Forum - Golf 7 (13-19) - Sjuka leveranstider..

Bintje
Golf 7 TSI 140 GT Ort: Lidköping
Tor 09 jan 2014 23:23 Svara med citat
Beställde min TSI 140 GT den 25 okt. Fick den idag...!!! Alltså totalt 11 veckor. Från början skulle det inte vara leverans förrän v 14. Man märkte att försäljaren har visst inflytande över leveranstiden. Jag tror att de kan lägga prioriteringar på vissa ordrar om de vill. I mitt fall förlorade försäljaren pengar på lång lev. Tid. I vissa andra fall kan de tjäna på det.
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Fre 10 jan 2014 0:22 Svara med citat
Kan du utveckla hur säljaren skulle tjäna på en lång leveranstid?
Nyqvist
Golf 7 GT TSI 140 DSG -14 Ort: Karlstad
Fre 10 jan 2014 8:06 Svara med citat
superiors skrev:
Tro mig, det gör den inte Wink
Alltså, den är med största sannolikhet kopplad enbart till Lecabs databas som i sin tur är kopplad till VWs Brick wall


Du kan PM:a mig ditt beställningsnummer så kan jag testa om det fungerar. Regular Smiley

Golf 7 GT DSG7 TSI 140 -14
Golf 5 1,4 TSI -07
Bintje
Golf 7 TSI 140 GT Ort: Lidköping
Fre 10 jan 2014 8:40 Svara med citat
GodSpeed skrev:
Kan du utveckla hur säljaren skulle tjäna på en lång leveranstid?


Ja. Jag kom med en inbytesbil som han gav mig 85 000:- för. Jag hade restskuld på ca 30 000:-. Det ger mig 55 000:- att använda till insats. Han meddelade mig att lev.datum var v 14 och sa att jag då skulle få 55 000 för min och att han löser restskulden… Eftersom jag inte skulle få bilen förrän v14 skulle ju min restskuld hinna sjunka då jag betalar av på den varje månad. Jag skulle då endast ha 15 000:- kvar. Det skulle betyda att jag i själva verket fått 70 000:- för min inbytesbil. De tjänar alltså på att levtiden är lång. När jag tog upp detta med säljaren och sa att jag vill ha det tvärtom sa han att vi kunde göra så, men att de brukade inte det. Det blev alltså så att jag fick 85 000:- för min oberoende av vilken restskulden var. Det betyder ju att de förlorar pengar för varje dag som går pga värdeminskningen på min inbytesbil. Vilket för min del bara är bra för under tiden jag väntar på bilen är det säljaren som tar värdeminskningen på min bil. Då vet man att de verkligen gör allt för att det ska gå fort. Very Happy
superiors
Golf 7 1.2 TSI Ort: Malmö
Fre 10 jan 2014 8:50 Svara med citat
Nyqvist skrev:
Du kan PM:a mig ditt beställningsnummer så kan jag testa om det fungerar. Regular Smiley


Jag laddade ner appen och testade själv och det fungerade inte Sad
Tack ändå Smile
Jag antar att de ordernummer man använder är specifika för bilhandlaren i Sverige, som i sin tur knyter det till ett ordernummer hos VW.

MKVII GTD
Nyqvist
Golf 7 GT TSI 140 DSG -14 Ort: Karlstad
Fre 10 jan 2014 8:56 Svara med citat
Tråkigt. Brick wall

Golf 7 GT DSG7 TSI 140 -14
Golf 5 1,4 TSI -07
Gustav
Ingen VW Ort: Norrtälje
Lör 11 jan 2014 0:28 Svara med citat
Sån här info har Volvo till sina väntande kunder.

På tal om "Sjuka leveranstider", jag fick min Volvo V70 på dagen 1 månad, alltså drygt 4 veckor efter beställning Thumbs up
Det var ingen lagerbil eller liknande, utan den byggdes enligt min unika beställning.

Golf ligger ändå i lä. Läste mycket på ett Passat-forum förut när jag hade Passat. Där fanns en liknande tråd som denna. Tror dom som väntade längst på B7-modellen när den var ny, väntade i över ett år! Very Happy
Bild
Bild
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Lör 11 jan 2014 10:05 Svara med citat
Gustav skrev:
Sån här info har Volvo till sina väntande kunder.

