Forum - Bilstereo - Dubbel din CD bora/golf 4

_David_
Golf 1 1.6 -83 Ort: Ockelbo
Fre 15 nov 2013 15:27 Svara med citat
Hallå

tänkte här om nån vet vilken sort dubbel din cd passar i bora och det är väl samma i golf 4?

mvh David
_David_
Golf 1 1.6 -83 Ort: Ockelbo
Lör 16 nov 2013 8:45 Svara med citat
Har hittat 7" och 8", vilken passar i min bil?
Pseudonym
Caravelle T4 bensin 2.5 -97 Ort: Göteborg
Lör 16 nov 2013 9:49 Svara med citat
Varför CD? En massa skivor som skräpar runt i bilen. Ha musiken på ett minneskort eller streama den från mobilen direkt annars. Jag köpte en dubbeldin från Biltema för 999:- Fungerar alldeles utmärkt. Skulle den krångla finns det ju bra garanti att åka dit och byta ut den enkelt.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo/Radio-och-CDDVD/Bilstereo-2-DI N-24667/
_David_
Golf 1 1.6 -83 Ort: Ockelbo
Lör 16 nov 2013 11:09 Svara med citat
Lyssnar aldrig på cd skivor, har allt på telefonen utan menade bilstereo om man säger såSmile gillar inte Biltemas, man måste ju ha nästan full volym på dom för att det ska motsvara typ volym 15 på min kenwood som jag har nu. Men hur tycker du om ljud kvalitén på dubbel din från biltema?
Pseudonym
Caravelle T4 bensin 2.5 -97 Ort: Göteborg
Lör 16 nov 2013 17:41 Svara med citat
Jag har i standarduttagen Infinity Kappa som spelar bra på normalvolym. Inget steg men Biltemas lilla 8-tums aktiva baslåda räcker skapligt ändå.
Dalarna
Passat 8 Alltrack 2.0TDI -20 Ort: Gävle
Tor 21 nov 2013 18:29 Svara med citat
Lägg mycket hellre mer pengar på en RIKTIGT stereo istället för att köpa Biltema-skiten. Satt ett sånt rassel i bilen vi köpte till firman, herregud vilket dret. Du får ju en bra dubbel-DIN'are för runt 2-2,5K idag vilket inte är farligt. Behöver du inte ha touchskärm finns det för runt 1400.

Kan man sälja en 7" touchskärmsstereo utan att gå med förlust på den för 999:- så kanske det inte är världens bästa grejer i den, eller hur?
_David_
Golf 1 1.6 -83 Ort: Ockelbo
Tor 21 nov 2013 18:35 Svara med citat
Dalarna skrev:
Lägg mycket hellre mer pengar på en RIKTIGT stereo istället för att köpa Biltema-skiten. Satt ett sånt rassel i bilen vi köpte till firman, herregud vilket dret. Du får ju en bra dubbel-DIN'are för runt 2-2,5K idag vilket inte är farligt. Behöver du inte ha touchskärm finns det för runt 1400.

Kan man sälja en 7" touchskärmsstereo utan att gå med förlust på den för 999:- så kanske det inte är världens bästa grejer i den, eller hur?


Hade inga planer på att köpa från biltema Thumbs up Har haft ett antal bilstereo från dom och det är lika varje gång.. För att ha en bra ljud nivå så måste man typ höja allt det går och i t.ex kenwood räcker det med volym 15 för att det ska vara bra. Håller kollar runt men vill helst ha en som lyser i ungefär lika röda färg som det lyser utav instrumenteringen Smile