God daaaaaamnnnnn we've got a situation here villll ha den vilken Motor (de är bättre än mega låga bilar med felinställda hjulvinkar och rostiga huvar m.m )
God daaaaaamnnnnn we've got a situation here villll ha den vilken Motor (de är bättre än mega låga bilar med felinställda hjulvinkar och rostiga huvar m.m )
Jo speciellt trimmade motorer kan man som sagt använda dessa 104 Oktan fullt ut... Det är mer än väl bevisat...
jepp men i en original är det bortkastat de blir dyrare än med bensin när man bör byta olja vid 500-700mil med E85 och 30-40% mera sås. sen tar sopa pumpen stryk m,m
om det är en trimad motor med E85 eller E100 då kan man blanda i ricinolja då tar inte dom så mycket stryk men då kör man oftas utan kat men man bör i bland köra med ren bensin
lejon74 Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg
Lör 15 feb 2014 20:15
Ja för att ha gått 28 000 mil kan han nog inte klaga på prestandan....
-Det enda han verkar behöva är fler växlar, och troligtvis mer downforce
(skulle ju visserligen vara intr. att veta vad den går för under 5000+ varv, då det verkar va där han lägger sig innan han drar den...).........
Helt klart en skön mk2 hursomhelst!!
Deras Colt med 900 hkr+ är inte dum den heller, inte heller deras DSG Mk1 med 1000 hkr+ eller varför inte deras Mk2 AWD med 1,8-litersmotor samt 1013 hkr?
Golfen i videon har inget ABF-block utan använder ett dieselblock (1,9 TD 1Z) med KR 16v-block.
Golfen i videon har inget ABF-block utan använder ett dieselblock (1,9 TD 1Z) med KR 16v-block.
Vilket block var de nu michl:p
Mk2 16v real power
lejon74 Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg
Mån 17 feb 2014 0:01
Självklart har han skrivit/menat 16v TOPP, om de va de du mena.... det är ju inte så vanligt med bilar med två block
Fanns ju dock en ABT audi TT med maxad turbomotor fram och en bak, den var väl med rätt snabb för sin tid, runt 400 gjorde den nog, varför nöja sig med dubbelturbo för jämn effekt när man kan ha dubbelmotor