Forum - Din Volkswagen - Veniib - VW Golf MK2 OEM+ Agressive Stance - Elmia 2017

veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Tis 28 apr 2015 22:15 Svara med citat
Tjenare !
Uppdaterar vad som hände innan, och efter det kommer ni bara att se aktuella "nutids-uppdateringar" Razz

Var även på lite fler träffar och lägger upp bilder på två utav dem Smile

Race Community End of season träffen var bra med massor utav race efteråt

Bild

Bild

Måste ju ha bilder med polarnas bilar...man ser ett gemensamt tema iaf Wink

Bild

Bild

Bild

Ett försök till kvällsbilder

Bild

Bild

Bild

Bild



Den bästa träffen jag vart på var Secondträffen, helt sjukt rolig väg att köra dit, civiliserat folk, allmänt bra planering och event samt folket var toppensköna !
Längtar som fan till Thirdträffen !

Bild

Bild

Bild

En bild från en annan utställare med Smile

Bild


Nu är det så att jag beställt en hel del godis till golfen, och uppdateringar kommer under veckan tom Very Happy!
Ha det bra tills dess !
Pucko
Golf 4 Variant V5 Ort: Stockholm
Sön 10 maj 2015 10:40 Svara med citat
Ser riktigt fint ut! Wink
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Tis 12 maj 2015 14:20 Svara med citat
Pucko skrev:
Ser riktigt fint ut! Wink

Tack så mycket Very Happy
nightmare
Donator 125 Golf 2 1,8 20v turbo Ort: Västerhaninge
Fre 15 maj 2015 14:32 Svara med citat
Fin mkII har följt denna på andra forum.
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Fre 22 maj 2015 16:02 Svara med citat
nightmare skrev:
Fin mkII har följt denna på andra forum.


Roligt o höra du Very Happy!

Tjenare !
Dags för lite uppdatering !

Råkade köra sönder JOM-Läppen som jag köpte utav ricky på Boråsträffen, men köpte en äkta GTI-Läpp Från John med MK2 Jettan

Sagt och gjort så var den utbytt!

Trasig JOM-Läpp

Bild

GTI vs CL/GL -läpp

Bild

Tog en snabb bild innan hemgång med Smile

Bild


Dagen efter fick jag två efterlängtade paket Very Happy!
Helt nya Klarglas Dimljus samt Original-(tillverkad) Dimljus Kabelhärva från ebay Smile
Blev bara bild på ett paket Confused

Bild

Bild

Bild

Efter en hel dels klurande, om var orginalkontakten sitter till dimljusen och varför det inte funkade med denna kontakt (som såg identisk ut men hade sepparat joerkabel) så kom vi på att den är till den bakre spolarmotorn hahaha xD ! 2timmars felsökande gick sädår bra haha !
Originalkontakten till främre kabelhärvan ligger under kylarvätskebehållaren Smile!

Bild

Let there be light !

Bild

För att få dimljuset att ytterligare fungera så behövs det göras lite i säkringsboxen
Denna kontakten skall bort och läggas undan (På Reläplats nr 10)

Bild

denna skall ersättas med en jumper som finns att hämta från valfri Golf MK3:a, denna jumpern gör så du även kan ha dimljus på med positionsljus men även halv och helljus

Bild

Vill man att det bara skall funka på positions så skall man göra på detta sätt

Bild

Bild

När allt var klart var det bara att börja öppna hålet Smile, massa filande och donande tog plats här Smile

Hålsåg är en fantastisk grej att ha !

Bild

Bild

Lite kvar

Bild

Slutresultat och 50/50 shot Smile

Bild

Bild

Bild

Nu kan man äntligen se alla småhål framför sig så man slipper skita ner sig när man skrapar i ojämnheter, man är åtminstone förberedd nu ahahaha !

Peace Out
/Da Twins !
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Fre 29 maj 2015 17:58 Svara med citat
Dåså!
Nu är det dags för lite uppdatering !

Jag köpte en komplett Beige G60/Country inredning till golfen för ett litet tag sen, den behöver en riktig tvätt samt resturuation. Kommer bli ett sidoprojekt vid sidan av.

