Forum - Golf 7 (13-19) - Aktivering av Emergency city brake på Golf 7

UP
Golf 7 2,0TDi 150 GT 4M Ort: Stockholm
Fre 14 mar 2014 15:05 Svara med citat
När jag kört ombord på en vägfärja har bilen vid två tillfällen aktiverat Emergency City Brake och därmed tvärbromsat mitt på klaffen till färjan. Ingen bakom som tur var.Vinkeln mellan klaffen och däcket/vägen var inte speciellt stor så man blir lite förvånad minst sagt (kanske 5-10°). Hastigheten vid ombordkörning ca 15km/h. Bilen har varit inne på koll hos VAG, men inget fel kunde konstateras. Vore intressant om någon annan råkat ut för samma "fel" på VW med samma system.


Modererad av Anders - Ämne flyttat från Din Volkswagen till Golf 7 (13-19)
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Fre 14 mar 2014 16:28 Svara med citat
De var illa. dock tror jag du får mer hjälp om du postar i "Golf 7". Såvida du inte vill visa upp din Golf du är du rätt, dock behövs lite bilder Regular Smiley

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Sodan
Golf 7 1.2 TSI 105 Masters Ort: Stockholm
Lör 15 mar 2014 17:38 Svara med citat
UP skrev:
När jag kört ombord på en vägfärja har bilen vid två tillfällen aktiverat Emergency City Brake och därmed tvärbromsat mitt på klaffen till färjan. Ingen bakom som tur var.Vinkeln mellan klaffen och däcket/vägen var inte speciellt stor så man blir lite förvånad minst sagt (kanske 5-10°). Hastigheten vid ombordkörning ca 15km/h. Bilen har varit inne på koll hos VAG, men inget fel kunde konstateras. Vore intressant om någon annan råkat ut för samma "fel" på VW med samma system.


Har åkt på ingrepp men i andra situationer. Vet du om den går in om du gasar?