängdes både antisladd och antispinn av med knappen.

Jonas

Det är aldrig för sent att ge upp !!
superiors
Golf 7 1.2 TSI Ort: Malmö
Tis 10 dec 2013 18:47 Svara med citat
Peter_senior skrev:
Du och jag beställde nästan samtidigt. Olika levtid beror nog på flera faktorer:

Golf SC (Variant som den heter i DE) tillverkas bara i Zwickau werk tror jag. Bilen har säkert blivit eftertraktad Applause vilket gör att det blir ”kö”.

Den jag beställde 22 Okt är en ”hatchback”, såvitt jag vet tillverkas dessa bl.a. i Wolfsburg. Jag är säker på att den inte var förbeställd då modellen är ny, kom ut i höst. Det kan ju också bero på att inte så många beställt Golf R….. de får skylla sig själv som inte får någon säger jag då Very Happy Very Happy .


Jag beställde min GTD den 28e oktober och fick först produktionsvecka 9 men är nu nere i vecka 6.
Min bilhandlare förklarade att alla länder får en viss kvot som de får sätta på produktion och efter ett visst datum så säpper dom denna kön.
Och att det var just det som håller på och hända just nu.

MKVII GTD
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Tis 10 dec 2013 19:54 Svara med citat
superiors skrev:
Jag beställde min GTD den 28e oktober och fick först produktionsvecka 9 men är nu nere i vecka 6.
Min bilhandlare förklarade att alla länder får en viss kvot som de får sätta på produktion och efter ett visst datum så säpper dom denna kön.
Och att det var just det som håller på och hända just nu.


Okay, det har varierat lite mellan tillfällena som man har fått uppdateringar. Då får vi dem nog i samma vecka (ungefär). Skulla gärna väntat några veckor för att slippa vinterhjuls-byte.

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Tis 10 dec 2013 22:52 Svara med citat
Janousch skrev:
Med risk att bli kallad glädjedödare, går det att sladda med en 4motion ? Min polo 2012 går inte att sladda med. Antispinn går att stänga av och man kan slira så mycket man vill , men så fort bilen börjar gå med sladd så tar antisladden över och får bilen på "rätt"kurs igen !! Samma med kompisens tiguan 2011.

Hoppas att jag har fel och att det går att stänga av antisladd.

På min golf 2005 stängdes både antisladd och antispinn av med knappen.

Jonas


superiors
Golf 7 1.2 TSI Ort: Malmö
Ons 11 dec 2013 18:28 Svara med citat
GodSpeed skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=GCv_kB1VCk8


Tiig stilla vad jag hade velat gå denna kursen.

MKVII GTD
Jörgen71
Golf 7 SC TDI 1.6 -14 Ort: Strängnäs
Lör 21 dec 2013 10:59 Svara med citat
Min Golf SC Master med diverse extra paket beställdes vecka 46, då var leveranstiden cirka 4 månader (mars), nu har jag dock fått tillverkningsvecka 3 och leveransvecka 6. Så jag får förhoppningsvis nytta av parkeringsvärmen även den här vintersäsongen.
Nyqvist
Golf 7 GT TSI 140 DSG -14 Ort: Karlstad
Tor 09 jan 2014 8:13 Svara med citat
Beställde min Golf SC TDI DSG strax innan jul. Nu är det bara att vänta.
Bild

Golf 7 GT DSG7 TSI 140 -14
Golf 5 1,4 TSI -07
superiors
Golf 7 1.2 TSI Ort: Malmö
Tor 09 jan 2014 10:34 Svara med citat
Nyqvist skrev:
Beställde min Golf SC TDI DSG strax innan jul. Nu är det bara att vänta.
Bild


Vad är detta för en app?

MKVII GTD
Nyqvist
Golf 7 GT TSI 140 DSG -14 Ort: Karlstad
Tor 09 jan 2014 10:37 Svara med citat
Det är återförsäljaren (Lecab i Karlstad) som erbjuder den här appen. Går att boka service och lite annat via den också men mest intressant är det givetvis att kunna följa sin bil från beställning till leverans.

Golf 7 GT DSG7 TSI 140 -14
Golf 5 1,4 TSI -07
superiors
Golf 7 1.2 TSI Ort: Malmö
Tor 09 jan 2014 10:42 Svara med citat
Nyqvist skrev:
Det är återförsäljaren (Lecab i Karlstad) som erbjuder den här appen. Går att boka service och lite annat via den också men mest intressant är det givetvis att kunna följa sin bil från beställning till leverans.


Avundsjuk Smile

Jag har efterfrågat möjligheten att följa sin ordet hos min återförsäljare DinBil.
Men de har unga möjligheter...
De kan vara vidarebefordra information från sina verktyg.

VW.co.uk erbjuder det direkt på sin hemsida.
Förstår inte varför det ska vara så svårt för DinBil?

MKVII GTD
superiors
Golf 7 1.2 TSI Ort: Malmö
Tor 09 jan 2014 10:49 Svara med citat
Dubbelpost...
Nyqvist
Golf 7 GT TSI 140 DSG -14 Ort: Karlstad
Tor 09 jan 2014 13:44 Svara med citat
Den här appen kräver ingen inloggning, utan endast ett beställningsnummer. Det borde således kunna vara vilken webbtjänst som helst som borde gå att nå via volkswagen.se
Nog bara en tidsfråga innan det är så.

Golf 7 GT DSG7 TSI 140 -14
Golf 5 1,4 TSI -07
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Tor 09 jan 2014 15:39 Svara med citat
Skulle vara intressant att se ifall appen går direkt på VW's system eller på Lecabs system, kanske fungerar det oavsett ifall det är en bil beställd från Lecab?
superiors
Golf 7 1.2 TSI Ort: Malmö
Tor 09 jan 2014 17:21 Svara med citat
GodSpeed skrev:
Skulle vara intressant att se ifall appen går direkt på VW's system eller på Lecabs system, kanske fungerar det oavsett ifall det är en bil beställd från Lecab?


Tro mig, det gör den inte Wink
Alltså, den är med största sannolikhet kopplad enbart till Lecabs databas som i sin tur är kopplad till VWs Brick wall

MKVII GTD
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Tor 09 jan 2014 17:22 Svara med citat
superiors skrev:
Tro mig, det gör den inte Wink
Alltså, den är med största sannolikhet kopplad enbart till Lecabs databas som i sin tur är kopplad till VWs Brick wall


Fattigt...

Borde ligga i allas intresse iom att det måste ta en del tid av säljarna med alla kundfrågor kring leverans och vi kunder tycker att det är trist att behöva ringa och "tjata"
superiors
Golf 7 1.2 TSI Ort: Malmö
Tor 09 jan 2014 17:27 Svara med citat
GodSpeed skrev:
Fattigt...

Borde ligga i allas intresse iom att det måste ta en del tid av säljarna med alla kundfrågor kring leverans och vi kunder tycker att det är trist att behöva ringa och "tjata"


Precis min tanke.
Och det har min bilhandlare precis fått höra Wink

MKVII GTD
Sida <  1, 2, 3, 4  >