Fick även en svart Gti Golvmatta (heltäckande) som behöver en ordentlig tvätt innan det hoppar in i bilen, sen efter det är det inte så mycket som behövs för att få allt svart förutom svarta C-Stolpar och Svart innertak från en GTI utan taklucka.

Bilder på inredningen

Bild

Bild

Bild

Bild

Provade ett milt medel jag hade hemma från autosmart, märker direkt här att jag behöver något mycket starkare ! Det enda som blev bra var höger nackstöd

Bild

Bild

Bild

Hittade VDO mätare på lagret uppe i verkstan bland alla vw grejer snacka om najs fynd !

Bild
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Fre 17 jul 2015 17:32 Svara med citat
Hallå allihopa, lägger upp en uppdatering jag glömt göra.

Började med att byta monojet förgasare, en tidigare variant med likfärgade par till spridarna (kablar)
Gjorde ingen skillnad och störde mig att gasen hänge sig ibland med den så bytte tillbaka igen, bilen gick inte bättre heller för den delen.

Bild

Sedan fick vi vår nya servopump som då den gamla skar, brorsan körde den i blästerskåpa och en vända färg Smile
Han slutade inte heller där utan köpte även nya bultar och brickor Very Happy
I bakgrunden ser ni även snöplogen som sitter på monstertruck däck!

Bild

Bild

Bild

Bild


Skillnad va ?

Bild

Sedan läste jag lite på hur jag skulle kunna skjuta förtändningen på fördelaren, efter lite labbande kom jag på hur Wink Kan säga att samma tanke gäller när man gör det i en volvo spis, det hela handlar om att förkorta förtändnigskurvan så den börjar på ett högre antal och når slutmålet snabbare

2grader

Bild

67grader

Bild


När man ändå pillade med bilen så provade vi hur det skulle vara med lika breda spacers som bak fst i fram ...det gick inte att svänga, men 10mm mindre som vi tänk ha från början men skrev fel skulle vart perfekt Sad

Bild

Bild

Bild

Bild

Det hela stannade inte där utan vi blästrade och lackade lite mer saker Smile

Diverse fästen till generator och servon

Bild

dessa skall lackas om

Bild

Väntar på tork

Bild

Blev ju sketfint detta !

Bild

resultat (dem gamla 13mm bultarna är nu bytta)

Bild

Bild

Det var denna uppdateringen, hoppas ni gillde vad ni såg
Näst upp blir nya däck, omrenovering utav fälgar och lite annat beställt godis är på väg Very Happy !
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Lör 25 jul 2015 18:00 Svara med citat
Nu ramlar det in godis !

Fick äntligen hem mitt Catcams ställbara kamdrev som skall hjälpa mig med inställning utav motorn Very Happy

Tog lite bilder samt monterade det i bilen

Bild

Bild

Bild

man ser även det lindade extraktorgrenröret med, ett stort plus är att kamremskåpan får plats Very Happy!

Bild

Hämtar ut mina däck på posten snart och då blir det, Ompoleringutav fälgar, samt montage soch sedan skall bilen få lite kärlek och ännu mer ovanligheter Very Happy !
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Sön 02 aug 2015 17:34 Svara med citat
Det hela började med en beställning på däck Smile
Våra Nankang NS-2 165/50-R15 or höll ganska bra hela sommarn, Denna gång beställdes Nankangs AS-1 165/45-R15, dem är inte lika snygga i däckmönstret, men i övrigt verkar dem ha exakt samma egenskaper.

Bild

Bild

Bild

Toen bak måste fixas till nästa gång, då det slitit sig ganska bra på 3 månader Smile

Bild

Nästa arbete var att kränga av däcken samt polera upp dem igen, samma som förra året, upp med bilen på liften och börja köra Smile

[youtube]http://youtu.be/B8OyROXtxhU[/youtube]

Bild

Bild


Efter lite väntan så var däcken äntligen hemma !

Bild

Bild

Bild

Där satt dem nya däcken Smile, sitter som en smäck, hade inte skadat om fälgarna var iaf 0,5"-1" bredare så vi hade fått det lila extra i stretchen, men mer om detta senare Wink

Bild

Bild

Bild

Bild

Då var alla klara, nu skall dem tvättas ordentligt, poleras (insidan) samt lackskyddas och få sig en skvätt tireshine

Bild

Bild

Bara två kvar

Bild

Färdiga Smile !

