Forum - Golf 7 (13-19) - Telefonbok förs inte över

Onebuying
Kör: Golf 7 TSI 140 GT -14 Ort: Linköping Medlem: 18 december 2013
Tis 14 jan 2014 12:42 Svara med citat
Igår hämtade jag äntligen ut min Golf TSI 140 GT och är oerhört nöjd än så länge! Bilen känns väldigt "vuxen" och trygg på vinterväg.

Ett problem dock: har anslutit min iPhone 4S till bilen och det går bra att koppla upp den och strömma musik och se senaste samtalen via multifunktionsratten. Men den vill inte föra över telefonboken! Det ska ske automatiskt vad jag förstår, men här händer ingenting. Trycker man på "Kontakter" står det att den för över kontakter och att man ska bekräfta vid behov i telefonen, men någon sådan uppmaning kommer inte upp. Går man inte under "Användare" (tror jag det heter) i bilens meny står under "Telefonbok" (eller "Kontakter", minns inte) "0/197" och även om man trycker på den händer ingenting.

I iPhonen är den inställd på att synkronisera kontakter mot bilen, så där verkar inte heller felet ligga. Har senaste programvaran på telefonen och jag har provat att ta bort telefonen från bilen och synkronisera om, men det hjälper inte.

Någon som har något tips?

Mvh Henrik
Sodan
Kör: Golf 7 1.2 TSI 105 Masters Ort: Stockholm Medlem: 15 oktober 2013
Tis 14 jan 2014 13:58 Svara med citat
Har du Truecaller? Påverkade min BT uppkoppling väldigt sporadiskt när jag hade en kontakt som var enormt stor.
Onebuying
Kör: Golf 7 TSI 140 GT -14 Ort: Linköping Medlem: 18 december 2013
Tis 14 jan 2014 14:40 Svara med citat
Sodan skrev:
Har du Truecaller?.

Ja, det har jag! Provade att radera Truecaller-posten i telefonboken och vips så fungerar det. Hela telefonboken synkroniserad till bilen på ett ögonblick. Tack så mycket för snabbt och bra svar!