Forum - Bilstereo - Dödstöten - Alpine 9830R Hjälp!

Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Sön 07 maj 2006 14:26 Svara med citat
Fick ett väldigt onödigt problem med min stereo igår...

Hade kört till en polare å när ja stannat skulle ja stänga av stereon (ej kopplad till tändningslåset). När ja ska trycka på knappen så får ja mig en ordentlig stöt ( möjligtvis att ja hållt i taket på väg ut?!?!...) å efter de så kunde ja inte stänga av stereon...vissa knappar bara la av medan vissa fortfarande fungerade...

har kikat i pappren å kollat efter nån återställningsknapp men de verkar inte ha hjälpt nåt... Sad

Nån som vet å kan hjälpa mig?!


Mvh Andre
cda9830r2.JPG
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Sön 07 maj 2006 23:31 Svara med citat
gjort den strömlös har du var? annars hade det kanske blivit lite svårt att stänga av det. eller du tog bara av fronten?
knappen har hängt sig eller fungerar den bara inte?
gör så att du kastar den och köper en riktig maskin istället.

Clio Sport 2,0 16v -01
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Mån 08 maj 2006 7:06 Svara med citat
Den är inte strömlös för den är igång hela tiden, vill inte stänga av sig!. Bara dem tre gröna knapparna som slutat fungera efter stöten.

Ps. Alpine is the shit ! Cool


Mvh Andre
Scrazher
Golf 2 Gti 8v Ort: Lycksele
Mån 08 maj 2006 11:53 Svara med citat
Är det en svenskköpt maskin har du ju 3 års garanti, så ta och hör av dig till Lava-mobile och fråga vad dom tror.
Är den inte svensk så är det lite svårare, men hör med Jonas Nordenmark under Emma-forumet på lazzat.se så kanske han kan hjälpa dig.

Personligen har jag kopplat en separat knapp till tändningsströmen på stereon, på så sätt kan jag ha den igång utan att måsta ha bilen på tändning!

-GT60- The black Code...
http://www.garaget.org/?car=1454
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Mån 08 maj 2006 17:35 Svara med citat
Stereon är inte kopplad via tändningslåset från början ens..alltså är den igång när bilen kan va avstängd så att säga.

Men ja ska testa höra me folket där på lazzat.

ps. spelaren satt i farsans bil (som ja sen tog av han Shhh )hehe. så ja vet inte om den är härifrån eller var den kommer från Confused


Mvh Andre
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Mån 08 maj 2006 18:12 Svara med citat
var precis ute å tog en ny titt. precis samma som igår. Dem gröna knapparna har slutat fungera å går varken att stänga av med eller byta låt eller valknappen. Har testat att återställa den och har testat att koppla från den helt. Men inget har hjälpt.

Någon som vet va de skulle kosta å lämna in den för reperatoin, och var så fall?, pris cirkus?! Think

Tack i förhand, Andre
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Tis 09 maj 2006 17:35 Svara med citat
jag ska kolla på jobbet. vad det kan kosta.
men i och med att vi inte säljer alphine så vet jag inte om jag kan få fram det men ska kolla.

Clio Sport 2,0 16v -01
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Tis 09 maj 2006 17:59 Svara med citat
det kunde kosta vad som helst.
men vi hittade detta som du kan maila eller ringa....
info@alpine.se

eller telefon: 0303-798090


tror företaget heter lava electronics. det gör de.
ring dem och kolla....

Clio Sport 2,0 16v -01
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Fre 12 maj 2006 20:59 Svara med citat
kollat??

Clio Sport 2,0 16v -01
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Sön 14 maj 2006 15:12 Svara med citat
Jo, ja ringde dit å snacka me nån kille där..han kunde inte hjälpa mig me nåt (j*vla telefonist, varför får man aldrig prata me nån som kan sånt?! ). iaf...han sa att ja får skicka in möget å så får dem se vad som kan va fel..

Han sa att de fanns tre sett att göra de på;
*Skicka in den, dem kollar, och sen fixar
*Skickar in å får reda på va de e å om ja inte vill betala de, skrotas möget
*Skickar in den, dem kollar, berättar vad som e fel, kostnader m m. kan såfall på den tillbaka skickad mot en viss kostnad (typ 400 spänn)

Så att på månda så blir de till å skicka skrället å se vad som kan göras.

inga dyra grejer hoppas ja på Confused


Mvh Andre
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Sön 14 maj 2006 23:15 Svara med citat
det är ju det som är det jävliga. man vet ju inte hur i hlevetes dyrt det kan bli.


men det var lite till hjälp då iallafall. Applause

vad kostar en sådan ny?
lite spännande att veta....

Clio Sport 2,0 16v -01
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Tis 16 maj 2006 21:18 Svara med citat
den är inte iväg skickad än...men tog en titt in på BRL på svågertorp (i Malmö) å nu har dem tydligt blivit återförsäljare för Alpine dem me Smile. Men inte fan hjälpte de....tanken slog mig att visst fan måste man ju ha ett kvitto på möget åsså. vilket ja ju INTE har Brick wall

summa sumarum.

Ingen som kan fixa de åt mig?. annars får ja leta upp en ny HU Crying or Very sad

Mvh Andre

Ps. priset finns på pricerunner.se den e ganska dyr Razz, de e de som e så störigt Confused
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Tis 16 maj 2006 22:57 Svara med citat
man behöver ju inte kvitto om man ska etala rep. själv. (ej garanti)
då behöver man bara något trasigt.


men det kan ju vara värt 400 spänn att skicka den för att se om det är värt att laga.

om den kostar 6-7 tusen eller vad den gör så kan det ju vara värt att lägga en tusenlapp.

kollade dock inte vad den kostade, ren gissning....

låter den bra?



men om de är åf. borde de kunna skicka saker ven om det inte är garanti. brl då.

de flesta ställen brukar ha det så om man skickar en sak som inte värd att reparera så slipper man undersöking avgiften(i detta fall 400:-) vet dock inte om brl gör så. vi gör det allafall. i de flesta falll....

dock har vi inget att göra med alphine..

sorry.

Clio Sport 2,0 16v -01
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Fre 19 maj 2006 18:31 Svara med citat
Var jobbar du nånstan då? (så man har nån nytta av dig Angel )

Men ja, kanske. får testa å skicka in den. säger dem sen att ja faktiskt verkligen absolut måste ha kvitto så får dem ju bara skicka tillbaka den igen Razz hehe.
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Fre 19 maj 2006 23:59 Svara med citat
mhm, de kanske är lite jävliga. jag tror man måste vara auktoriserad(stavning) för att få sälja det, vet dock itne. vi handlar inte med alpine.

jag jobbar i en euronics affär. sen om du har någon nytta med mig vet jag inte.
har inte gjort någon nytta här ännu verkar det som.

Clio Sport 2,0 16v -01
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Sön 20 aug 2006 22:01 Svara med citat
Stereon är lagad å klar Smile. helnöjd Smile

Har en fråga nu bara på ett par högtalar system ja kikat lite på...

DLS C36 Högtalarsystem 3-vägs

el

R36 Högtalarsystem 3-vägs

vad är de för skillnad på dem? den övre serien kostar några hundralappar mer vad ja kan se bara...

går tyvärr inte att länka från sidan, men kolla gärna på www.nardik.se

/Andre