Forum - Golf 7 (13-19) - IPhone 5 bilhållare - tips?

cmannen
Golf 7 Väntar på SC GT 1.4 Ort: Partille
Mån 11 nov 2013 20:15 Svara med citat
Hej!

Behöver tips på bra hållare till iPhone 5 för golfen. Ganska långt fram till vindrutan, om man monterar med sugpropp på vindrutan når man då som man ska?
Behöver väl sättas i mitten för att kunna dra strömsladden någorlunda smidigt.

Har kollat Brodit men det blir ju mer permanent vilket jag inte nödvändigtvis behöver, kommer användas lite då och då.

Några jag tittat på :
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=2 60331&title=iZound%20iPhone%205%a0Car%20Holder&

http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobiltelefon-til lbehor/hallare/apple/hallare-med-sugpropp-p94248

Hoppas ni sitter på ännu bättre förslag annars hade jag redan slagit till på en av dessa. Om man temporärt hade kunnat fästa i instrumentbrädan över radion hade det väl varit det ultimata.

Tack på förhand för fina tipps
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping
Mån 11 nov 2013 21:08 Svara med citat
Jag har provat Brodits fästplatta för luftutblåset i mittkonsolen, det lossnade hela tiden pga vad som verkar vara en felkonstruktion. Har reklamerat till Brodit, men de verkar inte direkt intresserade av att lyssna med det örat.
Plattan de hade till min Golf mk5 fungerade dock klanderfritt.

Jag är allergisk mot sugkoppshållare, så jag funderar på en sådan här, men har inte slagit till än. Verkar diskret och universell nog... http://www.kenu.com/products/airframe
cmannen
Golf 7 Väntar på SC GT 1.4 Ort: Partille
Mån 11 nov 2013 21:45 Svara med citat
Snyggt blev riktigt sugen. Verkar nästan för bra för att vara sant.
Trots 10 usd i frakt så är priset helt klart överkomligt. Med fedex lär det ju gå hyfsat fort.

Fler förslag?

Den formen av lösning tilltalar mig helt klart.
cmannen
Golf 7 Väntar på SC GT 1.4 Ort: Partille
Mån 11 nov 2013 22:09 Svara med citat
Fanns ju också I sverige, det trodde jag inte. Netonnet, cdon och teknikmagasinet bla.

Blir att beställa eller åka och köpa en.

Tack för tipset ekf!
cmannen
Golf 7 Väntar på SC GT 1.4 Ort: Partille
Tis 12 nov 2013 8:32 Svara med citat
Cdon har fraktfritt så den kan fås hem för 199kr:
http://cdon.se/hemelektronik/kenu-airframe-portable-car-mount-p2368681 8

Jag har beställt en. Återkommer med omdöme men vad jag har hittat på nätet verkar de vara mycket positiva.
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm
Tis 12 nov 2013 8:42 Svara med citat
Jag kör en sånn här från EBAY.
http://www.ebay.co.uk/itm/360-Black-In-Car-Air-Vent-Mount-Holder-Cradl e-Kit-For-New-Apple-Iphone-5S-5G-UK-/370909631322?pt=UK_Holders_Mounts &hash=item565befd35a

Billig och förvånansvärt bra. Luren sitter säkert och vill jag svara i telefonen i handen så glider fästplattan ur fästet på glidskenan. Har faktiskt en extra liggande i datorväskan när jag är ute och flyger för att kunna sätta upp luren i hyrbilar eftersom den då får agera navigator också. Stödbenen kan fällas ihop och hela fästplattan kan roteras samt vinklas mot föraren på hållaren med plastmuttern.

Rekommenderas starkt!
En viss fördel att alla fästplattor till den är likadana, så om frugan har en annan lur så köper man bara fästplattan till den. Resten funkar,

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
Mollera
Golf 7 140 TSI DSG Ort: Malmö
Tis 12 nov 2013 15:16 Svara med citat
Köpte en "Clingo In-Car Vent Phone Mount Holder" på Ebay för 145 kr levererad till mig, halva priset mot Net on Net ! Använder bara till telefonnavigationen och då är den helt perfekt !
Här är länken ; http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=Clingo+In-Car +Vent+Phone+Mount+holder&_nkwusc=Clingo+In-Car+Vent+Phone+Mount+Holde& _rdc=1