På tal om "Sjuka leveranstider", jag fick min Volvo V70 på dagen 1 månad, alltså drygt 4 veckor efter beställning Thumbs up
Det var ingen lagerbil eller liknande, utan den byggdes enligt min unika beställning.

Golf ligger ändå i lä. Läste mycket på ett Passat-forum förut när jag hade Passat. Där fanns en liknande tråd som denna. Tror dom som väntade längst på B7-modellen när den var ny, väntade i över ett år! Very Happy


Lång leveranstid - Det beror på att VW bilar är så oerhört attraktiva Thumbs up !

Lycka till med nya Volvon Gustav.

Jag får löpande mail / uppdateringar då och då från min ÅF avseende beställd Golf R som kommer om c:a 2 mån. Behöver inte ringa och tjata.... Laughing

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
superiors
Golf 7 1.2 TSI Ort: Malmö
Lör 11 jan 2014 12:18 Svara med citat
Peter_senior skrev:
Lång leveranstid - Det beror på att VW bilar är så oerhört attraktiva Thumbs up !

Thumbs up Thumbs up Thumbs up

MKVII GTD
borjeboy
Golf 4 1.6 Ort: Varberg
Mån 13 jan 2014 0:41 Svara med citat
Golfen har väl inte långväntetid. Mazda 3 har 6-7 månaders leveranstid. Sedan givetvis förlorar dem på den långa leveranstiden, folk som inte orkar vänta/inte har bilar som håller sålänge.
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Ons 15 jan 2014 16:37 Svara med citat
Alla verkar få besked om snabbare leveranstider än beräknat men min handlare meddelade igår att produktionen flyttats från vecka 11 till vecka 14 Sad
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Ons 15 jan 2014 16:51 Svara med citat
Jag har fått flyttat från vecka 11 till vecka 7 . Har även fått besked om vecka 16 , 4 och 8 !!

Jonas

Det är aldrig för sent att ge upp !!
cmannen
Golf 7 Väntar på SC GT 1.4 Ort: Partille
Ons 15 jan 2014 21:23 Svara med citat
Negativ förändring även för mig. Tidigare vecka 7 nu vecka 10 för leverans. Beställde i oktober.
Nyqvist
Golf 7 GT TSI 140 DSG -14 Ort: Karlstad
Tor 23 jan 2014 14:20 Svara med citat
Samma här, negativ förändring. Från vecka 13 till vecka 16.

Golf 7 GT DSG7 TSI 140 -14
Golf 5 1,4 TSI -07
Nyqvist
Golf 7 GT TSI 140 DSG -14 Ort: Karlstad
Tor 27 feb 2014 19:33 Svara med citat
Argh!!!!
Fick precis produktionen prel framflyttad till v24, dit är det sanslöst lååååångt.

Golf 7 GT DSG7 TSI 140 -14
Golf 5 1,4 TSI -07
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Tor 27 feb 2014 19:43 Svara med citat
Nyqvist skrev:
Argh!!!!
Fick precis produktionen prel framflyttad till v24, dit är det sanslöst lååååångt.


What! Det där blir man ju inte så nöjd av att läsa, det är ju fan två månader senare och tre månader senare än ursprungligt leveransdatum!? Med så här extrema förseningar måste man väl nästan ha rätt att häva köpet? Blir våran så sen kan man lika gärna vänta på en 2015 eller köpa nya Passaten som kommer 2014.
cmannen
Golf 7 Väntar på SC GT 1.4 Ort: Partille
Fre 28 feb 2014 13:20 Svara med citat
cmannen skrev:
Negativ förändring även för mig. Tidigare vecka 7 nu vecka 10 för leverans. Beställde i oktober.


Wohooo!!! Fick bekräftat leverans Fredag vecka 10 så verkar inte bli ytterligare förseningar
jimad
Golf 7 Sportcombi Ort: Stockholm
Fre 28 feb 2014 14:36 Svara med citat
Även vi får leverans av våran vecka 10. Från början var det sagt v13 så det blev lite tidigare.
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Lör 01 mar 2014 15:59 Svara med citat
Nu står min bil hos bilhandlaren. så om en månad åker jag dit och hämtar den..