Bild

Bild

Tog tag och bytte fram klossarna med Smile

Bild

Det var allt för denna gång, dem kommande dagarna skall bilen få lite kärlek samt att jag kommer att montera två delar som kommer ge ett lyft i utseendet Very Happy
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Mån 10 aug 2015 19:51 Svara med citat
Hallå !
Har haft det lite kämpigt att hämta ut paketen så jag kunde få saker gjort, men nu hade båda kommit och nu är det dags för uppdatering av sa k er som har hänt :Smile

Började med att tvätta av bilen ordentligt.

Bild

Körde sedan in bilen i verkstan och började rekonda:
1:a till 3:e steg blev följande

Meguiars 105 +Twisted wool
Meguiars 205 + Gul Trissa
Meguiars 26 + Svart Trissa

Underhåll Meguiars Wash & Wax samt X-Press Spray Wax

Waxet som ligger på, körde även en runda på rutorna men skall ni göra detta se till att tvätta den noga innan

Bild

Bild

Bild

Torkat av waxet

Bild

Bild

Älskar djupet i röda färger Wink

Bild

Bild


Dags för paket #1

En Äkta Votex Vinge, i perfekt skick.

Bild

Bild

Bild

Paket #2

En äkta Kamei Snowcap även den i väldigt bra skick Smile!

Bild

Vingen satt som en smäck, och gjorde en diskret men stor skillnad på baken Very Happy!

Bild

Avslutar med två bilder och en #Hemåsänk klibba

Bild

Bild

Alles för denna gång Smile
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Lör 15 aug 2015 17:40 Svara med citat
Köpt lite godis till bilen Smile
Kommer göra ett stort lyft i ljudet, dessa skall kopplas på ett 4kanals steg tillsammans med ett par faital pro 3,5":are

Bild

Vi har även lyckats dra sönder en vecka gammal handbromsvajer (Y)

Bild

jag har börjat tvätta inredningen rejält nu, och jag skall ta tag i alla stolar paneler, gtimattorna, hatthyllan och hatthyllesidorna Smile

Bild

fick inte till någon bra bild med potatisen men den översta är rekondad.

Bild

APC:n som jag använde mig utav

Bild
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Ons 26 aug 2015 17:43 Svara med citat
Hallå !
Dags för lite uppdatering, veckan började riktigt gött !

Chillade mest och byggde upp en fin vägg av delar några utav dem delar jag hade liggandes

Bild

Skulle åka hem från jobbet, och tyckte att bilen skrapade alldeles för mycket, mycket mer än vanligt, istället för att ta motorvägen hem så valde jag att köra till första bensinmack, och det jag såg var punka i vänster framdäck Sad
Pumpade däcket och åkte snabbt ner till verkstan.

Gött med skruv i däcket!

Bild

Satte i en plugg i däcket, brukar funka och hålla bra Smile

Bild

Bild

Efter det kom jag på att jag kunde montera den nya TVG-Skölden Smile

Bild

Sen var jag sugen på att testa ett nytt wax, så jag tvättade bilen på en GDS hall Smile

Bild

Har lagt på Mothers Pure Brazilian Carnuba Wax

Bild

Torkat av waxet och det ser riktigt bra ut Smile Fick lite mer djup i lacken med (Y)

Bild

Avrinningen från ytan vart perfekt med Smile




Tog en kvällsprommenad med bilen, innan han varnade för avsaknad utav soppa Razz

Bild

Dagen efter så började bilen låta lite för mycket, men även gå lite ojämt, jag ignorerade detta tills på kvällen då den knappt gick fram och var orkeslös, bulten som håller fast fördelaren hade på något sätt lossnat och fördelaren hade vridit sig åt helskotta, tändstiften så g inte så värst fina ut just då Confused


Två utav den hade bra tändning men dem andra två dålig, därav den ojämna gången.