Anders
Sodan
Golf 7 1.2 TSI 105 Masters Ort: Stockholm
Fre 15 nov 2013 9:23 Svara med citat
Mollera skrev:
Köpte en "Clingo In-Car Vent Phone Mount Holder" på Ebay för 145 kr levererad till mig, halva priset mot Net on Net ! Använder bara till telefonnavigationen och då är den helt perfekt !
Här är länken ; http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=Clingo+In-Car +Vent+Phone+Mount+holder&_nkwusc=Clingo+In-Car+Vent+Phone+Mount+Holde& _rdc=1


Verkar ju smidigt, men hur bra är det med "klisterlösning" för telefonen. Kommer den inte bli sliten? Får man rycka loss den i början och efter ett tag börjar telefonen trilla av själv?
Mollera
Golf 7 140 TSI DSG Ort: Malmö
Fre 15 nov 2013 9:26 Svara med citat
Ingen lågtidsstudie än, men fungerar utan problem så här långt. Återkommer när jag haft den under längre tid med en utvärdering.

Anders
cmannen
Golf 7 Väntar på SC GT 1.4 Ort: Partille
Lör 16 nov 2013 22:45 Svara med citat
Testade Kenu AirFrame idag. Funkar hur bra som helst. Super lätt at montera och flytta. Sitter bra och syns knappt.
Har satt den på ventilations uttagen i mittkonsolen, lätt och smidigt att nå.
Hur nöjd som helst. Kan verkligen rekommenderas.
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping
Mån 18 nov 2013 19:59 Svara med citat
cmannen skrev:
Testade Kenu AirFrame idag. Funkar hur bra som helst. Super lätt at montera och flytta. Sitter bra och syns knappt.
Har satt den på ventilations uttagen i mittkonsolen, lätt och smidigt att nå.
Hur nöjd som helst. Kan verkligen rekommenderas.


Monterade min idag, det var lite mörkt och svårt att se hur det blev, men det "kändes" bra i alla fall Smile

Rör sig din också upp/ner? Vet inte om jag lyckade trycka in min tillräckligt långt mot luftgallret, det är inte mycket, men lite..
cmannen
Golf 7 Väntar på SC GT 1.4 Ort: Partille
Mån 18 nov 2013 21:41 Svara med citat
ekf skrev:
Monterade min idag, det var lite mörkt och svårt att se hur det blev, men det "kändes" bra i alla fall Smile

Rör sig din också upp/ner? Vet inte om jag lyckade trycka in min tillräckligt långt mot luftgallret, det är inte mycket, men lite..


Nja, rör sig inte upp och ner mer än vad luftgallret kan röra sig upp/ner. Monterade min i överdelen av gallret vilke gör att underdelen av telefonen (iPhone 5) vilar mot instrumentpanelen och sitter mycket bra.
Fästet går att rotera, skårorna bak i fästet är lite smalare från ett håll sett, har de smalare horisontellt vilket gör att den sitter så hårt den kan. Rör sig inte ifrån luftgallret utan våld.
Kanske ska nämna att jag för tillfället har den i porträtt läge men funkar i landskap också, kan vridas när det sitter på plats.

Jag är mycket nöjd!!! Återigen tack för tipset. Hoppas du blir nöjd med din.
ekf
Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping
Mån 18 nov 2013 22:10 Svara med citat
cmannen skrev:
Nja, rör sig inte upp och ner mer än vad luftgallret kan röra sig upp/ner. Monterade min i överdelen av gallret vilke gör att underdelen av telefonen (iPhone 5) vilar mot instrumentpanelen och sitter mycket bra.
Fästet går att rotera, skårorna bak i fästet är lite smalare från ett håll sett, har de smalare horisontellt vilket gör att den sitter så hårt den kan. Rör sig inte ifrån luftgallret utan våld.
Kanske ska nämna att jag för tillfället har den i porträtt läge men funkar i landskap också, kan vridas när det sitter på plats.

Jag är mycket nöjd!!! Återigen tack för tipset. Hoppas du blir nöjd med din.


Jo, men då har vi satt dem ganska likadant. Provade i porträttsläge jag också, ska nog bli bra det här. Låter lovande i alla fall! Smile