Jonas Bild

Det är aldrig för sent att ge upp !!
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Lör 01 mar 2014 16:41 Svara med citat
Se där, se där! Samma vackra färg som vi har. Vill du inte ta den ibruk snarast Smile?

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Janousch
Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara
Lör 01 mar 2014 17:44 Svara med citat
Jag vill inte utsätta mig för att inte kunna åka i den ifall det blir vinterväglag(har inga vinterdäck till den än), så jag tar ut den runt den 1 april.

Sen har jag hela sommaren o hösten på mig att skaffa vinterhjul

Jonas.

Det är aldrig för sent att ge upp !!
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Lör 01 mar 2014 18:12 Svara med citat
Trodde att det bara var jag som är så försiktig.... Har beställt en Golf R som anlände för en vecka sedan. Jag vill inte ta ut den i eventuellt snöslask än utan väntar i c:a 2 veckor till. Vet inte om mina gamla vinterhjul till GTI:n passar på den.

Har ju varit hos åf och tittat på den.

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
ORRO
Golf 7 GTI -14 Ort: Halmstad
Sön 02 mar 2014 15:11 Svara med citat
Peter_senior skrev:
Trodde att det bara var jag som är så försiktig.... Har beställt en Golf R som anlände för en vecka sedan. Jag vill inte ta ut den i eventuellt snöslask än utan väntar i c:a 2 veckor till. Vet inte om mina gamla vinterhjul till GTI:n passar på den.

Har ju varit hos åf och tittat på den.


Jäklar vad kul med en R, förväntar mig mycket bilder och en noggrann redogörelse om dina intryck av bilen Thumbs up
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Sön 02 mar 2014 20:21 Svara med citat
ORRO skrev:
Jäklar vad kul med en R, förväntar mig mycket bilder och en noggrann redogörelse om dina intryck av bilen Thumbs up


Ja, lite bilder ska man väl kunna prestera. Har i veckan varit och tjuvtittat samt startat bilen bara för att höra ljudet. Lite barnsligt för att vara en vuxen man i min ålder får man nog erkänna…… Laughing Laughing

Och så här ser den ut

Bild

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Sön 02 mar 2014 20:43 Svara med citat
Snyggt, rätt fälgar tycker jag mig se. Är den Limestone grey?
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Sön 02 mar 2014 20:58 Svara med citat
GodSpeed skrev:
Snyggt, rätt fälgar tycker jag mig se. Är den Limestone grey?


Javisst - det är Limestone grey. Fälgarna – Om man med ”rätt fälgar” menar 19” Pretoria så är det så Dancing .

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
ORRO
Golf 7 GTI -14 Ort: Halmstad
Sön 02 mar 2014 21:14 Svara med citat
Peter_senior skrev:
Ja, lite bilder ska man väl kunna prestera. Har i veckan varit och tjuvtittat samt startat bilen bara för att höra ljudet. Lite barnsligt för att vara en vuxen man i min ålder får man nog erkänna…… Laughing Laughing

Och så här ser den ut



Snygg! Limestone är riktigt läcker. Förstår inte hur du orkar vänta så länge. Jag höll på att gå i taket och min bil stod hos återförsäljaren 2 dagar Smile
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Sön 02 mar 2014 22:18 Svara med citat
Här beställt en SC i tungsten men har hela tiden velat mellan den och limestone, denna bild gör att jag velar ännu mer....
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Sön 02 mar 2014 22:39 Svara med citat
GodSpeed skrev:
Här beställt en SC i tungsten men har hela tiden velat mellan den och limestone, denna bild gör att jag velar ännu mer....


Tungsten tycker jag ser ”sofistikerad” ut, klassisk, blir aldrig omodern Thumbs up . Hemma har vi en a4 i silver så man vill ju inte ha en till (fantasilöst ), därför fick det bli Limestone.

Lite mer Limestone:


Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Mån 03 mar 2014 8:01 Svara med citat
Jag har alltid haft denna bild som målbild för hur vår bil kommer se ut. Har alltid trott att det varit tungsten grey men börjar tro att det är Limestone grey.

Bild
Sida <  1, 2, 3, 4  >