Bild

Gick sedan under bilen och skulle kolla så att avgassystemet satt fast och flänes som kommer bakom extraktorgrenröret hade spruckit Confused

Blir att på något sett reklamera detta

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Brorsan lyckas svetsa och fixa det tillfälligt men det känns som att den kommer att spricka på ett annat ställe med snart, han drog även bort alla slutdämpare och tätade ordentligt med monteringspasta i alla skarvar Smile

But whait, oturen stannar inte där utan valde att fortsätta !
batterilampan valde att slå amok och blinkade som fan en kväll, detta har hänt mig en gång innan så jag körde raka vägen till verkstan med avstänga lampor

Generatorremen hade blivit gummi spagetti




Min goda vän hade en helt ny generator rem liggandes som jag kunde byta Very Happy
Bild

Och som pricken över i:et, så drog jag av kofångaren Smile !

Bild

En bra o ha grej i bilen som polarna köpte med sig från Ullared, 120 spänn kostar denna bahcop Sats och har det mesta man behöver för småfix

Bild

Bild

Alltid kul med att bilen blien fotad av andra på bilträffar Smile

Bild

Hittade en stor spegel som jag var tvungen att fota vid en kväll

Bild

lokalträff i göteborg

Bild

stadsträffen skara

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Lane Logeträffen, Samt nytt Medlemskap i LowMotion Familjen

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Nya favoritbilderna <3

Bild

Bild

Det var alles för denna gång!
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Tor 03 sep 2015 18:52 Svara med citat
Nu är det dags för mig att berätta en lite saga...sagan om sommarlandsträffen.
Veckan började med att jag kilade iväg till verkstan och började rekonden utav inredningen,
Drog fram All Purpose Cleanern och galltvålen och började mixtra till önskad styrka.

Alltihopa kördes med en mjuk rund pensel och medel, innan jag gick över med det så tog jag och ångade det området jag skulle jobba på noggrant med ångmaskinen.

Bild

Blev rätt så bra skillnad Wink

Bild

Framstolarna blev det fantastisk skillnad på Smile!

Bild

Efter 10 timmars rekond utav inredningen så var det dags för gruppbild Very Happy!
Smorde även in allt ordentligt i skinbalsam, så det får suga åt sig under natten.

Bild

Bild

Bild

Jag hade jättegärna velat restaurera framstolarna i form av omfärgning samt fyllnad utav sprickor vid ett senare tillfälle, förhoppningsvis tills nästa säsong.

Bild

Bild


Nästa dag var det full rullle igen, denna gång var det dem svarta mattorna som var på tur.
Här använde jag alkalisk avfettning samt All purpose cleanern, starkt blandade.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Efter en lång kväll i det stora torkskåpet nere i t vätthallen så var dem redo för damsugning samt borstning

Bild

Bild

Dem svarta hatthyllesidorna och hatthyllan fick sig en omgång med APC och Ånga Smile

Bild


Dagen efter det så kom John, Markus och Anders till oss för att demontera inredningen Smile
Kan lugnt säga att det gick fort som fan !

Bild

Allting är fortfarande i jättebra skick, blir att sälja av rubbet billigt sen Smile

Bild

Allt skulle ut, även ljudet (gamla trotjänare)

Bild

Bild

Var tvungen att provmontera dörrsidan, och då stack motivationen upp i topp Very Happy !

Bild

Inte så mycket kvar !

Bild

Bild

Senare mot kvällen så stannade john kvar med mig så vi kunde fortsätta med inredningen
Bakre sidopaneler på plats

Bild

Bild

La även nya isoleringsmattor fram och en bit bitimen ovanpå

Bild

Bild

Dags för hela mattan att Flytta in i bilen

Bild

Börjar bli smutt !

Bild

Bild

Baksäte samt bälten satt riktigt gött, brorsan plockar upp lite viktiga småsaker.

Bild

Bild

Bild

Förarstolen på plats, det börjar äntligen bli komplett Very Happy

Bild

Bild

Bild

Dörrpanelerna på plats och allt annat sitter där det skall

Bild

Bild
´
Sista stolen i bilen och klart att man skall få njuta lite utav hur det känns kl 07:15 på morgonen, vi började arbeta rint 18:00 tiden dagen innan...

Bild

Bild

Så ser det ut i das trunk, minus min VW väska fullt med putsprodukter Smile

Bild

...efter detta var vi helt körda, vi åkte till ica...väntade tills dem öppnade, köpte frulle och gick o la oss.

Dagen därpå drog jag och brorsan och tog en sväng, påvägen hem så skulle vi busköra lite med bilarna, matar 1-2:an hur fint som helst, 2-3:an...vrooooooooom, fan, ligger den i friläge tänkte jag, så körde in den i 3:an igen och den frikoppla, samma sak med 4:an och 5:an, i all panik så ringen jag brorsan och han hjälper mig tillslut bogsera mig in till garaget.

Vi kom fram till att det måste ha vart Kopplingen, så samma dag innan farsan skulle komma ner från semestern så bad vi han köpa en koppling och lite annat smågodis. Det slutade med att han hittade en förstärkt Sachs koppling god för 200nm, samma kit som jag tänkte beställa några timmar tidigare.

Medans jag jobbade så hade Benhar hunnit hämta farsan från flygplasten och sedan tillsammans med Johan dragit ner lådan och allt därtill.
Så när jag väl var där så var det i princip kopplings byte samt montering kvar Smile

Nya Kopplingskittet

Bild

Bild

Här såg det fint ut ! Var nog verkligen dags at byta koppling, tur att det hände såpas nära vårt hem och inte påväg till någon träff långt bort Very Happy !

Bild

Bild

Vi hittade även en liten spricka

Bild

Boven i dramat, så här skall det väl inte vara Very Happy? , Min nya uppfinning och kallas för frirullande koppling !




Svänghjul rengjort samt kopplingskit monterat.
Sen återstod resten

Bild

Runt 06:30 så blev vi klara, Och Johan hade stannat och hjälpt oss i 12 timmar !

Dagen därpå var det bara finlir kvar

Hämtade resten utav sakerna som pappa köpt till oss som födelsedagspresent Very Happy

Bild

Det var nog dags att byta dessa, finns två till i reserv med

Bild

ser mycket bättre ut med nytt (till vänster) !

Bild

Provade nytt Top Coat som jag fick låna utav en vän, Blev Mothers Reflections Top Coat

Bild

Pålagt med oscillerande maskin och svart trissa

Bild

Här är ett klipp på hur bilen såg ut innan träffen när den var färdig Smile




hade nästan glömt att att jag fick lite vinyl utav Markus en dag, blev att smacka dit den just for the lulz Wink

Bild

Bild

Bild


Efter en väldigt lång vecka så var det äntligen dags att njuta av göt häng med vänner och bilintresserade !
Här kommer lite bilder tagna utav olika personer och följare Very Happy!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Hoppas ni gillade uppdateringen !
Snacka om underbart avslut på veckan, efter träffen gick hela LowMotion gänget på restaurang och gottade sig innan vi åkte hemåt till våra sköna sängar Very Happy
Roger
Golf 7 SC -16. R-Line Ort: Karlshamn
Fre 04 sep 2015 10:29 Svara med citat
Mycket trevligt med många bilder på jobbet ni lägger ner !
Ser riktigt fin ut bilen Smile bra jobbat boys !
mawe
Golf 7 GTD Ort: Malmö
Fre 04 sep 2015 22:41 Svara med citat
Har läst igenom hela tråden nu. Fantastiskt snyggt jobb ni gör! Blir ju själv sugen på en mk2 Wink

//Martin
ultima
Golf 4 GTI -00 Ort: Norrköping
Lör 05 sep 2015 14:02 Svara med citat
Skulle välja säga att bilen var riktigt jävla häftig, fram tills att du började slänga på vinylen och alla klistermärken. Det är nåt nytt fenomen som jag tycker bara förstör bilar...
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Mån 07 sep 2015 20:20 Svara med citat
Roger skrev:
Mycket trevligt med många bilder på jobbet ni lägger ner !
Ser riktigt fin ut bilen Smile bra jobbat boys !


Tackar tackar, roligt o höra !

mawe skrev:
Har läst igenom hela tråden nu. Fantastiskt snyggt jobb ni gör! Blir ju själv sugen på en mk2 Wink


Tack så mycket, Do it, finns gott om fina klipp på blocket !

ultima skrev:
Skulle välja säga att bilen var riktigt jävla häftig, fram tills att du började slänga på vinylen och alla klistermärken. Det är nåt nytt fenomen som jag tycker bara förstör bilar...


Tackar Smile!
Sponsordekalerna måsta vara kvar denna säsongen med sen kan jag ta bort den, leopardvinylen är borta redan och #hemosänk klibban skalll bort den med.

Family Loggan är den enda som skall vara kvar inget annat Smile
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Tor 17 sep 2015 19:00 Svara med citat
Laddar upp lite bilder från THIRD träffen Very Happy
Vart en helt underbar träff som höll hög klass som vanlig, denna gång med dubbelt så mycket bilar jämfört med SECOND Smile

På väg till Borås Smile Notera hur läppen skrapar precis vid fotoögonblicket :thumbup:

Bild

#Gillsintepågräs

Bild

Bild

Resten utav bilderna finnas att kolla på här : Fotograf BB Photography & Design (Tvillingbrorsan)
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1040090596022865.1073741839. 257928417572424&type=3

Snart blir det uppdatering på vad jag har skaffat till projektet, en ledtråd finns att se i bakgrunden på förra uppdateringens bilder Wink
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Fre 09 okt 2015 15:36 Svara med citat
Tjaaah Smile
Tänkte det var dags att visa ett utav mina nya köp jag gjorde för ett tag sedan, men var osäker på om jag skulle ha dem till golfen.
Kom över ett par OZ Racing Turbo's med flush centre caps, 15"x7" (original 1" Alu bana) Samt 15"x8" (Radinox 2" bana)

Dessa är ju tattigt lackade men i väldigt bra skick,jag skal lacka om dessa i vilket fall men även byta fälgbanor, skruvar samt ventiler har jag tänkt.

Bild

Bild

Bild

Provade ett utav mina gamla däck på 8":arna, blev ju lagom med stretch

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag kikade lite på ebay och beställde två stycken 12-kants hylsor då jag inte hade några hemma i verkstan (endast 10-kants) och så fort dem kommer så skall jag splitta fälgarna och börja sakta men säkert med renoveringen utav dem.

Bild

Bild

Dem gamla splitbultarna samt fälgbanorna är till salu så är det någon som är intresserad utav 30-håls 15" banor så är det bara att säga till.

Det var allt för denna gång Smile
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Fre 16 okt 2015 9:41 Svara med citat
Såjaaa !

Då var hylsorna äntligen här !
Dem både känns och ser välbyggda ut, skall bli kul o se ifall dem gör jobbet.
Nu kan man äntligen börja splitta fälgbanorna och beställa nya ! Very Happy

Bild

Mer om när jag splittar fäl garna kommer senare,
Ha det gött så länge !
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Tor 17 dec 2015 13:47 Svara med citat
Halloj Allihopa !
Det var ett tag sedan jag gjorde en uppdatering, men det kommer att börjas mer och mer nu.
Håller på och fixar lite i mitt garage då det skall byggas en platform/lager så vi kan ha alla våra saker där uppe istället för överallt nere i lokalen då det bara tar en massa plats och har skapat kaos hittils, man vill ju kunna få plats med sin bil och kanske en till då platsen för det faktiskt finns. sen blir det och börja jobba som dårar på bilen då vi även har anmält bilen till Elmia - Bilsport Performance & Custom Motor Show 2016.

Jag har börjat splitta på fälgarna nu, Försöker även få sålt på fälgbanorna så jag kan köpa bredare och nästa steg blir väl o bestämma om fälgarna skall blästras eller ej.

Bild

Bild

Bild

Sen är det ju detta G60-kit man har köpt hem är som nytt Smile !

Bild

Bild

Man kan ju lugnt säga att man saknar sommaren Sad

Polarens FD MK2 Jetta och min MK2 Golf
Bild

Bilder på testfit med fälgar och breddre kommer så fort jag hittat bilderna Smile
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Tis 22 dec 2015 16:33 Svara med citat
Hallå allihopa, tänkte ge er en pre-christmas-update denna eftermidda Very Happy

Lyckades hitta bilderna på testfit utav fälgar, tog även och öppnade lite paket på det jag köpt Very Happy


Bild

Bild

Bild

Bild

Tog även en titt på G60-Kittet Smile

Bild

Bild

Bild

Ännu mer godis och ännu en prick avbokad från listan Very Happy
Äkta singeltork från AP CAR Design

Bild

Bild

Våran MK2 Vägg växer sakta men säkert Very Happy

Bild

Jag skulle vilja uppmana er om att jag finns på Instagram under namnet @veniib
Där jag bland annat ger förhandsvisningar på projektets gång Wink
Följ mig så har ni tillgång att se det som kommer allra näst, det kommer hjälpa oss att få det jävligt clent i motorutrymmet iaf Wink

Bild

Bild

Bild

Det var alles för nästa gång, nästa uppdatering kommer på tors-fredag då jag vid tillfället håller på och hjälper tvillingen på hans mk4 med ljuddämpning i hans mk4:a Smile
Vill ni se en projektlogg från hans sida så kan jag nog tvinga han att göra en Very Happy
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Mån 28 dec 2015 15:27 Svara med citat
Hallå!

Köpte en present till golfen som kommer hjälpa oss få det extra cleant i motorutrymmet då det kommer att ersätta monojetronic systemet helt.

Jag var själv ute efter en annan typ utav förgasar setup egentligen, men hittade denna för ett väldigt rimligt pris så jag var nästan tvungen att slå till Smile

Det blev en Weber 34 DMTR 21-200, bestyckad till 8v 1800cc utav misab så det är ett stort plus Smile

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Infogar en instabild med Smile

Bild

Jag funderar dock på att köpa ett skumfilter till förgasarn eller vad tror ni om det ?

[img]http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/z/oE8AAOSwPe1T8ydG/$_1.JPG  ?set_id=880000500F[/img]

Nu längtar jag som fan till jag kan börja meka med golfen Very Happy

Allt för denna gång Smile
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Ons 06 jan 2016 19:01 Svara med citat
Halloj !

Har lite goda nyheter och det är att jag har en ny Golf MK2 sponsor på G Smile
Jag har äntligen beställt Fälgbanor, hårdvara samt ventiler till fälgarna och jag kappt vänta på att få hit dem Very Happy

3"x15" Aluminium OZ banor

Bild


120st Guldplätterade m7x24mm splitbultar

Bild


Och sist men inte minst, gömda ventiler Very Happy

Bild


Nu skall jag bara bestämma mig för däsckdimmensioner Confused
Vilket verkar vara åt helvete svårt Sad

Nästan klar med brorsans mk4 för denna vinter, snart är det dags att börja köra in mk2:an i garaget så man kan börja jobba Very Happy
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Tor 07 jan 2016 19:45 Svara med citat
Råkade göra dubbel post
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Lör 16 jan 2016 16:22 Svara med citat
Halloj Dudes och Dudettes !

Nu när man är taggat på att fälg tillbehören är på väg så var jag i taggad som as och bestämde mig för att testlacka en fälg.
Gick upp till loftet och började blanda min egna färg, efter en sisådär 35minuter så var jag relativt nöjd med det jag hade tillhands och började preppa ena fälgen för lack.
Våtslipade samt tvättade av den noga och gick över med silicon entferner för o få det preppat inför lack.

Bild

Bild

Blev jävligt nöjd med hur färgen blev, dock har min potato otroligt jobbigt att varken fota eller filma den riktiga nyansen.

Bild

Bild

Bild

Här kommer klippet på slutresultatet Smile




Nästa update blir när fälgbanor, splitbultar och ventiler kommit Very Happy
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Mån 18 jan 2016 16:12 Svara med citat
Halloj Dudes and Brudes !

Har äntligen fått mitt väldigt efterlängtade paket med massa BBS Motorsport grejjor Cool
Innehållandes:
-4st BBS motorsport 3" ALU Banor
-120st Guldplätterade m7x24 splitbultar
-Samt 4st 25mm BBS motorsport Ventiler (kommer i ett annat paket)

Bild


Jag kunde verkligen inte hålla fingrarna i styr och monterade fälgbanan på den nylackade fälgen, under hela processen satt jag med ett leende lika stort som Joker i Batman då jag hade sett fram emot detta så mycket.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Näste steg blir att antigen lite upp nya centrumlock eller plotta ut loggor för dessa flush center capsen, vilken OZ Racing logga det blir vet jag ännu inte, funderar med på oldschool loggan.

Köpa nya Försänkta skruvar till centreumlocken

Köpa M7-muttrar

Jag vet att bilderna är risiga, och min potatis håller på att ge upp helt, en ny är dock beställd och är försenad i ytterliggare 1-2 veckor Sad
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Tis 19 jan 2016 18:37 Svara med citat
Hallå Dudes och Brudes !

Jag har vart hos min brush MR.Solfilm och skrivit ut lite dekaler på plottern.

Hade dessa två loggotyper i åtanke, men gillade med den gamla

Bild

Bild

Slutade med att jag gick med den gamla loggotypen då OZ Racing kunde mosstolkas som ON racing i just detta fallet.

Efter en hel del utskrifter och olika mått så hittade jag tillslut en bra storlek för logotypen Smile

Bild

Bild

Bild

Delar även utav mig denna bild från Instagram och vill ni följa mig där så nickar jag: veniib

Bild


Det var allt för idag, nästa uppdatering kommer innehålla testfit utav fälgen på bilen Very Happy
Skriv gärna vad ni tycker och tänker Smile
Ha de gött så länge!
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Fre 22 jan 2016 18:21 Svara med citat
Hallå Dudes och Brudes !

Tänkte det var dags att testa den färdiga fälgen på bilen, önskade jag hade satt ihop 2 st dock Confused

Men först...Så ville jag berätta att bilen har vart uppe på Garagets framsida och det är tack vare er Cool, gå gärna in och lägg en röst eller kommentar, or why not both Smile ?

Bild

Bild


Skiten och snöig bil då den fick stå ute och frysa lite Confused

Bild


Skruvade bort Speedline fälgarna och på med dem nya Very Happy

Bilen ligger i stort sett på domkraften just i fram då jag inte hittade en till planka, så ser kanske inte jättebra ut men men Smile

för er som inte vet, så är fälgarna 15"x9" et-5, 2graders camber fram samt 3.5graders camber bak.

Bild

Bild


Med G60 breddarna Very Happy

Bild

Bild


Provade även bak Smile Dock utan breddare då kofångare måste av och den lilla skärm breddaren.

Bild

Bild

Bild

Jag är riktigt nöjd med hur det ser ut att bli verkligen, och detta kommer bli sjukt nice med rätt sulor och stretch Smile

Jag har däremot bestämt mig att köra på Nankang NS-2 195/45R15, gillar att köra lite hårt och kanske på nån rolig stig etc ibland och då vill jag ju gärna vara lite säker på att man inte kränger av däcken Smile

Det var det för denna gång Smile !

Nu längtar man bara mer och mer till våren Very Happy!
veniib
Golf 2 1.8 GL Ort: Göteborg
Lör 30 jan 2016 22:17 Svara med citat
Hallå Dudes & Brudes !

En vis man sa till mig en gång att det är dem små detaljerna som sätter pricken över i:et Smile !

Sagt och gjort så tog jag mig en tur till Horbach och letade efter nya skruvar till centrumlocken.
när jag väl var där och rotade bland lådorna så fick jag syn på små täcklock till just dem skruvarna som jag behövde och tänkte att det hade vart perfekt att använda sig utav !

Jag åkte till slut hem med ett gäng försänkta M6x25, täcklock, rutlim samt två tumskruvar som jag skall ha till en lampa där hemma.

Bild

Såg jävligt bra ut med rätt skruv på plats Smile

Bild

Så ser dessa ut på nära håll, fanns med hex, insex samt rundformat utstick på baksidan. köpte lite olika.

Bild

Bild

Tycker det ser jävligt bra ut med täcklocket, lite lack på det bra så Cool

Bild

Bild

Nu har jag även fått min nya telefon, och i och med det så kommer ni få mycket bättre bilder i framtiden Very Happy
Efter detta så kommer jag försöka hålla 3-4 uppdateringar varje vecka fram tills elmia, för nu fan börjar det hända saker Very Happy!

Alles för ikväll !
Stay tuned för mer :rolleyes:
Sida <  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  >